Spring naar inhoud

- - - - -

Kiezen op kleur.

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 17 juni 2010 - 11:01

Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen een voorkeur hebben qua kleur.
Waarom zou je een kat (of hond) in huis halen die een kleur heeft dat je niet mooi vindt? Uiteindelijk kijkt iedereen toch eerst naar het uiterlijk (zowel in mens als in dierenwereld) en pas later ontdekt met het karakter.
Vaak wordt met al verliefd op een dier alleen al door een foto te zien. ;)
Ik vind dat wanneer je een som geld neertelt voor een dier, je best niet de eerste de beste moet nemen omdat dat diertje nog vrij is.
Waarom zou je een zwarte kat nemen als je een blauwe wilt? (om maar een vb te geven) :gek:

In het geval van Feroesti, dat kan ik natuurlijk niet goed praten. Een kat nemen dat bij je interieur past is gewoon te gek voor woorden.

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 17 juni 2010 - 12:51

wij hebben eerst gekozen welke kleur we wilden, en dan de rest te onderzoeken en een lange zoektocht gehouden

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 17 juni 2010 - 13:00

Volgens mij heeft iedereen wel een voorkeur voor een bepaalde kleur. Als ik terug voor een labrador zou kiezen, ga ik terug voor een zwarte omdat de andere kleuren mij niet zo aanstaan.
Dat de kleur van de kat/hond bij het interieur moet passen gaat er wel heel hard over.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 17 juni 2010 - 13:06

elixeryen zei:

Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen een voorkeur hebben qua kleur.
Waarom zou je een kat (of hond) in huis halen die een kleur heeft dat je niet mooi vindt? Uiteindelijk kijkt iedereen toch eerst naar het uiterlijk (zowel in mens als in dierenwereld) en pas later ontdekt met het karakter.
Vaak wordt met al verliefd op een dier alleen al door een foto te zien. ;)
Ik vind dat wanneer je een som geld neertelt voor een dier, je best niet de eerste de beste moet nemen omdat dat diertje nog vrij is.
Waarom zou je een zwarte kat nemen als je een blauwe wilt? (om maar een vb te geven) :gek:

In het geval van Feroesti, dat kan ik natuurlijk niet goed praten. Een kat nemen dat bij je interieur past is gewoon te gek voor woorden.

Daar ben ik het volledig mee eens. Al doet de kleur er bij mij maar tot op bepaalde hoogte toe. Natuurlijk is het wel deel van het waarom een kitten of een pup je aanspreekt of niet en natuurlijk zijn er ook kleuren en vachtpatronen die ik persoonlijk mooier vind dan andere.

Zo was voordat Esme bij ons kwam wonen, het plan eigenlijk om voor een black tabby classic maine coon te gaan. Toen het nestje geboren werd, bleken er geen black tabby's in te zitten, maar wel twee blue tabby's en een black solid. En laat nu net dat kleine zwarte duiveltje dan toch ons hart gestolen te hebben. En nee... ik heb er absoluut geen spijt van dat ik Esme heb gekozen ipv het laatste plaatsje vrij te houden voor een black tabby.

Wat ik maar wil zeggen is: het is perfect normaal dat je voorkeur hebt voor een bepaald ras, een bepaalde kleur, een bepaald patroon; maar uiteindelijk is het toch ook de klik met het dier in kwestie zelf dat de doorslag zal geven. Althans bij mij is dat toch zo. :)
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 17 juni 2010 - 20:08

Karolientje zei:

Daar ben ik het volledig mee eens. Al doet de kleur er bij mij maar tot op bepaalde hoogte toe. Natuurlijk is het wel deel van het waarom een kitten of een pup je aanspreekt of niet en natuurlijk zijn er ook kleuren en vachtpatronen die ik persoonlijk mooier vind dan andere.

Zo was voordat Esme bij ons kwam wonen, het plan eigenlijk om voor een black tabby classic maine coon te gaan. Toen het nestje geboren werd, bleken er geen black tabby's in te zitten, maar wel twee blue tabby's en een black solid. En laat nu net dat kleine zwarte duiveltje dan toch ons hart gestolen te hebben. En nee... ik heb er absoluut geen spijt van dat ik Esme heb gekozen ipv het laatste plaatsje vrij te houden voor een black tabby.

Wat ik maar wil zeggen is: het is perfect normaal dat je voorkeur hebt voor een bepaald ras, een bepaalde kleur, een bepaald patroon; maar uiteindelijk is het toch ook de klik met het dier in kwestie zelf dat de doorslag zal geven. Althans bij mij is dat toch zo. :)

Hier een gelijkaardig gevalletje. Nooit gedacht een witte Maine Coon te hebben. Niets is saaier dan wit dacht ik altijd, maar dat kleintje trok zoooo onze aandacht en nu is hij mijn allersliefste lieveling en saai is hij zeker niet :d . Bij Silas ben ik echt op hem gevallen!
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 18 juni 2010 - 08:37

[quote name='feroesti']Tja, het hangt er van af...

Eén keer heb ik een kitten geweigerd mee te geven om die reden. Het kitten moest bij het interieur passen en het feit alleen dat het een raskat was in die kleur vonden ze belangerijk.
Na enkele gesprekken en bezoeken later, vond ik het er wel over !!! Als je als kittenkoper met foto's van je interieur afkomt en dan die er even naast houdt om te vergelijken met het kitten als het totaal plaatje klopt vind ik het :gek: :gek:

Dat meen je niet :trance: :trance:

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 18 juni 2010 - 17:19

Ik wou een "echte" sheba, zo'n mooie blauwe kattin, maar zoals jullie al weten, is het toch m'n koetje geworden :p

Guest_wilma25_*
Guest_wilma25_*

#23 Geplaatst 20 juni 2010 - 23:02

Ik heb wel een voorkeur voor bepaalde kleuren, dit had ik bij mijn honden ook.
Ik wou graag rode bullmastiffs en ben aan de hand daarvan op zoek gegaan naar een fokker die die kleur fokte en gaan kijken of de karakters en gezondheid van de ouderdieren verder goed is.
Dit doe ik in mn zoektocht naar een kitten ook.

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 29 juni 2010 - 16:32

Ik denk dat iedereen wel een bepaalde voorkeur heeft qua kleur !
dit is niet meer dan normaal!

maar met foto's afkomen om te zien of de poes wel bij het interieur past dat is nu net erover
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie