Spring naar inhoud

- - - - -

Rauwvoer?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2010 - 14:02

Ik geef al een tijdje carnibest aan mijn poezels, maar nu had ik graag eens iets nieuws geprobeerd.

Kent iemand deze merken? Welk merk is aangeraden voor de kat en welke smaak?

Bandit, bibi, Carnivoer, Dego meat, excellence, duck, peys, rodi en smuldier?

En Carnivoer is dat ongeveer hetzelfde als carnibest?

Bewerkt door Mooncats, 14 juni 2010 - 14:04.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2010 - 14:04

Amai, zijn er nog zoveel soorten rauwvoer.  Ik leer hier nog alle dagen bij.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2010 - 15:12

Grrr, ineens mijn hele bericht weg, maar hier nog een keer.

Bandit is een biologische KVV en daardoor erg duur, het is wel een goed merk en ze gebruiken een goede kwaliteit aan producten.
Bibi en Carnivoer zijn ook één van de betere merken. Carnivoer vind ik persoonlijk nog wat beter dan Carnibest omdat ik de verhoudingen spiervlees/orgaanvlees/bot net wat beter vind. CB voegt ook een premix en oliën toe, dus Carnivoer is een wat puurder product, die doen dat niet. Als je enkel KVV voert en je zou enkel Carnivoer voeren, moet je wel minstens 3-4 smaakjes afwisselen, anders is het niet compleet.
Je hebt ook nog HaaksBarf, dat is ook een heel goed merk (1 van de allerbeste), ook die bevat geen premix dus ook daarvan moet je diverse smaakjes afwisselen. AllAnimal is ook een heel goed merk (hele vermalen prooidieren) maar doordat de darminhoud ook is meevermalen weigeren sommige katten dit te eten.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik meerdere merken en smaken altijd afwisselen, zo wed je nooit op één paard. Elk merk gebruikt toch andere verhoudingen spiervlees/orgaanvlees/bot en andere kwaliteit aan ingrediënten. Je voorkomt over het algemeen zo ook, dat ze er op uitgekeken raken.

Rodi/smuldier/peys/duck vind ik persoonlijk niet helemaal geweldig (granen, pens, teveel afvalvlees zoals kopvlees) , en als je toch kunt kiezen dan zou ik persoonlijk deze merken laten staan.

Bewerkt door Ester, 14 juni 2010 - 15:16.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 juni 2010 - 16:35

Bedankt Ester voor je duidelijke info.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 juni 2010 - 20:16

Bandit heb ikhier ook al gegeven en in het begin aten ze dit goed, maar na een tijdje waren ze het echt beu gegeten.
Smuldier heb ik ook al geprobeerd, maar daar moesten ze echt niets van hebben.
De andere merken ken ik niet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 15 juni 2010 - 08:51

Bedankt voor de uitleg :)

Ik heb carnivoer, bibi en bandit besteld. Hopelijk lusten ze het even graag als de carnibest.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 juni 2010 - 17:54

Leuk ik ben benieuwd! Houd je ons op de hoogte? ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 15 juni 2010 - 19:59

Wij zijn momenteel All Animal aan het proberen, maar het valt inderdaad een beetje tegen voor de katten, de kip hebben ze hier wel opgegeten, maar wel met lange tanden.  De leverancier van waar we het rauwvoer hebben besteld, heeft ons nu Tinlo aanbevolen, ze was hier zeer over te spreken.  Dus zodra dit op is, dan ga ik dat eens proberen :) .

Degomeat heeft Randa eens voor mij meegebracht om te proberen en dat viel ook wel in de smaak ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#9 Geplaatst 25 juni 2010 - 07:54

Hey, Natalie,...

Ik heb een voorraadje Dego meat ingeslagen in de diepvries en die slinkt gestaag,...
Hier krijgen ze (2 volwassen en 4 kittens) elke dag +/- 250gr als bijvoeding en er wordt stevig op gevlogen als het bord neergezet wordt.
Bij het spenen mengde ik de kippenhartjes onder de RCbabycat met een blender... Jonge jonge wat was dat alle dagen feest...
Dego maakt geen complete mengelingen, maar vooral supplementen die uit 1 soort bestaan... Als je alleen op hun producten wil werken, moet je dus verschillende soorten kopen en zelf een mengeling maken.
Hier doen ze het momenteel met kip en mager rood, en een enkele keer kippenhartjes. Een volgende keer breng ik mss nog eens een ander smaakje mee.

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#10 Geplaatst 27 juni 2010 - 23:54

esther nog even bedankt voor je info! (ben ook beetje aan het rondneuzen voor rauw/kvv)
Nathalie ik ben benieuwd wat ze er van vinden :)