Spring naar inhoud

- - - - -

1 of 2 kitten?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 21 juni 2010 - 12:51

pluchke01 zei:

En dan heb ik praktische vragen: moeten ze twee eetbakjes hebben? twee kattenbakken? slapen ze samen of in aparte mandjes? Maken ze nooit ruzie?
(het voorbeeld van mijn schoonbroer zijn kattinnen indachtig die mekaar niet verdroegen...). Zijn twee katjes echt niet meer werk dan één?
Enfin als ik het zo lees zijn er alleen voorstanders! ;)

Zeker voor twee etensbakjes gaan; na een half jaar zijn hun kopjes zo groot geworden dat ze niet meer samen in een bakje passen :d
Ennuh, als katten willen eten, gaan ze echt niet wachten op de ander :louche:  ==> Ruzie!

Ik had hier in het begin een jumbo-kattenbak, en dit ging van alle kanten fout. Ik kon bijna iedere dag poep ruimen van de grond
omdat ze op een of andere manier altijd net tegelijk moesten. Na een tijd nog een bak bijgekocht (wel een kleinere) en 'problem was solved'!

Hier slapen ze bij ons in de slaapkamer, maar ze liggen altijd bij elkaar in de buurt. Echt superlief! Ze vechten wel regelmatig (naja, we zien dit
als vechten, maar het is gewoon spelen) en soms gaan de ruggen zelfs even omhoog en wordt er geblazen, maar dit is zelden en gaat ook vaak in 2 minuten over.

Het enige verschil in verzorging is dat je met 2 katten de bak iets vaker moet verschonen, verder niets! Eten en drinken geef je toch, evenals
aandacht. Nageltjes knippen en borstelen doe je dubbel, maar je wordt er zo snel goed in  met 2 katten dat het amper nog tijd kost :d