Spring naar inhoud

- - - - -

ons katerke is thuis

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#1 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:17

hoi hoi,

wij zijn al redelijk lang op zoek naar een huiskat en deze middag mag ik eindelijk eens gaan zien naar een nestje. Nu kom ik die man tegen gisteren en ik zeg zo van ja als jullie een nestje weten kan je het me weten te zeggen want wij zoeken eigenlijk nog een maateke voor onze cuddles. Zegt die man van ja wij hebben nog kittens thuis en als ze niet weg zijn dump ik die ergens :trance: werd er kotsmisselijk van dus ga ik deze middag eens snel zien en kijken als ik er toch eentje kan redden. Zal ook zien of ze daar wel goed zitten bij die mensen want anders breng ik het deze middag al mee om dan met de fles groot te brengen. ZOu ondertussen al een week of 4 zijn en had gezegd tegen mij van aan zes weken moeten ze weg zijn. Dus nu zou mijn vraag zijn als ik zie dat ze daar niet goed zitten hoeveel keer zou ik dat nog de papfles moeten geven dan?
groetjes,

Bewerkt door karmen, 05 juli 2010 - 09:25.
Reden van bewerken: update

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:19

Oei, klinkt niet fijn bij die man.
Hopelijk kan jij er eentjes redden en vinden de rest ook een goed nestje.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:21

Oei oei, weer zo'n harteloze vent.
Hoop dat je er inderdaad ééntje kan redden

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:22

Kan je ze niet allemaal redden? En dan verder adoptie gezinnen zoeken?
Zijn ze nog bij mama poes, lijkt me toch niet zo een goed idee om een kitten van 4 weken mee naar huis te nemen.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:25

Anders moet je ze allemaal meenemen als je merkt dat het echt te gortig is en de kittens verwaarloosd worden.
Je kunt dan later eventueel een opvang/organisatie contacteren die ze willen komen halen en zo krijgen ze allen de kans op een goed leven.
Ik zeg dat zomaar ik weet niet eens of dat mogelijk is voor jou, alleszinds al héél tof dat je er ééntje kunt redden. :thumb:
Veel succes.

Geplaatste afbeelding

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#6 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:27

Neen Catherine inderdaad niet weet dat wel hebben vroeger ook nestjes gehad en bij ons gingen ze niet eerder weg of ze waren zindelijk en aten prima alleen en vooral ze gingen niet meer bij mama poes om te drinken. Heb wel al kittens met de fles groot  gebracht dus ik weet wel iets daarvan maar weet niet meer hoeveel keer ik dit moet doen maar zal wel niet moeilijk zijn om te vinden op internet denk ik zo. Jammer genoeg kan ik ze inderdaad niet allemaal redden daar wij in mijn moeder haar huis wonen en ze komt nu al zot als ze gaat zien dat we zoveel poezen zouden adopteren haha. Eentje kan er nog net bij denk ik. Zal zien deze middag als ze daar echt goed zitten want zouden in een kot appart zitten zegt hij zal zien wat ik deze middag aantref he kan nog altijd veranderen van gedacht :LOL:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 16 juni 2010 - 11:35

Je kan ze mss tijdelijk opvangen?
Of je belt meteen naar een organisatie en die zoeken dan een pleeggezin. ?

Wacht maar eerst af tot je ziet hoe ze eraan toe zijn.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 juni 2010 - 12:18

Wilde ik ook zeggen. Zeg dat je ze allemaal wil!!
Hou er eentje en zoek voor de andere een thuisje of breng ze naar een organisatie.

Stel dat hij niemand vind :misselijk: :trance: :misselijk:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 juni 2010 - 12:34

:thumb: ik wens je veel succes en hoop dat je er toch eentje kan helpen

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#10 Geplaatst 16 juni 2010 - 12:46

dank je iedereen eigenlijk zie ik het allemaal al niet meer zitten om deze middag daar naar toe te gaan stel je voor dat ik daar dingen zien :trance: Hopelijk valt het allemaal goed mee nog een twee tal uurtjes duimen maar met alle tien de vingers :goofy:

Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 16 juni 2010 - 13:42

Heb je geen vrienden die ook een katje willen nemen?
Wij (mijn moeder en ik) hadden ook van iemand gehoord dat haar dochter een nestje van 4 rosse katjes had maar omdat ros blijkbaar niet graag gezien is wouden ze de katjes dood doen (het zijn boeren). We hebben toen onmiddellijk gezegd dat wij ze wel zouden nemen maar dat ze bij de moeder moesten blijven tot ze minstens 8 weken waren.

Uiteindelijk hebben mijn oma en zus gezegd dat ze ook wel een katje van die nest wouden, de katjes die ze niet "kwijt raakte" zoude alsnog gedood worden.

Dus ik hoop echt dat jij het zelfde kan doen, dat alle katjes kunnen gered worden maar moest het toch niet lukken dan is ééntje redden ook al veel waard.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 16 juni 2010 - 13:50

Hopelijk  kun je er eentje toch een goed thuis geven :geluk: :geluk: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#13 Geplaatst 16 juni 2010 - 14:00

mss kan je zelfs moederpoes meenemen en dan rustig voor de kittens en de moeder een nieuw thuis zoeken

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#14 Geplaatst 16 juni 2010 - 15:56

hoi hoi,

Terug thuis, en het is eigenlijk nog allemaal al bij al meegevallen ( heb daar wel bijna uur en half gezeten om dat allemaal te bezien. De kittens hebben het goed voor de moment juist dat hun oogjes vol met etter zitten maar heb hen gezegd dat ik morgen wat terra cortril meebreng om wat in hun oogjes te doen maar dat ze zeker drie keer per dag ook wat moesten etter uit hun oogjes zelf verwijderen. Nu heb ik dus besloten om toch maar 1 kitten te redden een rosje (jammer genoeg nog geen fotootje van) is wat aan de kleine kant en ietwat mager daarmee dus dat ik die weer moest hebben het sukkeltje van de kittens. Dus eigenlijk is er juist wat werk aan die oogjes, zal hem zeker moeten ontvlooien ook(kan je dit al met frontline voor kittens doen of nog niet?) en heel veel liefde en aandacht geven. Heb er wel tegen gezegd dat ze zeker nog x aantal weken bij de mama moesten blijven dat dit echt wel nodig is. Heb ook wat kunnen praten met mevrouw des huizes en ook haar man wat kunnen bewerken dat dit echt wel voorgaat op het feit om er zo vlug mogelijk vanaf te zijn. De twee moedertjes zijn ook wat aan de magere kant en de jongste poes is pas 1 jaar en heb haar toch kunnen overtuigen om die kat te steriliseren maar ja tussen zeggen en doen is ook een groot verschil he. Nu dus maar duimen dat alles nog goed gaat. Volgende week ga ik zeker terug voor de stand van zaken :LOL:
groetjes,

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 16 juni 2010 - 18:31

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag