Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten 14 weken geeft eten over

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.840 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 17 juni 2010 - 18:46

Wat zegt je eigen da hierover?

Inderdaad met de diarree goed uitkijken, helemaal bij zo'n kleintje en met dit weer. Ze drogen ontzettend snel uit, dus controleer dat goed.
Als hij geen brokjes wil eten kun je ze weken in water of anders kip geven. Kip is niet voldoende als volledig voer, maar het is nu belangrijk dat het kitten blijft eten. En dat de maag en darmen goed tot rust komen.

Blijven wegen! Het gewicht moet je goed in de gaten houden zodat je kunt zien of hij/zij nog voldoende binnenkrijgt.

Als je nog niet bij je eigen da bent geweest, dan zo snel mogelijk gaan!

Verder wil ik nog even kwijt dat ik het vreemd vind dat de fokker dit kitten op deze manier laat vertrekken. Als ik een kitten op de ab heb staan, voor welke reden dan ook, dan verhuisd die niet voordat de kuur er volledig op zit en ik erop vertrouw (in samenspraak met mijn da) dat het kitten gezond kan verhuizen.

Helemaal voorkomen dat een kleintje wat last krijgt van de verhuizing kun je niet, het blijft een levend wezen natuurlijk, maar ik zal mijn uiterste best altijd doen om ervoor te zorgen dat er geen enkele gezondheidsreactie op de verhuizing ontstaat! (voor zover dat binnen mijn macht ligt uiteraard)

Moest het toch even kwijt :oops:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#17 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:10

Ja, bepaalde catterys trekken zich dat blijkbaar niet zo aan :-(
Hij drinkt goed en heeft net wat brokjes en droge kip gegeten.
Misschien is hij gewoon van nature een fijntje.
Maar op zen 13 weken 1 kilo 200 is niet echt veel...
Toch niet voor een brits langhaar

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.840 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:14

tjemig! Dat is voor een turkje al weinig!

Misschien toch je da eens bellen voor een afspraak, er is duidelijk meer aan de hand dan wat deze 'cattery' je heeft doen geloven. (sorry voor de aanhalingstekens, maar dit klinkt gewoon niet goed hoor)
Of ben je al bij je eigen da geweest?

Gelukkig zit hij nu bij jou, daar is al veel mee gewonnen.

Geplaatste afbeelding

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#19 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:19

Ik ben meteen toen ik hem had naar dierenarts geweest ondaznks dat niezen en etterend oogje, dat is nu bijna opgelost, dierenarts zei dat 1 kilo 200 wat weinig was, maar geen reden tot paniek, heb met de cattery contact opgenomen en ze zei dat al haar kittens gemiddeld dat gewicht hebben bij vertrek :s
Diegene op foto is het.
Op foto ziet hij er groot en dik uit, maar in het echt ist zo een kleintje, evenklein dan sommige kittens van 10 weken, en is nu 14 weken
maar cattery heeft hem enkel brokjes gegeven daar en niets extra

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#20 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:26

Wij geven ook niets anders dan droogvoer, daar ligt het zeker niet aan.
Onze 2 point poesjes van 10 weken wegen nu 1 kg 300 gram.

Voor een katertje van 14 weken is dat een zeer laag gewicht !
Ongeloofelijk dat een cattery dan toch een kitten laat verhuizen dat zo licht is en dan ook nog AB moet krijgen.
Dat kan toch echt niet !!!
Hopelijk kreeg je toch garantie, want het kan behoorlijk foutlopen ineens.
Een zwak kitten verhuizen is een zeer groot risico (en daarbij denk ik dus vooral aan fip).

Hopelijk wordt hij snel beter !!!!
:geluk:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.840 berichten
  • 13 katten

#21 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:31

aan de brokjes zal het niet liggen, als het goede kwaliteit brokjes zijn dan kan dat prima. Net wat Feroesti al aangeeft.

De diarree kan trouwens van de ab komen, daar staat de ab om bekend. Je kunt misschien met wat pro biotica de darmpjes wat ondersteunen.

Toch nog maar een keer terug naar de da hoor, dit hele verhaal bevalt me niks.

Is hij wel aangekomen bij jou?

Geplaatste afbeelding

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#22 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:31

Ik heb een papier moeten ondertekenen dat ik binnen de 24 uur naar dierenarts moest, mocht niet in contact zijn geweest met andere katten intussen,
en als de dierenarts het niet gezond verklaarde moest ik het terugbrengen en kreeg ik gewoon men geld terug... :s
Ze beweert dat hij daar perfect gezond vertrokken is en het lage gewicht te danken is aan de moederpoes die niet zo groot is...
Heb hier 2 konijnen, iets groter dan dwergkonijnen en hij is nog een pak kleiner
De dierenarts heeft gezegd zolang hij speelt, energiek is, niet afvalt en eet geen zorgen maken

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.840 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:33

andere da proberen? voor een second opinion?

Geplaatste afbeelding

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#24 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:33

Ik heb hier thuis geen weegschaal en men ouders die tegenover wonen ook niet, duskan het gewicht niet echt controleren, maar hij is hier sinds 3 juni, en toen ik hem kreeg was hij bijna 13 weken.
Dus nu bijna 15 weken.

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#25 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:35

De praktijk van dierenartsen waar ik ga zijn ze met 3, en toen hebben er 2 naar gekeken.
De dierenarts zei wel dat ik begin volgende week eens moest terugkomen voor nog een spuit.
In verband met glucose zei hij,.
Maar heb daar nog nooit van gehoord.
Iemand wel?

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.840 berichten
  • 13 katten

#26 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:41

glucose?
suiker is dat.

Ik snap er helemaal niks van. Misschien iemand anders hier ervaring mee?

Ik raad je twee dingen aan.

1) koop een goede weegschaal. Een digitale keukenweegschaal die tot drie kilo gaat, daar kom je al een eind mee. Anders een babyweegschaal, daar kun je ook heel goed katjes mee wegen.

2) zoek een andere da en ga daar eens heen voor een consult. In het geval dat deze je huidige da gelijk geeft ben je een stuk zekerder en alleen een consult kwijt. Als deze nieuwe da een ander oordeel heeft dan weet je in ieder geval meer en heb je misschien opeens een andere da.

Geplaatste afbeelding

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#27 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:45

Daar heb je een punt.
Een tweede mening kan nooit kwaad

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:50

Glucose dient om het vochtniveau op peil te houden.

Het gewicht vind ik ook weinig...
Onze katjes komen ook meestal zo licht binnen, maar die zijn gedumpt/verwaarloosd/ziek...

Als hij goed eet en aankomt heb je je idd weinig zorgen te maken, maar je moet het wel kunnen opvolgen natuurlijk.

Ivm de diarree zou ik een blikje Hills i/d proberen, dat is licht verteerbaar en zorgt voor een betere darmtransit...

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#29 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:52

Ja de dierenarts zei dat een cattery in Belgie dat normaal moet geven een glucose inenting voor hij vertrekt.
Had ik nog nooit gehoord.
Nieuwe wet ofzo?

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 17 juni 2010 - 19:55

elien89 zei:

Ja de dierenarts zei dat een cattery in Belgie dat normaal moet geven een glucose inenting voor hij vertrekt.
Had ik nog nooit gehoord.
Nieuwe wet ofzo?

Daar heb ik nog nooit van gehoord en dat twijfel ik ook ten zeerste...
Fokkers die dit kunnen bevestigen?

Is dit je eigen dierenarts of eentje aanbevolen door de cattery?