Spring naar inhoud

- - - - -

Bah, sommige mensen he

• Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 15 april 2009 - 14:57

Karolientje zei:

Ja... ik krijg die vraag nu ook regelmatig wanneer wij aan kinderen gaan beginnen. En als wij dan zeggen dat we eigenlijk helemaal geen kinderwens hebben, dan moet je ze eens zien kijken! :o Niet dat ik niet graag kinderen zie hoor, daar niet van; maar zowel mijn vriend als ikzelf hebben er geen behoefte aan om zelf kinderen te hebben. Sommige mensen kunnen je dan echt bekijken alsof je van een andere planeet komt. Maar da's toch ieder zijn keuze??

Wij krijgen die vraag gelukkig nog niet :ha voel mij al oud genoeg :( Mijn nicht is gisteren bevallen van een dochter, haar broer (mijn neef dus) is begin dit jaar vader geworden voor de 1e keer. Naast mij zit er een coach die binnekort voor de 1e keer vader wordt. Achter mij zit een collega die juist vader geworden is en net terug is van zijn 10 dagen. Schuins daarachter zit nog een collega die ook begin dit jaar vader is geworden voor de 1e keer en mijn vriend voelt zich veel meer klaar voor kinderen dan mij, hij is dan ook wel 29 natuurlijk. Hij begint ook wel anders te denken nu, maar misschien is dit omdat ik nog totaal niet klaar ben voor kinderen :oops: :twisted: . Het erge is vooral dat ze allemaal mijn leeftijd ongeveer hebben en dat doet mij dus echt wel oud voelen :( Eerlijk gezegd voel ik meer liefde voor dieren dan voor kinderen, het kan cru klinken maar het is nu eenmaal zo, voorlopig toch...
Hoewel ik wel moet bekennen dat ik echt kan smelten voor kindjes die superschattig zijn, welgemanierd zijn en heel braaf zijn, dan heb ik er geen problemen mee en kan ik alleen maar denken "zo'n dochter/zoon kan ik mij alleen maar wensen", maar als ze voor de meest belachelijke dingen onnozel doen en constant aandacht vragen op de meest onmogelijke manieren, dan krijg ik het er echt van :evil:

Bewerkt door Spanishke, 15 april 2009 - 15:02.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#77 Geplaatst 15 april 2009 - 15:07

Spanishke zei:

Eerlijk gezegd voel ik meer liefde voor dieren dan voor kinderen, het kan cru klinken maar het is nu eenmaal zo, voorlopig toch...
Hoewel ik wel moet bekennen dat ik echt kan smelten voor kindjes die superschattig zijn, welgemanierd zijn en heel braaf zijn, dan heb ik er geen problemen mee en kan ik alleen maar denken "zo'n dochter/zoon kan ik mij alleen maar wensen", maar als ze voor de meest belachelijke dingen onnozel doen en constant aandacht vragen op de meest onmogelijke manieren, dan krijg ik het er echt van :evil:

Da's dus net hoe ik er ook over denk! Je hebt het helemaal goed verwoordt...
En ik snap perfect hoor dat andere mensen wel voor kinderen kiezen, ik leef zelf ontzettend mee met vriendinnen die zwanger zijn. Alleen zie ik het voor mezelf niet zitten, en hou ik het liever gewoon bij mijn huisdieren en dat groot kind dat ik heb rondlopen (lees: mijn vriend :ha ).
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 15 april 2009 - 15:11

Karolientje zei:

en dat groot kind dat ik heb rondlopen (lees: mijn vriend :ha ).

:ha :ha :ha ja daar heb je ongetwijfeld al werk genoeg aan!

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#79 Geplaatst 15 april 2009 - 15:14

ja, ik kan het ook niet helpen, maar voorlopig voel ik ook meer liefde voor dieren dan voor kinderen, daarmee dat het mij ook niet verstandig zou lijken kinderen te nemen voor mij... maarja, ben nog jong, dat kan natuurlijk nog veranderen, maar dit is voorlopig toch mijn standpunt, ben blij dat Spanishke het ook zei, want ik voelde mij er altijd schuldig over :p

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#80 Geplaatst 15 april 2009 - 15:42

Ik vermoed dat ik ook wel immuun zal zijn. Ben niet zeker of ik op m'n 6 er wel aan dacht handschoentjes aan te doen als ik aan de kattenbak zat :p Ik denk graag van wel, maar de realiteit is wss anders :ha

