Spring naar inhoud

- - - - -

ons katerke is thuis

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#16 Geplaatst 16 juni 2010 - 18:54

:geluk: :geluk: :geluk:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 16 juni 2010 - 19:45

Ik hoop dat de kleintjes en de mama het allemaal redden en dat die mensen hun belofte houden.
Je hebt een héél goede daad gesteld iig.
Succes hoor! :thumb:

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 16 juni 2010 - 20:58

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#19 Geplaatst 05 juli 2010 - 09:23

hoi hoi,

Gisteren nog eens gaan kijken voor het katertje en hebben hem maar meegenomen, ze zeiden dat de mama geen melk meer genoeg had en het arme schaap zag zwart( in plaats van ros) van de vlooien en uitwerpselen van de vlooien. Dus nu is onze lieve schat hier bij ons en het eerste contact met onze kater cuddles verliep wat stroef maar deze morgen waren ze al aan het spelen dus da komt ook wel in orde. Geef hem nog wat melk bij maar eet ook al uitstekend wat nat voer en gisteren zat hij zelfs al aan de brokken van onze cuddles :LOL: . De nacht is zeer goed verlopen en zijn vacht is toch al wat properder(heb hem gisteren ingespoten met produkt van apotheker en even laten inwerken en dan wat uitgekamd met luizenkam wat er daar uit kwam jakkes was er zelf vies van ocharme da beestje. Als hij gedaan heeft met eten of met zijn melk zet ik hem ook wel al in de kattenbak en voor het moment doet hij toch heel mooi zijn behoefte in de kattenbak. Weet wel dat hij nog jong is een week of 6 maar kon da beestje niet laten zitten dus hopelijk al niet te veel commentaar daarop. Hij doet het voor het moment goed loopt al goed rond ook maar weten nog niet hoe we hem gaan noemen. Ofwel rosje of leeuw met zen manen rond zijn koppie.
groetjes  en tot hoors :love3: Oh ja foto's komen later nog hoor.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#20 Geplaatst 05 juli 2010 - 09:36

Veel succes met je nieuwe aanwinst.Hopelijk geef je niet te veel natvoer en mag hij ook kittenvoer van je hebben, want van te veel natvoer kan hij diaree krijgen als hij te vroeg bij de mama weg is en volwassen kattenbrokken kunnen zijn maagje nog niet aan.
Heb je ook je andere poezen ontvlooid? want die kunnen overgaan hoor.

De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#21 Geplaatst 05 juli 2010 - 09:43

ja hoor gaan vandaag om brokjes voor hem en inderdaad niet te veel natvoer geven heb al gekeken op internet daarvoor. Weegt nu ongeveer 430 gram wat ook wel weinig is naargelang zijn leeftijd heb ik gelezen. Ja hoor de andere poes heeft in de week zo een pipet gehad tegen de vlooien heb hier genoeg middelen staan om de strijd aan te gaan met die vieze beesten. Houden hem goed in het oog en moest het slecht gaan de dierenarts is hier niet ver van de deur he. Moet toch gaan om hem eens te ontwormen en zo dus. en van dat natvoer is het inderdaad ook junior hoor da ik in huis heb, nu nog juist kattenbrokjes whiskas van junior en hij is volledig gesteld met zijn eten. Van dat vlooienmiddel krabt toch al veel minder dus denk wel dat het zijn werk gedaan heeft.

Bewerkt door karmen, 05 juli 2010 - 09:45.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#22 Geplaatst 05 juli 2010 - 09:55

Hmm, zo te zien ben je toch goed bezig, alleen dat van die Whiskas zou ik schrappen. Maar ja, jij geeft je poezen wat jij wil natuurlijk.
Zou je niet eens overwegen om naar en premiumvoer (zoals Royal Canin of Hills of iets dergelijks) over te stappen, ook voor je andere poezen uiteraard ? niet ineens natuurlijk, maar geleidelijk aan. Is in de winkel wel duurder, maar komt uiteindelijk toch goedkoper uit omdat ze er minder van nodig hebben en ze ook minder stoelgang maken en minder naar e dierenarts moet.
Heb je Whiskas al eens zelf geproefd, ik wel, heel zoutig. en zoveel zout hebben je poezen echt niet nodig hoor.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#23 Geplaatst 05 juli 2010 - 10:53

hoi,

hebben inderdaad al eens geprobeerd om ander voer te geven speciaal van dierenspeciaalzaak maar die moet cuddles absoluut niet hebben misschien omdat hij gewoon is van whiskas maar eet echt niets anders dus ja is nogal kieskeurige kater dat we hebben eet echt alleen maar whiskas en hebben daar eigenlijk geen klagen van het is ook niet dat hij alles direct opeet want met een zak van 2 kg komt hij gemakkelijk een maand rond krijgt wel ook 1 zakje natvoer smorgens dus misschien ligt het daaraan. Kwestie van stoelgang is het ook normaal hoor en reuk valt ook wel mee. Onze cuddles eet zelfs geen biefstuk(als er over is) of ander' vlees dus is echt wel kieskeurige kater.
groetjes,

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 05 juli 2010 - 10:56

veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#25 Geplaatst 05 juli 2010 - 11:03

Hier twee fototjes waar onze bol wol opstaat der volgen er wel nog hoor

Bijgevoegde thumbnails

• P050710_09.03.jpg
  • P050710_10.45_[01].jpg

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#26 Geplaatst 05 juli 2010 - 11:08

wat een schatje
zou toch al eens naar de DA gaan hoor
gewoon voor een controle

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:24

:geluk: :geluk: :geluk: , ik zou ook even langs de DA passeren, ik kan het niet goed zien op de foto, maar het lijkt dat zijn oogjes een beetje toe zitten  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:38

Wat een schatje :heart: :heart: :heart: ik zou er ook even mee naar de dierenarts gaan, gewoon omdat ie al zo vroeg bij z,n mama weg moest, en zo vreselijk onder de vlooien zat, en ik denk dat ie ook beter wat krachtvoer ( verkrijgbaar bij de dierenarts) krijgt, want voor een kitten met ondergewicht ( hij weegt veel te weinig voor een kitten van 6 weken) zijn de whiskas natvoerzakjes niet goed genoeg, ook al is het de kitten variant.
Overigens is mijn post niet bedoeldt als kritiek op jouw hoor, gewoon goed bedoeld advies :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_karmen_*
Guest_karmen_*

#29 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:40

hoi hoi,

ja inderdaad heeft wat ontsteking aan zijn oogjes en afspraak bij dierenarts is gemaakt ondertussen. Kan pas woensdag gaan maar mag wel zijn  oogjes wat schoon maken met wat water en mag ook wat terra cortril erin doen om verdere ontsteking tegen te gaan heeft hem gezegd kan geen kwaad maar wel smorgens smiddags en savonds uitwassen en pas savonds die terra cortril erin doen niet teveel natuurlijk. Zal dan ook zijn spuit hebben en ontwormd worden
groetjes,

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#30 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:58

Veel succes.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk