Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn verhaal: Youri vermist

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#1 Geplaatst 15 juni 2010 - 20:48

Omdat ik het toch wel een bijzonder verhaal vond, wilde ik het met jullie delen. :)

Youri komt uit een asiel. Hij was ongeveer 8 maanden oud toen wij hem ophaalden en bleek op straat gedumpt en rondgezworven te hebben.
Wij waren op zoek voor een maatje voor Muis die toen een maand of 5 was, en Youri kwam op ons pad.

In het asiel sprong hij meteen in onze armen, dus was de beslissing niet moeilijk :)

Awel, na een jaar of 3,5 hebben wij besloten om een huis te kopen. Zo gezegt en gedaan, verhuisd en wel, alles ging goed.

Tot na 1,5 maand, Youri op de een of andere manier was ontsnapt. Ik was helemaal in paniek want onze katten kwamen nooit los buiten. En ze kenden deze buurt niet eens.

We hebben alles gedaan, posters opgehangen, zoeken, asiels afgaan, dierenklinieken gebelt, bij oude huis gezocht.etc..
Op de posters werd weleens gerageerd en wij dan natuurlijk op die beruchte plekken ons rotzoeken. Maar we vonden hem nooit. ( en er zijn natuurlijk een boel zwart/witte katten, mensen kunnen zich vergissen)

De weken verstreken en daarna ook de maanden..
De hoop werd toch steeds minder, welke kat blijft nu maanden weg, en komt dan nog levend en wel terug??

Telkens als het hard regende, sneeuwde of onweerde dacht ik aan hem. Was hij bang? had hij wel een schuilplek? Zou hij aan ons denken? :cry:

Het beste wat ik kon hopen is dat iemand hem in huis heeft genomen en niet naar zijn chip heeft gekeken..

Na 7 maanden verder ging mijn vriend 's avonds naar buiten om boodschappen te doen. Hij liep naar de auto en hoorde een hard gemiauw. Hij dacht nog: welke kat miauwt er nu zo hard op straat? en probeerde de kat te lokken. De kat rende op hem af, sprong in zijn armen om vervolgens als een gek te knuffelen.

Mijn vriend naar binnen en riep mij: 'kom eens kijken lieverd!'
Ik kwam de keuken in daar stond hij met onze Youri :o :love3:
Ik kon alleen maar heel hard huilen van geluk..

Youri wist niet waar hij het zoeken moest, en liep van mijn vriend weer naar mij en terug. We mochten zelfs niet even bellen van hem.

Hij had een hele dikke vacht gekregen door de kou van de winter, en had enorme honger!!

Maar hij was terug!! En ik ben geloof ik nooit zo gelukkig geweest als dat moment dat mijn kat na meer dan een half jaar tijd terugkwam.

En waar hij is geweest???.........................dat zal altijd geheim blijven

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 juni 2010 - 20:54

Wauw.... wat een verhaal zeg!! Ik kreeg er gewoon kippenvel van!!

Maar inderdaad.. waar zou hij toch al die tijd geweest zijn??
Geplaatste afbeelding

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#3 Geplaatst 15 juni 2010 - 20:57

Het enige wat ik vermoed... is dat hij in de huurhuizen heeft gezeten wat ze aan het bouwen waren hier achter de wijk.

Want toen die bewoont werden, kwam hij terug..

Volgens mij en de da heeft hij niet bij iemand in huis gezeten. Hij had veel last van parasieten en was afgevallen.
Gelukkig lopen er hier veel muisjes ;)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 15 juni 2010 - 20:58

De tranen schieten in mijn ogen!
wow!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 15 juni 2010 - 21:03

Ik krijg hier ook kippenvel maar ik ben zo blij dat hij terug bij jullie is :hug:

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 juni 2010 - 21:38

Amai! ik krijg er tranen van in mijn ogen als ik denk aan het moment dat je hem terug zag :love3: Wow, katten zijn toch ongelofelijk sterke doorzetters he

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 juni 2010 - 07:54

Wat een verhaal zeg.  

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 16 juni 2010 - 08:32

Wat een bijzonder verhaal, ik kreeg ook kippevel en prikkende ogen bij het lezen, wat een geweldig moment moet dat geweest zijn toen je hem weer terugzag :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#9 Geplaatst 16 juni 2010 - 08:56

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#10 Geplaatst 16 juni 2010 - 08:59

Oooh wat een prachtig verhaal. Ik kan me goed inbeelden hoe je je gevoeld moet hebben. Ongelooflijk!Ein goed al goed!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 16 juni 2010 - 15:31

Wat een verhaal ben blij dat hij weer terug bij jullie is :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 16 juni 2010 - 20:57

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 16 juni 2010 - 21:54

:thumb: :thumb: :thumb:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#14 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:02

ik heb er ook tranen van in mijn ogen. Ook omdat ik weet wat het is om een kat te missen.

Super dat hij terug is. Hoelang is het nu geleden?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:03

Eind goed al goed! :thumb:

Al kan ik me moeilijk inbeelden dat je dit verwacht had.
Zeven maanden zeg.....gelukkig dat de arme stakker weer in z'n veilige huisje is bij z'n liefhebbend vrouwtje.

Geplaatste afbeelding