Spring naar inhoud

- - - - -

PKD DNA waar?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 16 juni 2010 - 22:01

Ik twijfel om PKD te laten testen bij Animal DNA Laboratory (Australië) of bij Veterinary Genetics Laboratory (Amerika).

Heeft iemand ervaring met deze labo's?

Wordt bij Animal DNA Laboratory ook het stamboomnummer en chipnummer op de test vermeld?
Want ik zie dat precies nie op het formulier. Enkel de naam ...

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 16 juni 2010 - 22:23

Ik heb bij beide labo's testen gedaan en ben er super tevreden van. Na ongeveer 10 dagen heb je de uitslag al.

Bij Animal DNA labo worden ook het chipnr en stamboomnr vermeld.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 16 juni 2010 - 22:26

ik heb het bij laboklin gedaan en heb binnen een week de uitslag in huis (meestal) beginnende via email. daarna krijg je het via de post en een certificaat
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 16 juni 2010 - 22:37

Wij testen ook bij Laboklin, gaat zeer vlot.

Bewerkt door feroesti, 16 juni 2010 - 22:38.

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2010 - 10:29

Ook hier wordt getest  bij Laboklin
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 17 juni 2010 - 13:22

Ik denk ook te testen via laboklin, wat kost het pkd/hcm via bloed ?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 17 juni 2010 - 17:04

noukie zei:

bij laboklin? ik zou het niet weten ik doe het daar via swab :oops:
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 17 juni 2010 - 20:28

noukie zei:

Als ik test via bloed, dan doet de dierenarts de rest.

Bij Animal DNA en Davis heb ik via swabs getest.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2010 - 09:17

Ik hoop ook dat de dierenarts de rest doet, ik ben niet van plan zelf bloed te nemen. ;) Ik heb wel gehoord dat er een kleinere kans is op fouten als er getest wordt via bloed omdat bij de swap een kleine kans bestaat dat er dna van andere katten op komt.

Bewerkt door noukie, 18 juni 2010 - 09:18.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 18 juni 2010 - 11:00

Kans op dna van een andere kat???
Hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

Mijn 1e 3 DNA testen heb ik laten doen bij Antagene in Frankrijk ( inmiddels 5 jaar gelee) het was het eerste lab in europa dat de DNA testen deed.
De volgende katten heb ik daarna laten doen bij biofocus in Duitsland, qua financiën was dat toen iets prettiger, had nog geen creditcard.
De laatste PKD test heb ik laten doen in Australië, met creditcard erg gunstig bij animalsdna.
Tja het duurt een lange tijd eer dat het down under is, maar de uitslag was met 5 dgn binnen.
De rest van de DNA testen ( agouti, bloedgroep) heb ik laten doen in Amerika VGL.
Afgelopen zondag heb ik nog DNA afgenomen bij een 5 weken oud kitten. Kitten zonder eten opsluiten voor een uurtje, swabje nemen vanuit de wang en opsturen maar. Nu afwachten op de uitslag. In haar geval kan ik niet zien of ze een tabby is.
tja 2 rooie vlekjes op het koppie, 2 vlekken op het lichaam die tabby vertonen, kan ghost zijn. Leve de DNA.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 18 juni 2010 - 11:39

jubikelcats zei:

Kans op dna van een andere kat???
Hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

Mijn 1e 3 DNA testen heb ik laten doen bij Antagene in Frankrijk ( inmiddels 5 jaar gelee) het was het eerste lab in europa dat de DNA testen deed.
De volgende katten heb ik daarna laten doen bij biofocus in Duitsland, qua financiën was dat toen iets prettiger, had nog geen creditcard.
De laatste PKD test heb ik laten doen in Australië, met creditcard erg gunstig bij animalsdna.
Tja het duurt een lange tijd eer dat het down under is, maar de uitslag was met 5 dgn binnen.
De rest van de DNA testen ( agouti, bloedgroep) heb ik laten doen in Amerika VGL.
Afgelopen zondag heb ik nog DNA afgenomen bij een 5 weken oud kitten. Kitten zonder eten opsluiten voor een uurtje, swabje nemen vanuit de wang en opsturen maar. Nu afwachten op de uitslag. In haar geval kan ik niet zien of ze een tabby is.
tja 2 rooie vlekjes op het koppie, 2 vlekken op het lichaam die tabby vertonen, kan ghost zijn. Leve de DNA.

Idd ik begrijp ook niet hoe er ander DNA van een andere kat op de swab kan terecht komen.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 19 juni 2010 - 12:55

Tijdens het handelen van de swaps denk ik, als er meerdere katten in huis zijn moet je toch voorzichtiger zijn dan met bloed, de kans dat er bloed van een andere poes in het staaltje komt is onbestaande.
De kans dat er en haartje van een andere poes op de swap komt groter.
;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 19 juni 2010 - 13:36

noukie zei:

Tijdens het handelen van de swaps denk ik, als er meerdere katten in huis zijn moet je toch voorzichtiger zijn dan met bloed, de kans dat er bloed van een andere poes in het staaltje komt is onbestaande.
De kans dat er en haartje van een andere poes op de swap komt groter.
;)

:trance: :trance: :trance:
Ik heb 22 katten in huis
Je pakt alleen van de wangen he, hier zitten geen haren.
Op de swabs die ik neem, zitten nooit haren van andere katten aan. Anders ben je echt vreselijk verkeerd bezig.
Dus klinklare onzin.
Aan de swabs horen geen haren te komen, anders kan je beter opnieuw beginnen.
Met afnemen van een swab hoor je schoon te werken.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 19 juni 2010 - 13:40

jubikelcats zei:

:trance: :trance: :trance:
Ik heb 22 katten in huis
Je pakt alleen van de wangen he, hier zitten geen haren.
Op de swabs die ik neem, zitten nooit haren van andere katten aan. Anders ben je echt vreselijk verkeerd bezig.
Dus klinklare onzin.
Aan de swabs horen geen haren te komen, anders kan je beter opnieuw beginnen.
Met afnemen van een swab hoor je schoon te werken.

Idd, ik snapte ook al niet hoe haar bij de swabs kan komen. Het is heel simpel om die testen uit te voeren.