Spring naar inhoud

- - - - -

Zo ga je toch vies worden van alles

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 18 juni 2010 - 06:52

Ik lees juist een artikel op hln.be over het aantal bacteriën op vanalles en nog wat.
Als je hier overal aan gaat denken, dan durf je toch niets meer aanraken.

HLN Fit & Gezond - Snijplank bevat vijftig keer meer bacteriën dan wc-bril (1120314)²

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 juni 2010 - 07:36

Ach ja, ik heb deze dingen wel vaker gelezen en op tv gezien, gewoon maar snel weer vergeten, anders kun je inderdaad niks meer aanraken en/of gebruiken :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Nico van sarahtje_*
Guest_Nico van sarahtje_*

#3 Geplaatst 18 juni 2010 - 08:01

Een toetsenbord en muis is ook erger dan een wc-bril.

Niet aan denken, we leven nog hé...

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 18 juni 2010 - 08:54

Als je met alles rekening moet houden, dan mag je niks meer eten, drinken, aanraken, ...

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#5 Geplaatst 18 juni 2010 - 08:54

Ik lees dat soort dingen dus al niet meer.....
Ze noemen me niet voor niets trees smetvrees :oops:

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2010 - 09:03

daar probeer ik niet aan te denken. Im still alive :LOL: :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2010 - 09:07

tja, 'vroeger' at ik mijn zelfgemaakte zandtaartjes op en werkte ik mijn snoepje dat op de grond was gevallen ook smaakvol naar binnen.

Ik zat op de auto van de buren (was hij niet blij mee trouwens) en speelde in de aanhanger van mijn vader (en ook in die van de buren).

Op het strand aten we boterhammen waar het zand tussen was gewaaid. Dat kraakte tussen je tanden. Als we dan aangaven dat we zand in het brood hadden was het antwoord steevast: zand schuurt de maag!

Ik leef echt nog, ik weet het zeker! Dus, lekker laten voor wat het is en genieten van alles om je heen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 18 juni 2010 - 09:15

Da lees ik allemaal niet hoor, want dan durf ik niet meer gaan werken :)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#9 Geplaatst 18 juni 2010 - 09:17

En wat dan met deurklinken e.d.
Als je aan al zo'n dingen constant denkt heb je gewoon geen leven meer.
Mijn schoonbroer heeft ooit eens een vriendin gehad en die wilde nooit ergens anders dan bij haar thuis eten (geen restaurant en ook niet bij schoonfamilie) omdat ze niet wist of alles wel hygiënisch was en wie overal had aangezeten :trance: . Allè dat moet toch niet plezant zijn...

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 juni 2010 - 09:45

Zoals reeds gezegd, alos je daar allemaal aan denkt en bang voor bent,
kan je je evengoed opsluiten in een glazen kastje

Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:07

Och, als je alle bacteriën zou proberen te ontwijken ga je juist veel makkelijker ziek worden omdat je jouw immuunsysteem niet traint.

Er wordt toch ook gezegd dat astma en eczema door te hygiënisch leven word veroorzaakt? Net zoals allerhande andere allergieën.

Ik zeg nu niet dat je super smerig moet gaan leven en alles met opzet eerst eens op de grond gooien voor je het opeet... Maar te proper willen leven is echt niet goed voor je lichaam of geest.
:d

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:09

Ik moet wel zeggen dat ik niet bepaald de netste persoon op de wereld ben. Voor mij volstaat 1x dweilen per week. En die antibacteriële producten zoals Dettol komen hier heel lang toe :oops:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:13

Ik probeer daar ook niet aan te denken!!
Ik heb een nichtje die heel erg veel last van smetvrees heeft! Dat is begonnen toen ze op haar vakantiejob extreem "proper" moest werken omdat ze op de kinder-kankerafdeling van het UZ Gent werkte. Ze had als kind zelf kanker en heeft het gelukkig overleefd. Die smetvrees is bij momenten zo erg geweest dat ze haast konstant haar handen stond te wassen, alles met een doekje vastnam, ook over haar stuur van haar auto lag een handdoek. Deze moest dan 2 keer per dag gewassen worden (de handdoek hee)! Ze maakte een zware depressie door, het werd haar allemaal te veel!! Ik heb ze toen in mijn auto "meegesleurd" naar een psychiater, en dat is gelukkig de ommekeer geweest! Ze is er me nog steeds heel  dankbaar voor! Maar die "ziekte" blijft voor altijd een dreiging voor haar!!
Echt, je mag er niet te veel aan denken, we zijn immers van nature beschermd tegen al die kleine "indringers"! :duim:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:27

Deurklinken, leuningen van een trap/ roltrap, vreemde wc's, telefoons, er zijn 1001 dingen waar ik wel eens aan denk maar idd: je hebt geen leven meer als je je er te zeer op gaat focussen.
Een vriendin van me is niet erg hygiënisch, voor mijn gevoel dan, maar haar dochter is wel één grote brok gezondheid.
Tja....wat is het beste, de middenweg zeker?

Bewerkt door kiki, 18 juni 2010 - 10:27.

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:32

kiki zei:

Deurklinken, leuningen van een trap/ roltrap, vreemde wc's, telefoons, er zijn 1001 dingen waar ik wel eens aan denk maar idd: je hebt geen leven meer als je je er te zeer op gaat focussen.
Een vriendin van me is niet erg hygiënisch, voor mijn gevoel dan, maar haar dochter is wel één grote brok gezondheid.
Tja....wat is het beste, de middenweg zeker?

Zeer goed gezegd Kiki!! Wanneer we als kasplantjes gaan leven, dan kunnen we op de duur tegen niks meer, en dat is nu ook niet bepaald de bedoeling he!