Spring naar inhoud

- - - - -

buurvrouw problemen

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#16 Geplaatst 13 juni 2010 - 22:06

Ik denk dat de wet daar niet veel aan doet spijtig genoeg.bewijs maar eens dat die allemaal van die persoon zijn.En die katten worden gewoon kapotgejongd :evil:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#17 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:19

Als het haar katten niet zijn, dan moet  de gemeente samen met het asiel ze komen vangen, ofwel ter adoptie aanbieden en anders steriliseren of castreren en terug loslaten op dezelfde plaats.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 14 juni 2010 - 11:15

Geen fijn nieuws, hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 14 juni 2010 - 14:31

Misschien kun je contact opnemen met het Felix-project?
Zij steriliseren normaalgezien enkel zwerfkatten, maar wie weet, als je de situatie uitlegt...

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 14 juni 2010 - 15:08

ik zou naar de millieuraad van hat gemeentebestuur bellen, die houden zich normaal gezien ook bezig met zulke dingen (of zouden dat moeten). Zij kunnen je mss adviseren in wat je moet doen?

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#21 Geplaatst 14 juni 2010 - 15:56

Als de dierenbescherming/gemeente komt kijken,
en ze zegt dat het haar katten niet zijn,
kunnen ze toch gezien worden als zwerfkatten en toch meedoen aan het sterilisatie project? Niet? O:)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 14 juni 2010 - 16:23

Cilia zei:

kunnen ze toch gezien worden als zwerfkatten en toch meedoen aan het sterilisatie project? Niet? O:)

dat zal ook het doel wel zijn, sterilisatie kost immers geld.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 14 juni 2010 - 18:24

Als ze zegt dat het haar katten niet zijn, laten ophalen door een asiel en elders laten plaatsen, waar ze wel een waardig bestaan hebben. Maar dit zal waarschijnlijk maar een tijdelijke oplossing zijn voor de huidige katten, want zo'n mensen hebben binnen de kortste keren toch een nieuwe poes en dan begint het spelletje gewoon opnieuw :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#24 Geplaatst 14 juni 2010 - 18:30

Cilia zei:

En dan zijn er echte zwerfkatten die niet gecastreerd kunnen worden omdat het budget op is. Dat is ook niet mooi hé.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#25 Geplaatst 14 juni 2010 - 18:37

wea zei:

ik dacht dat er een maximum was aan katten dat een mens mocht hebben, als je daarover ging moet het aangegeven worden en heb je ee nvergunning nodig. dat is geloof ik 50 katten.

Om juist te zijn 49, vanaf 50 moet je een vergunning hebben ;) ! Je kan zot zijn van katten (net als ik) maar laat ze dan tenminste steriel maken!!!
Net zoals Arifienne zegt; Je kan mss eens het felix-project contacteren, mss kunnen zij die vrouw helpen ivm sterielmaking!

Bewerkt door griffel1977, 14 juni 2010 - 18:38.

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 14 juni 2010 - 21:49

Cilia zei:

effe nog eens zeggen: in belgie bel je niet of nooit naar de dierenbescherming. Die hebben geen macht in belgie en die is ook maar zo goed als de verantwoordelijke persoon.

dierenleed in belgie klaag je aan bij het fod. zwerfkatten klaag je aan bij de gemeente of het lokale sterilisatie project.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 14 juni 2010 - 23:39

je kunt doorgeven aan je gemeente dat er een zwerfkat in je tuin zit, die komen dan vangkooien zetten, dan worden ze gecastreerd of gesteriliseerd, en dan worden ze terug vrijgelaten op de plaats waar ze gevangen worden, zo gaat het hier tenminste, heb dat hier ook gedaan met een kater die heel de buurt voorziet van kleine kittens :evil:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 15 juni 2010 - 09:19

Lies zei:

En dan zijn er echte zwerfkatten die niet gecastreerd kunnen worden omdat het budget op is. Dat is ook niet mooi hé.

Dat is inderdaad niet mooi (van die vrouw).
Maar uiteindelijk doe je het voor de katten, nietwaar.
Zij kunnen het ook niet helpen dat ze bij zo'n gek zijn terecht gekomen...
En het principe blijft hetzelfde: meer kleintjes voorkomen.
Want wees maar gerust dat een heleboel nakomelingen van die katten uiteindelijk zwerfkatten zullen worden.

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 15 juni 2010 - 09:58

arifiene zei:

Dat is inderdaad niet mooi (van die vrouw).
Maar uiteindelijk doe je het voor de katten, nietwaar.
Zij kunnen het ook niet helpen dat ze bij zo'n gek zijn terecht gekomen...
En het principe blijft hetzelfde: meer kleintjes voorkomen.
Want wees maar gerust dat een heleboel nakomelingen van die katten uiteindelijk zwerfkatten zullen worden.

mmja, toch een nuance hier: men moet oppassen dat men toch geen misbruik maakt van dat zwerfkatten budget om ook katten van particulieren te castreren/steriliseren. Veel gemeentes steunen zulke projecten omdat ze verwachten dat dit budget na een aantal jaar wel wat zal zakken, als de nodige budgetten elk jaar maar stijgen, dan zullen sommige gemeentes er de brui aan willen geven als zijnde een verloren strijd en dan zijn we nog verder van huis. zulke mensen die maar blijven kweken zijn een probleem en dat moet aangepakt worden, dus ik zou dat ook zo melden aan de gemeente en raad vragen.

Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#30 Geplaatst 15 juni 2010 - 10:12

ik heb hier ook hetzelfde probleem,mijn buurman had een heleboel katten en aan de lopende band kittens het was echt erg om te zien! Ze hadden ook vlooien en doordat ze ook bij mij komen (omdat ze gewoon overal lopen ) heb ik een echte plaag in huis gehad ik heb ongeveer 500 euro moeten uitgeven om mijn huis hier vlo vrij te krijgen door speciale behandeling door zo'n bedrijf! Echt niet om mee te lachen ik heb zelf 3 katten en nooit last gehad van vlooien voordien ze kregen om de 2 maand zo'n pipetje in hun nek om geen vlooien te hebben maar door mijn buurman zijn katten mocht het allemaal niet baten! En ik kon het niet aanzien hoe mager en ongezond sommige van die katten waren mijn hart brak en natuurlijk gaf ik ze af en toe vers water en wat brokken ze kwamen dan nog meer naar mij natuurlijk... Ik had ook geprobeerd te praten met mijn buurman maar die had er geen oren naar,het werd zo erg dat echt zonder overdrijven er meer dan 40 poezen zaten dit kon niet meer en heb gebeld naar de gemeente en blijkbaar waren er nog klachten tegen dezelfde man.We kregen allemaal in onze straat en gebuurte een brief dat we 3dagen onze poezen moesten binnen houden want dat ze gingen alle zwerfkatten ophalen en naar het asiel brengen. Dit is dan ook gebeurd en het was even allemaal goed maar nu bijna jaar later zit ik trg met hetzelfde probleem... :(