Spring naar inhoud

- - - - -

Een kitten adopteren??

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.045 berichten

#16 Geplaatst 14 april 2009 - 20:39

poezemannen zei:

:wall: :wall: Inderdaad!! :LOL:

:ha

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 15 april 2009 - 10:18

poezemannen zei:

:thumb: :thumb:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 15 april 2009 - 10:20

een raak artikeltje!
:)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 15 april 2009 - 23:33

Het kan niet dikwijils genoeg gezegd worden. Heel fijn dat iemand bekend er de aandacht op vestigd, dat heeft soms meer effect.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#20 Geplaatst 16 april 2009 - 08:13

Kinderen horen ook met die visie opgevoed te worden. Als ze een diertje willen dan is dat voor zijn/haar hele leven. Na een tijdje worden ze het al snel beu, net als speelgoed.
Ons dochtertje had het gisteren nog met haar 2 ratjes. Ze was de kooi aan het verschonen en toen plaste (sproeide) haar puberratje de hele boel onder. Ze weende en was heel kwaad, haar kamer was net gepoetst en nu zat alles onder en zij ook. En stinken... "Stoute, stoute rat en ik wil hem niet meer, ik ben het beu", en wenen en roepen dat ze deed....Toen we samen de boel opkuisten fleurde ze alweer op en had ze spijt van haar uitbarsting. "Het ratje kon er toch niets aan doen hé, hij deed het niet expres" In de namiddag wilde ze onmiddelijk naar de dierenwinkel voor wat nieuwe spulletjes en wat extra lekkers. Ze had enorme spijt van haar gedrag en dat ze zo kwaad geweest was. Ze zou haar ratjes toch niet kunnen missen...
Als kinderen een goede diervriendelijke opvoeding genoten, worden ze zeker nooit impulsaankopers. Ze leren zorg dragen voor een dier, ook met de minpunten ervan. Ik vind het wel belangerijk dat zij de kooi onderhoud (onder toezicht), dan leert ze ook de minpunten kennen van het houden van dieren. Want het is niet altijd gewoon genieten, ze moeten ook verschoond en verzorgd worden.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 16 april 2009 - 09:07

feroesti zei:

Kinderen horen ook met die visie opgevoed te worden. Als ze een diertje willen dan is dat voor zijn/haar hele leven. Na een tijdje worden ze het al snel beu, net als speelgoed.
Ons dochtertje had het gisteren nog met haar 2 ratjes. Ze was de kooi aan het verschonen en toen plaste (sproeide) haar puberratje de hele boel onder. Ze weende en was heel kwaad, haar kamer was net gepoetst en nu zat alles onder en zij ook. En stinken... "Stoute, stoute rat en ik wil hem niet meer, ik ben het beu", en wenen en roepen dat ze deed....Toen we samen de boel opkuisten fleurde ze alweer op en had ze spijt van haar uitbarsting. "Het ratje kon er toch niets aan doen hé, hij deed het niet expres" In de namiddag wilde ze onmiddelijk naar de dierenwinkel voor wat nieuwe spulletjes en wat extra lekkers. Ze had enorme spijt van haar gedrag en dat ze zo kwaad geweest was. Ze zou haar ratjes toch niet kunnen missen...
Als kinderen een goede diervriendelijke opvoeding genoten, worden ze zeker nooit impulsaankopers. Ze leren zorg dragen voor een dier, ook met de minpunten ervan. Ik vind het wel belangerijk dat zij de kooi onderhoud (onder toezicht), dan leert ze ook de minpunten kennen van het houden van dieren. Want het is niet altijd gewoon genieten, ze moeten ook verschoond en verzorgd worden.

volkomen mee akkoord... bij ons is er maar één dier terug buiten gegaan ... een konijn omdat ik het niet kon aanzien...
Mijn dochter wilde een dwergkonijn.. maar daar we er egenlijk niet veel verstand van de rassen hebben kochten we een klein zwart konijntje genaamd floes....en een kooi en alles wat een konijn nodig had.
Maar floes werd groter.... en groter... en groeide uit tot een gewoon kotkonijn(het beet en krabte haar armen open)... het was zeker geen dwerg zoals de verkoper me verkocht had.
(ik wist immers niet dat je dit kon zien aan de oortjes)
het konijn werd te groot voor de kooi en ik ben ermee terug gegaan naar de handelaar .. die wilde floes niet meer.... en ik zei sorry dit was niet de bedoeling van een groot konijn in een tekleine kooi.... ik heb geen plaats om een grotere kooi te zetten.(we hebben ook geen stalling)... en liet het konijn daar achter.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#22 Geplaatst 16 april 2009 - 10:07

