Spring naar inhoud


- - - - -

Kat zonder gezicht


  • Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten
OFFLINE

#31 Geplaatst 15 juni 2010 - 15:40

arifiene zei:

Inderdaad...
Ik vind het nogal idioot dat iedereen hier roept dat ze de kat zouden laten inslapen.
IK ga ervan uit dat mensen die dit dier laten leven ook de nodige tests en verzorging hebben laten doen om er zich van te vergewissen dat het dier géén pijn heeft.
En als het géén pijn heeft zie ik niet in waarom het zou moeten ingeslapen worden. Omdat het er niet mooi uitziet?
Nogal een walgelijke gedachte dan.


walgelijker is het om het zo op internet te showen zo komt het over.
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#32 Geplaatst 15 juni 2010 - 15:50

britjes zei:

walgelijker is het om het zo op internet te showen zo komt het over.

Showen...
Kom zeg.
Die mensen tonen gwn dat zelfs een zwaar verminkte kat nog kan gelukkig zijn. Tis niet alsof ze er een freakshow van maken.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
OFFLINE

#33 Geplaatst 15 juni 2010 - 16:09

arifiene zei:

Showen...
Kom zeg.
Die mensen tonen gwn dat zelfs een zwaar verminkte kat nog kan gelukkig zijn. Tis niet alsof ze er een freakshow van maken.


dat vind ik dus wel en zo te lezen zijn het er meer mee eens dat dit niet kan.

dan kunnen we net zo goed kittens ook laten leven met open buikjes en zo. waarom zouden die wel pijn hebben en deze niet? een kat verteld het je niet hoor.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#34 Geplaatst 15 juni 2010 - 17:25

:( :( :( , het is goed mogelijk dat de poes momenteel hierdor geen pijn heeft, maar volgens mij heeft het genezingsproces toch ongelooflijk veel pijn gedaan.  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*
OFFLINE

#35 Geplaatst 15 juni 2010 - 17:39

ik denk dat ik in het begin ook zou gekozen hebben voor een spuitje... Met in gedachte dat het genezingsproces inderdaad wel zeer pijnlijk moet geweest zijn!



Op dit moment is het enkel en alleen het baasje dat kan oordelen of de kat een gelukkig leven heeft zonder pijn denk ik. Dat zie je alleen zelf bij je eigen beestje. Aan een foto weet je niets. Het kan er vreselijk uitzien maar daarom heeft het beestje er nog niet zoveel last van, dat weet je toch echt pas als het jouw huisgenootje is... Ik hoop voor het beestje dat het gelukkig is...


brithany
brithany
  • 7.775 berichten
    • Locatie: Rotterdam
  • 7 katten
OFFLINE

#36 Geplaatst 15 juni 2010 - 17:54

Ik heb niet gekeken , maar als een beesje geen pijn heb , dan kan ik juist alleen maar respeckt hebben voor mensen die er zoveel voor over hebben, maar nogmaals ik heb niet gekeken..
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#37 Geplaatst 15 juni 2010 - 18:47

britjes zei:

dat vind ik dus wel en zo te lezen zijn het er meer mee eens dat dit niet kan.

dan kunnen we net zo goed kittens ook laten leven met open buikjes en zo. waarom zouden die wel pijn hebben en deze niet? een kat verteld het je niet hoor.

Een kitten mt een open buikje kun je volgens mij écht niet vergelijken hiermee.
Deze kat heeft een gezicht vol littekenweefsel.

Maar goed, als jij hierin een freakshow ziet, mij goed hoor.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#38 Geplaatst 15 juni 2010 - 18:55

We kunnen niet oordelen op basis van foto's, zoals hier al gezegd werd, maar ALS het beestje geen pijn heeft, dan zie ik geen reden waarom men het zou moeten laten inslapen. Gewoon omdat jij als mens het vies vindt om naar te kijken?
Ik weet ook niet wat ik zou gedaan hebben moest het mijn kitten geweest zijn. Maar die mensen zullen er allicht hebben over nagedacht, en als je een beetje een goede DA hebt, die zou toch ook niet zomaar een kat redden als hij denkt dat dat niet haalbaar is?

