Spring naar inhoud

- - - - -

Kat kwijlen

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_Dynamiet_*
Guest_Dynamiet_*

#1 Geplaatst 17 juni 2010 - 15:59

Dag iedereen!
Mijn eerste post hier, ik kwam hier terecht tijdens een Internet-zoektocht.
Ik kan pas morgen bij de dierenarts terecht, misschien kunnen jullie me al op weg helpen.
Mijn kat is 5 jaar oud, een kleine maar pezige straatjuffrouw met een panische dierenarts- en auto-angst (mooie combinatie, niet). Overdag is de dame thuis, 's nachts schuimt ze onze (rustige) buurt af. Tot daar de introductie...

Ze kwijlt vreselijk sinds vanochtend. Ik dacht eerst aan een haarbal-in-aanmaak, maar die komt maar niet. Er liggen nu echt al plasjes op de grond, en ze heeft zich net ondergekwijld in haar mandje, echt niks voor haar. Het gebeurt zelfs in haar slaap! Gisteren at ze niet al te best, maar vandaag leek dat weer prima in orde te zijn. Ze is wel verschrikkelijk onrustig, loopt door het huis, terwijl ze anders diep slaapt nu.
Iemand een ideetje wat ik kan doen? De dierenarts zei aan de telefoon dat het best kon dat dit morgen beter zou zijn, maar het wordt alleen maar erger.

Bedankt, groetjes!

Bewerkt door Dynamiet, 17 juni 2010 - 16:00.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 juni 2010 - 16:05

Als ze buiten loopt kan kwijlen wijzen om vergiftiging, maar het kan ook zijn dat ze te kampen heeft met een tandvleesontsteking. Heb je al eens in haar bekje gekeken ? Koorts genomen ? Als ze echt uit haar doen is zou ik toch niet wachten tot morgen om naar een DA te gaan hoor :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 17 juni 2010 - 16:06

kwijlen ze niet als ze vergiftigd zijn? kben het niet zeker, maar kdacht dat ik dat al eens had gehoord. zou het kunnen dat ze ergens vergif heeft opgegeten?
ik hoop dat het dat niet is, en dat ze snel beter is!
Geplaatste afbeelding

Guest_Dynamiet_*
Guest_Dynamiet_*

#4 Geplaatst 17 juni 2010 - 16:26

Merci!
Ik heb hier ook al aan gedacht (vergiftiging), maar als ik haar hier nu zie slapen... Ik vermoed dat ze zo rondliep omdat ik, freak als ik ben, haar kussentje meteen had uitgewassen, dat ruikt nu niet echt kats meer, he... :(

Ze ligt nu heel rustig op de zetel, geen teken van pijn, ik mag overal aaien, ze heeft gegeten, geen gejank...Ik kan het moeilijk geloven, van dat vergif... Maar het kan hoor! 't Is tenslotte een buitenkat. :) Ze blijft alleszins gezellig de boel onderkwijlen.
Dokter heeft over de telefoon ook al een onderzoek 'uitgevoerd' (beschrijf bekje, eet ze, wanneer laatst geplast etc) en die vond het pas morgen nodig, als het dan nog niet beter was. Niet dat het een slechte dierenarts is, hoor, integendeel, maar hij weet hoe gestresseerd ze raakt van dierenartsbezoeken (griezelig, geloof me) en daarom deed hij het hoogstnoodzakelijke over de telefoon.
Ik hou haar in het oog, ben vandaag en morgen veel huis dus dat valt mee. Dierenarts woont vlakbij, ik kan er altijd naartoe.
Maar nog niemand zoiets voor gehad? Geen andere kwijlbakken gekend? :oops:

Greetz!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2010 - 16:33

Bij Amon was het ook tandvleesontsteking toen hij kwijlde. Hij dronk toen opvallend meer en at precies "met lange tanden", maar hij at wel en miauwde niet. Dus echt zoveel pijn deed het nog niet. Verder merkte ik niets aan hem. Ziet het randje rond de tanden niet wat rood?
Ik zou naar de dierenarts gaan hoor :) gewoon voor de zekerheid, want er is toch iets mis.

