Spring naar inhoud

- - - - -

Zooplus - natte producten

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 juni 2010 - 13:02

Ik had dus vorige week voor de eerste keer besteld bij Zooplus.  Na 2 dagen had in de bestelde zaken thuis.  Ik had "voor de veiligheid" enkel hooi en stro besteld.  Dit omdat ik eerst wou zien hoe de leveringen gebeurden.  
De dozen waren intact, maar ik heb niets moeten aftekenen.  Eer ik aan de deur was, was de persoon van TNT net de oprit afgereden.  Ik heb aan Zooplus de vraag gesteld of dit normaal was, en ik kreeg dit als antwoord.

____
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit is voor TNT niet de normale gang van zaken. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Om dit te voorkomen kunt u een bezwaar afgeven bij het postkantoor in uw buurt.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u vragen en/of opmerkingen heeft, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij doen ons best om uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
uw
service-team van zooplus
______

Nu ben ik niet van plan om een bezwaar te gaan afgeven in het postkantoor.  Wat heeft de post hiermee te maken. Maar soit.

Dit weekend opende ik een pak stro om de konijntjes te verversen.  Het stro was helemaal nat.  Bij controle van de andere pakken, bleken 6 van de 8 nat te zijn.  In de gewone winkel heb ik dit nog nooit meegemaakt, dus wel raar.  Ik heb hen een mailtje gestuurd, want met nat stro, dat ook al ruikt, kan ik niets doen.
Dit is wat ik van hen ontving.

_________
Geachte mevrouw,
hartelijk dank voor uw e-mail.
Onze excuses voor het beschadigde artikel. Terugsturen van dit product is in dit geval niet nodig.
Om logistieke redenen kunnen wij het artikel niet nazenden.
Wij vragen uw begrip dat het nasturen van dit artikel voor Zooplus niet mogelijk is aangezien de leveringskosten hiervan te hoog zijn.
Zullen we de aankoopprijs ... euro (de eventuele kortingen inbegrepen) terug storten? Voor het terugstorten ontvangen wij graag uw internationale bankgegevens: IBAN en SWIFT/BIC, deze gegevens zijn te vinden op uw bankafschrift (meestal ergens onderaan) en zijn ook te vinden op de website van uw bank.
Met vriendelijke groet,
uw service-team van zooplus

Nu ja, heb hen een mail gestuurd dat ze het terug mogen storten, maar ik begin schrik te krijgen om daar andere zaken te bestellen.
Hebben nog mensen zoiets meegemaakt ?

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 15 juni 2010 - 13:25

Ik bestel zeer regelmatig hooi voor de konijntjes bij Zooplus, gelukkig was dat tot nu toe altijd perfect in orde.
Ik heb één keer iets gemist in de bestelling, en kreeg toen net het zelfde mailtje als jij nu, dat ze geld daarvoor zouden terug storten!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 juni 2010 - 15:10

Kan altijd gebeuren, heb ook al regelmatig bij zooplus besteld, af en toe kan er wel eens iets mislopen, maar ik vind wel dat ze het altijd correct oplossen.

kos
kos
  • 129 berichten

#4 Geplaatst 15 juni 2010 - 15:17

Bene zei:

Nu ben ik niet van plan om een bezwaar te gaan afgeven in het postkantoor. Wat heeft de post hiermee te maken. Maar soit.

Is Zooplus toevallig geen Nederlandse firma?
In Nederland wordt de post verzorgd door TNT, vandaar de bemerking dat je bij de post bezwaar mag gaan aantekenen.

Transportfirma's nemen het blijkbaar niet zo nauw met het aftekenen van zendingen...
Onlangs kwam de buurman van 3 huizen verder bij ons aanbellen met de melding dat er een pakje voor ons bij hem in 't portaal stond achter een klein muurtje. Ze hadden het daar afgezet zonder dat hij thuis was! :o
Wat als dat huis leegstond? Hoe lang hadden we dan op onze levering moeten wachten?!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 juni 2010 - 15:18

Inderdaad.
Als er iets mis loopt is het hier al steeds de fout van TNT geweest.
Ze vergeten een tweede pakket af te geven, of ze laten het vallen (en dan is het kapot natuurlijk...)

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#6 Geplaatst 15 juni 2010 - 15:22

hier ook enkele punten die ik niet zo goed vind. Soms zitten er 3 dagen tussen de levering van pakket 1 en 2. En ja TNT heeft hier al enkele keren de levering op straat voor de deur laten staan onbewaakt dus....vind ik ook niet kunnen want we wonen op een appartement, boven een bakker. Het pakket staat dan op die parking, iedereen kan het meenemen...
Voor de rest gelukkig geen klachten al verbaast het mij niet dat er andere problemen kunnen zijn.

groetjes

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 juni 2010 - 15:22

En oh ja, k bestel wel altijd met GLS

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 juni 2010 - 17:58

Ik denk dat je dan best eens klaagt bij TNT, want dit vind ik ook niet kunnen. Hier komt GLS en altijd bellen ze aan en laten ze mij of iemand anders tekenen.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 15 juni 2010 - 18:23

Ik heb ook zoiets voorgehad met TNT. Al enkele keren zetten ze het pakketje gewoon voor de deur. Nu weet ik wel dat zo'n dingen hier niet snel door iemand anders meegenomen worden, maar vind het toch niet netjes van hen. Als ze perse de doos willen achterlaten dan heb ik liever dat ze hem even over het muurtje van de tuin zetten.

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#10 Geplaatst 16 juni 2010 - 10:16

als ze bij ons leveren is het ook altijd tnt en die zetten dit steed achteraan ,
wij wonen op een appartement op gelijksvloers en die gaan naar achter waar mijn tuin ligt en zetten het altijd voor mijn deur achteraan!
de laatste tijd kan mijn buur het onderscheppen en zorgt hij er voor dat ik het persoonlijk krijg!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#11 Geplaatst 16 juni 2010 - 10:44

Het is daarom dat ik tegenwoordig altijd GLS pak.
super vriendelijke man en belt altijd netjes aan en laatst had hij zelfs een zak snoep aan de kinderen gegeven omdat Isaura jaris was :)

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:08

Maar je kan toch niet kiezen wie je laat leveren ?

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#13 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:10

Bene zei:

Maar je kan toch niet kiezen wie je laat leveren ?

Ja hoor je kunt kiezen uit tnt en gls.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:16

O daar had ik dus niet op gelet.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#15 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:19

Ach ja het zal er ook maar net aan liggen wie de bezorger is denk ik. Wij hebben nu gelukkig net een hele goeie bij GLS maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo is.