Spring naar inhoud

- - - - -

royal canin hypo-allergeen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2010 - 12:23

Aangezien Pavio dit nu moet eten, had ik graag wat alternatieven gehad zowel voor droog als voor nat voer. Heeft iemand suggesties? Op zooplus engeland hebben ze kattovit gastro zowel droog als nat en dat is hypo allergeen, dus dat is misschien iets.

Bewerkt door chatje80, 14 juni 2010 - 12:27.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 14 juni 2010 - 12:38

Is het voor de prijs dat je alternatieven wil? Want je kan op verschillende websites zo'n voer veel goedkoper aankopen dan bij de dierenarts :) Scheelt toch ook al weer he, als je geen evenwaardige alternatieven kan vinden :)

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2010 - 12:40

Idd, voor de prijs en voor de beschikbaarheid en ook omdat hiervan geen nat bestaat en hij eet dat nochtans graag nat.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 14 juni 2010 - 15:32

Nee idd ik zie het. En van Hills? Die kan je zo ook online in grote hoeveelheden kopen.

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 juli 2010 - 19:26

upje, aangezien hij toch voedselintolerantie heeft en ik graag de mogelijkheden weet. Is dat van Hill's de z/d dan? Van natvoer mag ik binnen 2 weken almo proberen en dan zien wat het geeft.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 27 juli 2010 - 20:05

:geluk:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 juli 2010 - 21:34

Op aanraden van iemand op het forum hier, heb ik RC hypo-allergeen op deze site gekocht:
Royal Canin Veterinary Diet Feline Hypoallergenic DR 25 : MedicAnimal.com

Een heel pak goedkoper dan bij de DA, en door twee pakken van 4,5 kg te kopen was transport gratis. Was perfect geleverd binnen de week.

Bij de Da heb ik eens blikjes Hills gekocht.
Dat was niet echt hypo-allergeen (dus niet met de bewerkte eiwitten) maar op basis van hert en erwten, zaken waar katten niet zo gauw allergisch aan zouden zijn.
Maar daar begon Adam op den duur toch ook weer van te krabben.

Echt hypo-allergeen natvoer zou niet bestaan omdat dat niet te vreten schijnt te zijn :onzeker:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 juli 2010 - 21:40

Die kattovit gastro is idd misschien nog iets om af en toe te geven....

Wat zijn Pavio zijn symptomen? Krabben of darmklachten?
Die Kattovit schijnt vooral op darmproblemen gericht te zijn.

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:15

Overgeven vooral, dus maag- en darmklachten. Dus daarom dat ik idd aan kattovit gedacht had. Maar ik mag dus wel binnen weekje of 2 proberen of hij almo tonijn verdraagt (dit eet Zita en durft hij stelen en toch nog geen overgeven meer). Dus op die tonijn heb ik nog goede hoop maar is afwachten vooral.
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:32

Ik heb Kasper, toen nog niet duidelijk was waarvan hij diarree had, deze hypo-allergene voeding gegeven: Welkom bij Trovet (Trovet LRD). Die vond hij echter niet lekker en die van Royal Canin ook niet. Wel vond hij deze lekker: Carocat Lamb & Rice, maar dat is eerder licht verteerbare voeding dan hypoallergene voeding.