Geplaatste afbeelding

Guest_Dynamiet_*
Guest_Dynamiet_*

#6 Geplaatst 17 juni 2010 - 16:39

Hé dankjewel English Rose, dat herken ik!  
Ze drinkt inderdaad meer dan anders (dacht eerst door de haarbal), en het eten gisteren ging ook 'met lange tanden'.
Maar voor zover ik in haar bekje kon zien (en dat doe ik wel eens, dus ik kan vergelijken 8) ), is daar niets te zien.
Maar goed, ik ga er morgen toch mee gaan. Mijn man zit al vrolijk te lachen met me vanop z'n werk, hij vindt dat ik een freaky kattenmoeder ben (moest je hem zien de laatste keer toen ze haar poot bezeerd had, een en al paniek :x )...
Ik ga dus nu de freaky kattenmoeder uithangen en mijn prinsesje in 't oog houden...
Groetjes iedereen en bedankt! :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 juni 2010 - 16:50

Dynamiet zei:

Hé dankjewel English Rose, dat herken ik!
Ze drinkt inderdaad meer dan anders (dacht eerst door de haarbal), en het eten gisteren ging ook 'met lange tanden'.
Maar voor zover ik in haar bekje kon zien (en dat doe ik wel eens, dus ik kan vergelijken 8) ), is daar niets te zien.
Maar goed, ik ga er morgen toch mee gaan. Mijn man zit al vrolijk te lachen met me vanop z'n werk, hij vindt dat ik een freaky kattenmoeder ben (moest je hem zien de laatste keer toen ze haar poot bezeerd had, een en al paniek :x )...
Ik ga dus nu de freaky kattenmoeder uithangen en mijn prinsesje in 't oog houden...
Groetjes iedereen en bedankt! :)

Zo zijn we hier allemaal een beetje hoor O:) je man moet zich geen zorgen maken :x Veel succes!
PS) Mss is er niets te zien omdat het nog maar het begin is van een ontsteking ofzo?

Bewerkt door English Rose, 17 juni 2010 - 16:50.

Geplaatste afbeelding

Guest_Morgenster_*
Guest_Morgenster_*

#8 Geplaatst 17 juni 2010 - 17:42

Hier ook een kwijlende kat gehad als gevolg van een tandvleesontsteking en een teveel aan tandsteen. Hij wilde ook niet meer eten en zo. Dit is een snel te verhelpen kwaal! Succes ermee!

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#9 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:52

Onze Nino kwijlde ook enorm veel,  altijd wat zever aan zijn bekje.
Afgelopen vrijdag naar den DA geweest. Hij heeft ook tandvleesontsteking ,een serieuze!, en moet nu 3 weken Stomorgyl geven, 2kwartjes van het pilleke per dag en dan terug op controle gaan. Het zou dan verholpen moeten zijn.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#10 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:59

Ik heb hier een kwijl kat zitten, maar die is 19j en dus komt het door de ouderdom want zijn tandvlees heeft niks. De da zei dat het net is als bij hele oude venten. :ha :ha :ha
Maar bij een jonge kat kan er idd iets schelen dus hou het goed in oog en anders naar de da ermee. :)

Guest_Dynamiet_*
Guest_Dynamiet_*

#11 Geplaatst 21 juni 2010 - 13:05

Hey iedereen!
Ik ben met mijn prinses naar de DA geweest (stress stress stress :evil: janken en zweetpootjes), en ze heeft een keel-en speekselklierontsteking (jawadde).
Ze heeft twee spuiten gekregen (ontstekingsremmer en antibiotica) en moet nu pilletjes antibiotica nemen (er staat op: "smakelijke tabletten", goed gelachen, in de praktijk betekent dat dat ik ze door haar keel moet duwen want ze vist ze uit alle lekkere hapjes...).
Maar goed, ik ben blij dat ik weet wat het is en dat we pilletjes hebben gekregen. Mijn salontijger is wel een heel weekend over haar toeren geweest van het DA-bezoek, maar dat is normaal voor haar... O:)

Merci iedereen!
Groetjes en een kattenpoot!

Bewerkt door Dynamiet, 21 juni 2010 - 13:05.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#12 Geplaatst 21 juni 2010 - 17:27

Amaai zeg,een hele mondvol.Gaat het nu al beter met haar.Bij Snow zag ik meteen verschil na de spuitjes(een beetje)Veel beterschap toegewenst voor je schat!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 21 juni 2010 - 17:36

Toch goed dat je geweest bent ;) arm beestje, zoveel stress van de DA. Hopelijk is ze snel beter :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 21 juni 2010 - 19:56

veel beterschap :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:10

Heel veel beterschap voor je prinsesje :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: