Spring naar inhoud

- - - - -

Is Blackie ziek??

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#1 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:29

Eergisteren moest Blackie overgeven en op zich niks ergs mee want dat gebeurd wel eens als hij een haarbal heeft maar nu denk ik er toch anders over, nu ik erover nadenk wil hij al een paar dagen zijn kauwstokje niet eten of zo'n wiskas snoepje en het valt me nu ook op dat het potje brokken minder leeg is of anders... heb al een paar dagen dat ik smorgens opsta en dat er nog redelijk veel brokken in het potje liggen en anders zijn die volledig uit meestal.Om de dag krijgen ze hier ook almo nature maar die wilde hij deze morgen ook niet en hij is er anders helemaal zot van het potje is nog niet helemaal open en hij zit er al aan maar deze morgen dus niet! Heb ook vannacht gemerkt dat hij extreem warm had hij maakte me wakker en zijn pootjes (kussentjes ) voelden echt warm aan...
Ook vond ik deze morgen onder de keukentafel een hele grote plas diarree of braaksel (kan niet goed uitmaken wat het is ) en in de kattenbak daarnet als ik die uitschepte vond ik diarree.Nu maak ik me toch wat zorgen omdat het dus waarschijnlijk al eindje is maar dat ik er nu pas eigenlijk goed op let en door heb dat er iets mis is...hij speelde nog goed vandaar dat het niet zo opviel maar nu ligt hij al constant te slapen! Hij zal toch niet uitdrogen ofzo iets? Maak me toch wat zorgen moet ik naar DA gaan of bellen of kan dit wel eens dat ze een paar dagen slecht zijn zoals wij soms ook gewoon een plaagje hebben???

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:36

Naar de da ermee, Filou hier at al 2 dagen en niet meer door zijn zware keelontsteking en als hij de derde dag dus vandaag niet eet dan moet ik hem dwangvoederen met speciaal natvoer van bij de da dat ik in een spuitje via zijn mond kan toedienen.
Dus zeker niet wachten ze kunnen heel snel uitgedroogd zijn. Zeker omdat hij diarree en overgeven heeft.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 18 juni 2010 - 10:41

Als hij er koorts bij maakt zou ik zeker en vast onmiddellijk naar de DA gaan.

Katten vertonen héél vaak uitdrogingverschijnselen. op korte tijd en mits het bij Blackie al even aan de gang is  zou ik niet meer wachten.
Beter te vroeg dan te laat, nietwaar?
Succes en beterschap voor je katje. :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#4 Geplaatst 18 juni 2010 - 16:10

De mijne heeft over t'laatst hoge koorts gehad en sliep de hele dag,at of dronk niet meer.een spuit koortswerend middel of Metacam van de DA kan verlichting brengen en dan ben je ook geruster.

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#5 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:27

Heb dit ook net gehad met onze kater. Was een fikse keelontsteking waardoor eten pijn deed. Zou er ook maar even mee naar de da gaan!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:37

Ik zou toch naar de DA gaan als ik van jou was
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:12

Naar DA

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 19 juni 2010 - 19:36

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#9 Geplaatst 24 juni 2010 - 17:32

hoi allemaal,
Ben met blackie naar DA geweest...DA zei dat het waarschijnlijk een plaagje is aangezien hij nog speelt en voor de rest normaal doet hij had ook geen koorts bij DA dus ik wat geruster naar huis trg.MAAR...nu blijkt dat het nog altijd niet over is!!! Hij eet wel al maar ik vindt geregeld wat braaksel trg allemaal het droog voer zie ik er in ,ik geef altijd hetzelfde dus kan dit toch niet aan het voer liggen? Hij speelt nog steeds maar slaapt wel meer vindt ik en eergisteren deed hij wel plots raar!Hij zat buiten op onze koer ineens trekt hij zijn hoofd naar achter en opzij en gaat zo heel in een bolletje zitten het was net of hij niks zag of zijn orientatie kwijt was was echt raar kan het niet goed uitleggen...daarna is hij lange tijd gaan slapen en ineens trg en er was net of er niks gebeurd was...???Ik heb eens goed naar zijn ogen gekeken en zag net een wazige vlek erop zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Op internet las ik als een kat iets aan zijn ogen heeft er ook meestal nog iets anders is een onderliggende oorzaak,klopt dit? Wat heeft hij toch? Moet ik nu trg naar DA hij zei vorige keer dat het niets was maar ik ben daar dus niet mee akkoord! help... :(

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#10 Geplaatst 24 juni 2010 - 17:55

Misschien is het niets,maar als een Da zegt dat het niets is dan is het in veel gevallen iets dat niet onmiddellijk zichtbaar is.soms zijn verdere testen noodzakelijk.De onze heeft een bloedtest ondergaan,wat wel redelijk kostte(96 euro),maar bon,jij kent je kat het beste,en als jij ziet dat hij niet goed in zijn vel zit,ga dan verder ermee.Overgeven heeft de mijne ongeveer 6 maanden gedaan(onverteerd wel)en dat is overgegaan met ander voer(Hill's en RC sensitive stomach)Veel beterschap voor lieve Blackie :)

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 juni 2010 - 08:12

als jij het nog niet vertrouwt ga je gewoon terug naar de da, of naar een adrere da voor een second opinion. Jij kent je lieverd het beste.
Geplaatste afbeelding

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#12 Geplaatst 25 juni 2010 - 10:02

twinsisterjoyce zei:

als jij het nog niet vertrouwt ga je gewoon terug naar de da, of naar een adrere da voor een second opinion. Jij kent je lieverd het beste.

Zou ik ook doen als je het niet vertrouwd. Beter te vaak dan te laat naar de da.
Niercheck?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 25 juni 2010 - 10:50

Ga er zeker verder mee en idd naar een andere DA. :thumb:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 25 juni 2010 - 16:25

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag