Spring naar inhoud

- - - - -

Ouders op reis... poes blijft achter

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 16 juni 2010 - 20:47

Gisteren vertrokken mijn ouders naar Zwitserland en Isha de kattin van mijn ouders bleef achter.. natuurlijk niet alleen  hoor :d mijn dochter gaat daar logeren tot mijn ouders zondag terugkomen.
Maar isha is zodanig bedorven van mijn vader dat ze mijn dochter aankijkt en gromt en blaast naar haar zodra mijn dochter terugkijkt..
ze kruipt onder de kast en legt de oren plat. Mijn dochter zegt als ik haar moest aankijken ben ik bang dat ze me aanvliegt... :evil: rare poes toch ze kent nogthans mijn dochter. :catscratchhead

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 juni 2010 - 21:10

zal even tijd nodig hebben maar komt wel goed

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 juni 2010 - 21:13

Ze kan haar misschien verleiden met wat lekkers
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 16 juni 2010 - 21:32

:geluk: :geluk: :geluk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2010 - 06:44

Misschien haar gewoon even negeren... en zich op de grond zetten spelen met leuk speelgoed?

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 17 juni 2010 - 10:30

Ze is boos dat haar baasjes weg zijn, ik ga ook al 7 jaar mijn schoonouders hun kat eten geven en de ene keer zie je die dus 14 dagen niet, de andere keer valt die mijn benen aan... dus is heel normaal, ze mist gewoon je ouders. ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 17 juni 2010 - 10:48

Kan je haar niet verleiden met lekkere dingen? Tegen dat je ouders thuis komen is ze mss bevriend met Karen? Alé ik hoop het toch. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 17 juni 2010 - 10:53

catherine zei:

Kan je haar niet verleiden met lekkere dingen? Tegen dat je ouders thuis komen is ze mss bevriend met Karen? Alé ik hoop het toch. :)

Hangt ervan af hoe dat de kat is want die van mijn schoonouders durft krabben naar hun toe... ik vertrouw die kat absoluut niet!
Ik heb dat toen ook geprobeert ene eerst lief en dan ineens attack :scared: sorry dat ik dat zo zeg maar dat is echt een valse kat!
Als die kat ooit iets voor heeft dan hebben die echt problemen want die kunnen daar niet mee naar de dierenarts omdat ze dan iedereen serieus aanvalt.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 17 juni 2010 - 11:18

Komt wel goed,
en zolang zijn ze niet weg hé

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 17 juni 2010 - 11:23

Solotje zei:

Ze is boos dat haar baasjes weg zijn, ik ga ook al 7 jaar mijn schoonouders hun kat eten geven en de ene keer zie je die dus 14 dagen niet, de andere keer valt die mijn benen aan... dus is heel normaal, ze mist gewoon je ouders. ;)

Hier hebben wij het omgekeerde meegemaakt. MM was niet kwaad op onze onderburen,  in tegendeel. Ze werd elke dag liever en liever, maar toen wij terugkwamen, was ze enkel boos op ons, allez vooral op  Simon. Ze draait dan telkens haar gat naar hem toe en kijkt hem niet aan O:)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 juni 2010 - 12:58

Gwoon negeren denk ik...! Dan lekkere beetjes geven, en ook eens met haar favoriete speeltjes spelen! Wie weet "smelt" ze dan wel!?
Ze zal nogal toeren doen als haar baaske zijn hoofd weer binnen steekt zeker!?!!! :dancer:

Bewerkt door Lut, 17 juni 2010 - 12:58.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 17 juni 2010 - 13:19

Wij hebben dat voorgehad met Pixel... De paar keren dat we de voorbije jaren er voor een paar dagen tussenuit waren kwamen er vrienden van ons catsitten. Met Indy en Willow geen probleem, die kennen onze vrienden goed en kwamen knuffels halen en wilden met hen spelen. Axxes en Esme waren er toen nog niet; maar Pixel was wel een "probleem". Die weigerde het bezoek zelfs nog maar aan te kijken en ging dus ook met haar kont naar hen gekeerd ergens zitten of liggen. Ze moesten niet proberen van haar te aaien want dan liep ze weg of kregen ze een tik. En toen wij thuis kwamen, was haar eerste reactie: boos kijken, blazen en wegwandelen met de staart in de lucht. Om dan wat later toch een knuffel te komen vragen.

Dus, de poes zal inderdaad gewoon haar personeel missen. :)
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 20 juni 2010 - 09:06

Gelukkig komen mijn ouders terug vandaag... want Isha is dus geen haar verbeterd na een weekje.. :) amai ik heb een videoopname gezien hoe ze tegen mijn dochter reageerde... eerst kwam ze rond haar benen wrijven en toen mijn dochter sprak tegen haar uitte dit zich in gegrom en geblaas en een aanval op haar benen., ze kon evenwel haar aanval ontwijken door opzij te springen. Ik ben gisteren even gaan kijken en Isha zat boven aan de trap... ik heb me bij haar gezet en ze haalde ook uit naar mij maar zonder haar klauwen te gebruiken in tegenstelling tot bij mijn dochter... die is echt bang van Isha nu. Ik ben wel even benieuwd of ze zal blazen naar mijn ouders ook. verdikke zeg die pruts is nog geen jaar oud!!!

De grote fout ligt ook bij mijn vader.. ik begrijp wel dat je je poes zo graag ziet maar die maakt haar hypernerveus. Steeds als ik binnen kom op bezoek begint hij haar te plagen en zegt "gaan we even vechten" waarop ze naar zijn hand springt...(wel om te spelen dan begint ze te bijten en houd zijn hand vast met haar poten).. ze volgt mijn vader gelijk waar hij gaat... zodra hij naar wc gaat volgt ze hem als een hondje.. gaat hij buiten gaat ze mee... soms denk ik wel eens dit is GEEN KAT maar een halve hond. (meer nen pitbull dan :x )
Ik vraag wat dit op langere termijn gaat geven als die poes volwassen is, ik denk dat ik zeker bij papa gaat moeten aandringen deze houding minder aan te nemen met haar want deze week kwam er ook even een bevriende agent kijken of alles in orde was en ik kreeg daarna een berichtje van mijn vader dat ze meneer agent ook heeft aangevallen. Ze heeft blijkbaar aan zijn broek gehangen :censored: gelukkig heeft ze geen night in jailhouse doorgebracht :x :louche:
Eerlijk gezegt denk ik dat Isha haar houding niks meer met gemis van de baasjes te maken heeft... ze is heel dominant op haar terrein en valt zelfs de labrador van de agent aan.
Mijn vader zegt dat het de geur is van andere katten en honden is die haar reactie zo uitlokt maar ik denk het niet... omdat als ik bezoek gaat ook de geur van onze katten en onze hond in mijn kleren hangt en dat ze ZO agressief niet reageert... als ik binnen kom geef ze meestal een goeiedagmiaawke... dan gaat ze mee naar de living en ze legt zich aan mijn voeten op haar rug, pas als ik haar buik wrijf durft ze blazen maar ik negeer dat meestal.. en zeg ik dan "jij bent toch echt stout he"... dus ik eerder wel beetje dat de oorzaak mijn vader kan zijn.
In elk geavl gaan ze nooit moeten bang zijn van inbrekers als ze weg zijn want Isha gaat gewoon haar terrein verdedigen O:)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 21 juni 2010 - 20:48

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 22 juni 2010 - 21:11

Wat gaan die doen als ze plots naar de da moet? Ik heb het zelf meegemaakt me de kat van de buren en dat is dus echt een furie op zo een moment :oops:

Geplaatste afbeelding