Ik heb al een oproep gehad van iemand die een kitten zocht. Ze hadden 1 kind en dat is dan zo alleen. :evil:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 16 april 2009 - 10:32

goed en mooi om dat te lezen , Mensen moeten er idd bij stil staan vooralleer ze er in huis nemen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 18 april 2009 - 22:40

feroesti zei:

Allemaal zeker waar
Als mijn kind (als ik er ooit ga krijgen :x ) ooit een hond of kat wil, dan gaat die eerst mogen beginnen met een soort van Tamagotchi :twisted: , daarna als hij/zij het goed doet, mag ie het eens proberen met een Furry vriendje van die dat miauwen/blaffen/aandacht vragen enz.. als dat ook goed verloopt, mag die mss eens proberen met een hamster of een konijn en gaat die alles moeten doen ook onder toezicht. Als hij/zij het na een jaar nog niet beu is, dan zal er wss een hond of kat in huis komen en de hamster op de kamer, maar eerder niet [-(

Bewerkt door Spanishke, 18 april 2009 - 22:42.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 19 april 2009 - 07:17

poezemannen zei:

:ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding

Guest_dinneke_*
Guest_dinneke_*

#26 Geplaatst 28 april 2009 - 08:17

inderdaad je moet goed nadenken voor je een dier in huis neemt, wij hebben over de aanschaf van Mitsoe zes maanden nagedacht, krijgt ze genoeg aandacht, hebben we genoeg ruimte, wie zorgt er voor haar?????
tenslotte hebben we toch al twee schatten van westie's die ook alle dagen de nodige zorg vragen van kammen, de kanaries en de twee aquariums met chiliden ( vissen).
Uiteindelijk hebben we dan toch beslist een poes te nemen met het idee om er een tweede bij te nemen na een tijdje.
Ik werk thuis dus onze dieren zitten niet veel alleen en lopen ook vrij rond in huis, geen kooien want daar ben ik echt wel tegen.
onze kinderen ( wij hebben er vijf) hebben elk hun verantwoordelijkheid voor een dier en dat loopt tot hier toe heel goed.
zo weten ze inderdaad dat het niet alleen plezier is met de dieren maar dat ook de verzorging tijd vraagt.
ik vind het een heel goed artikel.

Guest_danielle29_*
Guest_danielle29_*

#27 Geplaatst 29 april 2009 - 08:35

als je op die afbeelding drukt komt het groter te staan :)
lief dat ze zo met de poezen bezig zijn ,want het is inderdaad zo .

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#28 Geplaatst 06 augustus 2009 - 19:43

Lies zei:

Ik heb al een oproep gehad van iemand die een kitten zocht. Ze hadden 1 kind en dat is dan zo alleen. :evil:

Hm waarom is dat slecht? Ik ben ook enig kind en wilde toen ik klein was ook een poesje als vriendje maar ik zag dat poesje doodgraag en verzorgde het supergoed: ze sliep bij mij in bed, ze kreeg veel lekkers en speelgoed, de kattenbak altijd netjes, mooi gekamd en pootjes afgekuisd als ze binnenkwam...

Enig kind zijn zonder huisdiertje is wel eenzaam hoor en voor hetzelfde geld is dat een heel rustig en zorgzaam kind zoals ik vroeger. natuurlijk als je een wildebras hebt als kind dan zou ik dat ook niet doen.  Je had ze misschien eens kunnen alten komen kijken met het kind, dan wist je het?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 06 augustus 2009 - 23:49

:thumb: Goede tekst!!
Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#30 Geplaatst 07 augustus 2009 - 11:21

hele goeie tekst! Ik ben ook van mening dat een huisdier voor het leven is. Ik heb het 1 keer niet kunnen waarmaken, en daar ben ik echt slecht van geweest. We hadden 4 tamme ratten, echt superlieve beestjes, maar mijn vriend heeft er een ernstige allergie tegen ontwikkeld, van de moment dat hij thuiskwam van het werk kon hij bijna niet meer ademen en lag hij piepend op de zetel. Steeds aerosollen en antibiotica nemen, maar werd enkel erger. We hebben dan de fokster van de 2 jongste gecontacteerd en ze zijn alle 4 naar haar gegaan (de 2 oudste kwamen achteraf gezien van een broodfokker, maar dat wisten we bij aankoop niet). Ik heb toen tranen met tuiten gehuild en me schuldig gevoeld, maar ja, met die allergie was het echt niet meer te doen.