Hier mag de poes trouwens niet boven, behalve 's nachts. Moest er dus ooit een babytje zijn, dan is dat een simpele kwestie van een paar deuren dicht houden en de kat weet niet beter, dusja :ha

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#81 Geplaatst 15 april 2009 - 17:02

Ik vind dat jullie jullie nergens schuldig om moeten voelen hoor.
Ik zou het zelf ook vreselijk vinden moest ik geen kinderen willen en iedereen de oren van m'n kop zaagt wanneer ik nu "eindelijk" aan kinderen begin.
Het is een keuze dat je moet maken en als één van de 2 er nog niet klaar voor is, moet je er ook niet aan beginnen vind ik.

@ Spanishke: Hoe oud ben je? (Ik dacht om eens te piepen op je profiel maar daar staat het niet op.. :x )

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#82 Geplaatst 15 april 2009 - 17:07

Spanishke zei:

maar als ze voor de meest belachelijke dingen onnozel doen en constant aandacht vragen op de meest onmogelijke manieren, dan krijg ik het er echt van :evil:

ik wil zelf heel graag kindjes
maar als ik ergens rondloop en er zijn daar kinderen die zo doen dan wil ik ze ook wel tegen de muur plakken (samen met hun ouders)

vb: mama's die hun kind meenemen naar de supermarkt, ik kan me daar soms zo aan ergeren want die kleuters willen natuurlijk vanalles dat ze niet krijgen en dan zitten ze de rest van het winkelbezoek te krijsen :wall: :wall: :wall:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 15 april 2009 - 17:08

elixeryen zei:

Ik vind dat jullie jullie nergens schuldig om moeten voelen hoor.
Ik zou het zelf ook vreselijk vinden moest ik geen kinderen willen en iedereen de oren van m'n kop zaagt wanneer ik nu "eindelijk" aan kinderen begin.
Het is een keuze dat je moet maken en als één van de 2 er nog niet klaar voor is, moet je er ook niet aan beginnen vind ik.

@ Spanishke: Hoe oud ben je? (Ik dacht om eens te piepen op je profiel maar daar staat het niet op.. :x )

Ik ben 22, een mooie leeftijd dus om er aan te beginnen, maar ik voel het nog helemaal niet. Daarstraks nog met mijn vriend over gehad. Ik zou het zelfs nog meer overwegen om een kindje te adopteren denk ik omdat je toch al wat meer zekerheid hebt over het karakter. Ik zou me denk ik echt doodschamen moest ik zo'n rot kind hebben dat altijd maar zeurt en wil opvallen op elke mogelijke manier :x . Je kan wel zeggen dat je zowiezo van je kind houdt, hoe erg hij/zij ook is, maar toch... ik erger mij echt dood aan zo'n kinderen die alles maar al te goed beseffen en die veel teveel last hebben van hun uber-ich syndroom terwijl ze het maar al te goed beseffen.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#84 Geplaatst 15 april 2009 - 17:09

Spanishke zei:

Ik ben 22, een mooie leeftijd dus om er aan te beginnen, maar ik voel het nog helemaal niet. Daarstraks nog met mijn vriend over gehad. Ik zou het zelfs nog meer overwegen om een kindje te adopteren denk ik omdat je toch al wat meer zekerheid hebt over het karakter. Ik zou me denk ik echt doodschamen moest ik zo'n rot kind hebben dat altijd maar zeurt en wil opvallen op elke mogelijke manier. Je kan wel zeggen dat je zowiezo van je kind houdt, hoe erg hij/zij ook is, maar toch... ik erger mij echt dood aan zo'n kinderen die alles maar al te goed beseffen en die veel teveel last hebben van hun uber-ich syndroom terwijl ze het maar al te goed beseffen.

volledig akkoord!
enneh, ik word er dit jaar 23 en zal ook nog minstens 2 jaar moeten wachten om eraan te beginnen hoor
mijn vriend studeert nog (en hij heeft nog geen vadergevoel :( )

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#85 Geplaatst 15 april 2009 - 17:11

Aldhissla zei:

vb: mama's die hun kind meenemen naar de supermarkt, ik kan me daar soms zo aan ergeren want die kleuters willen natuurlijk vanalles dat ze niet krijgen en dan zitten ze de rest van het winkelbezoek te krijsen :wall: :wall: :wall:

Soms hebben ze ook de mogelijkheid niet om de kindjes thuis te laten. ;) Je gaat toch niet voor ieder winkelbezoek een babysit zoeken. :ha
Ik ga mijn kindje ook meenemen naar winkels hoor. Ze moeten maar leren dat ze niet alles krijgen wat ze willen.
Vaak geven ouders dan toe zodat het kindje stil is. Dat zal hier niet gebeuren. Ik sta op mijn strepen. :twisted:

Geplaatste afbeelding

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*

#86 Geplaatst 15 april 2009 - 17:11

Spanishke zei:

Ik ben 22, een mooie leeftijd dus om er aan te beginnen, maar ik voel het nog helemaal niet. Daarstraks nog met mijn vriend over gehad. Ik zou het zelfs nog meer overwegen om een kindje te adopteren denk ik omdat je toch al wat meer zekerheid hebt over het karakter. Ik zou me denk ik echt doodschamen moest ik zo'n rot kind hebben dat altijd maar zeurt en wil opvallen op elke mogelijke manier :x . Je kan wel zeggen dat je zowiezo van je kind houdt, hoe erg hij/zij ook is, maar toch... ik erger mij echt dood aan zo'n kinderen die alles maar al te goed beseffen en die veel teveel last hebben van hun uber-ich syndroom terwijl ze het maar al te goed beseffen.

Ik ben er 27 en heb nog niet dat gevoel en zal er niet aan beginnen eer ik zeker ben, kan ook zijn dat ik het onderdruk door het feit dat ik mss geen kinderen kan krijgen

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#87 Geplaatst 15 april 2009 - 17:15

Ik ben ook 22 en ik heb toch het gevoel dat  mensen mij jong vinden om mama te worden.
Vroeger was 22 een leeftijd dat je mama werd of al was, maar de dag van vandaag is dat toch helemaal anders vind ik. Veel vrouwen willen hun eerst concentreren op hun werk en denken dan pas aan kinderen. Tegenwoordig wordt iemand die op z'n 27ste mama wordt ook nog gezien als een jonge moeder vind ik.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 15 april 2009 - 17:17

elixeryen zei:

Soms hebben ze ook de mogelijkheid niet om de kindjes thuis te laten. ;) Je gaat toch niet voor ieder winkelbezoek een babysit zoeken. :ha
Ik ga mijn kindje ook meenemen naar winkels hoor. Ze moeten maar leren dat ze niet alles krijgen wat ze willen.
Vaak geven ouders dan toe zodat het kindje stil is. Dat zal hier niet gebeuren. Ik sta op mijn strepen. :twisted:

Nee, maar toch... veel hangt echt van de ouders af. Soms worden we gewoon omver gelopen door rondspelende kinderen in de supermarkt en als ouder zou ik dat echt niet toestaan, ze hebben ruimte en speelgelegenheden genoeg thuis en in de tuin dan zou ik denken. Aan de hand of ni mee te gaan, simpel als dat en babysit? Dan blijft de vriend wel thuis hihi :twisted: Ten eerste is het gevaarlijk, zowel voor het kind als voor de persoon die kan betrokken geraken, ten tweede ben je je kind kwijt, ten derde kan het vanalles omver lopen, ten vierde ben jij degene die voor alles mag opdraaien en ten vijfde permiteren ze zich ommenduur alles. Als ik ooit een kind heb, ga ik dat echt kort houden denk ik. Als ik zie wat er van rotverwende kinderen komt, kan ik dit alleen maar afkeuren.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#89 Geplaatst 15 april 2009 - 17:17

elixeryen zei:

ja dat snap ik wel
maar ik kan het echt niet helpen dat ik mij er vreselijk aan erger
trouwens, ik ga ook niet toegeven hoor!
ze moeten maar flink leren zijn ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*

#90 Geplaatst 15 april 2009 - 17:18

elixeryen zei:

Ik ben ook 22 en ik heb toch het gevoel dat mensen mij jong vinden om mama te worden.
Vroeger was 22 een leeftijd dat je mama werd of al was, maar de dag van vandaag is dat toch helemaal anders vind ik. Veel vrouwen willen hun eerst concentreren op hun werk en denken dan pas aan kinderen. Tegenwoordig wordt iemand die op z'n 27ste mama wordt ook nog gezien als een jonge moeder vind ik.

Is ook zo, ik heb nog tijd, en ach ja, ik heb drie kindjes (poezels) rondlopen dus ik mis het niet echt :)