Geplaatste afbeelding


Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
    • Locatie: Bekkevoort
  • 7 katten
OFFLINE

#39 Geplaatst 15 juni 2010 - 19:25

Als het zou gebeuren bij 1 van mijn katten en hij heeft na heling geen pijn, zou ik hem ook laten leven.Als hij nog kan genieten van zijn leven, gun ik het diertje nog zoveel mogelijk genot van leven.Elk ongeval&heling doet pijn, als een kat een poot breekt laat je hem ook niet direct inslapen omdat hij 'pijn' heeft.Als een kat ziek is en pijn heeft maar geneesbaar is, laat niet iedereen hem ook zomaar inslapen.Dus waar trek je de grens.Zoiets is voor iedere persoon en baasje anders.
Het is een drastische maatregel.Als zou blijken dat het helingsproces verdraagzaam kon zijn,mits evt pijnmedicatie ofzo en hij erna een vrij normaal leven kon hebben, zou ik leven kiezen.Als ze me zouden vertellen dat het een helel lange lijdensweg zou zijn met erna ook nog vele kwaaltjes en last,zou ik kiezen voor inslapen.

Het is niet mooi om naar te kijken,maar echte liefde voor een dier gaat verder dan dat.
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
OFFLINE

#40 Geplaatst 15 juni 2010 - 19:41

vind dit niet humaan
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
    • Locatie: Bekkevoort
  • 7 katten
OFFLINE

#41 Geplaatst 16 juni 2010 - 00:32

oeps sorry perongeluk 2e x geantwoord

Bewerkt door Serenity, 16 juni 2010 - 00:32.

Geplaatste afbeelding

Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*
OFFLINE

#42 Geplaatst 16 juni 2010 - 10:52

ik denk niet dat het katje er nu veel last van heeft, het is tenslotte een volwassen kat geworden, die er toch redelijk gelukkig uit ziet. en een kat die pijn heeft zit niet rustig op een tafel, maar kruipt weg in een hoekje of zo en zal zeker niet eten, en dit lijkt mij niet het geval.
volgens mij is het gewoon wild vlees.
ik vind het super dat de eigenaars het beestje nog een kans hebben gegeven, en het niet hebben laten inslapen omdat het nu ineens niet meer mooi is...

Umbaba
Umbaba
  • 173 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#43 Geplaatst 16 juni 2010 - 23:09

Ik vind ook niet dat die kat er gestrest uit ziet, en dat ze er niet uit ziet kan haar waarschijnlijk niets schelen.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#44 Geplaatst 17 juni 2010 - 10:55

Wat zielig.
Ik ging eerst niet kijken maar m'n nieuwsgierigheid heeft de bovenhand genomen.

Bestaat er niet zoiets als een huidtransplantatie voor dieren? Ik zou erg veel schrik hebben voor infecties en dergelijke.. Met een nieuwe huid heb je dat veel minder al vraagt dat natuurlijk ook wel een leven lang verzorging (en eventueel medicatie)
Geen idee of het gedaan wordt bij dieren trouwens..

Bij zo'n situatie zou ik verschillende DA's raadplegen al denk ik dat de meeste toch zouden opteren voor een spuitje.
Geen idee wat ik zou doen, ik denk inslapen. Een kat kan pijn inderdaad goed wegsteken. Ik zou me de hele tijd afvragen of het diertje geen pijn heeft.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#45 Geplaatst 17 juni 2010 - 10:59

elixeryen zei:

Wat zielig.
Ik ging eerst niet kijken maar m'n nieuwsgierigheid heeft de bovenhand genomen.

Bestaat er niet zoiets als een huidtransplantatie voor dieren? Ik zou erg veel schrik hebben voor infecties en dergelijke.. Met een nieuwe huid heb je dat veel minder al vraagt dat natuurlijk ook wel een leven lang verzorging (en eventueel medicatie)
Geen idee of het gedaan wordt bij dieren trouwens..

Bij zo'n situatie zou ik verschillende DA's raadplegen al denk ik dat de meeste toch zouden opteren voor een spuitje.
Geen idee wat ik zou doen, ik denk inslapen. Een kat kan pijn inderdaad goed wegsteken. Ik zou me de hele tijd afvragen of het diertje geen pijn heeft.

Dit vroeg ik me ook meteen af, ivm huidtransplantatie.

Geplaatste afbeelding