Spring naar inhoud

- - - - -

Check.... Double Check!

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1 Geplaatst 18 juni 2010 - 15:12

Deze morgen met gierende zenuwen naar Merelbeke gereden... hoe meer je al getest hebt, hoe akeliger het wel lijkt te worden :oops:  Kreeg bij het ontbijt geen hap door de keel :misselijk:

Vandaag waren Amber (eigen fokje) en Pumpkin (Engelsmannetje) aan de beurt wat voor mij vanzelfsprekend alletwee heel spannend was!

Amber had nog nooit buiten onze thuis vertoefd. Hier geboren, entingen/chip heeft de da aan huis gedaan en voor de rest is het prinsesje gelukkig gezegend met een goede gezondheid (houdt hout vast  :pray: ) Pumpkin die zijn we zelf uit Engeland gaan halen en dat was een behoorlijke reis, maar inmiddels ook weer ver weg in de herinnering. Dus deze poezenmama had enorm veel schrik dat haar twee lievelingetjes panisch van de angst zouden zijn in de auto en in de universitaire dierenkliniek waar toch heel veel beweging is.

Amber was in de auto super-relaxed, lag echt heerlijk te chillen Pumpkin zong af en toe een liedje maar al bij al was hij ook superflink. Glunderende poezenmama Hanne dus  8) Dat deel van de trip was dus al wel geslaagd  ;)

Eenmaal daar aangekomen ging het allemaal zo snel dat ook die laatste angsten snel wegebden! Voor ik het wist waren beide katten reeds uit de mandjes genomen door de studenten, zat Amber bij een studente op de schoot te knuffelen en werd Pumpkin met veel "Oohs en Aahs" door wat andere studenten bewonderd   ;)
(Ze moeten beiden heel wat indruk hebben gemaakt, want toen we na alle testen in de wachtzaal zaten te wachten op de opgemaakte documenten kwam Bavegems nog even langs met iemand om die "prachtige katten!" te laten zien.Tja, met zo'n opmerkingen scoor je natuurlijk bij trotse poezenmama Hanne 8)  )

Bloed nemen ging met al de helpende handen dan ook heel snel en zonder echt tegenspruttelen van de katten en toen was het tijd voor de HCM-test. Zenuwen van mama Hanne weer terug op volle kracht natuurlijk   :louche:

Maar ook dat ging allemaal prima. Alletwee heel mooi hartje, mooie waarden en gelukkig geen rare dingetjes. Ook de PKD/Lever echo was helemaal prima! Amber en Pumpkin lieten het ook heel gemakkelijk doen dus al bij al was het voor hen gelukkig ook snel achter de rug.

Inmiddels kwamen ook de resultaten terug van de bloedtesten: Fiv en FelV negatief (niet dat ik daar schrik voor had eigenlijk aangezien voor de rest hier alles al getest was) en onverwacht, maar wel welkom nieuws Amber is B (wist ik natuurlijk al) en Pumpkin.... ook! Nu ja, niet dat de bloedgroep van Pumpkin voor mij een doorslaggevende factor zou geweest zijn om bepaalde combi's wel of niet te maken (anders had ik hem ook wel laten testen voor hij naar ons zou mogen verhuizen natuurlijk) maar het maakt de zaken er wel een klein beetje gemakkelijker op!  :cheer:

Amber en Pumpkin kunnen er dus weer tegenaan voor een jaartje! Wij echter niet, want over een paar dagen mogen we alweer gaan testen. Vervelen doe je je in elk geval niet als fokker  8)

PS Houdt voor ons dus in dat we ons mogen gaan verheugen op een nestje van Amber en Pumpkin  
Volgens ideale planning is dat wel pas voor begin 2011. Hopelijk willen de katten die planning ook volgen! Veel zal afhangen van hoe lang Pumpkin zich nog rustig weet te houden zonder dekkingen.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 18 juni 2010 - 15:25

Gefeliciteerd, met de mooie uitslagen van Amber en Pumpkin!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 18 juni 2010 - 15:38

Amai wat een spanning allemaal... Amber en Pumpkin hebben dat heel goed gedaan :flower: , dikke knuf voor hun! :hug:
En hopelijk dat alles volgens plan gaat! :geluk: :geluk: :geluk:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#4 Geplaatst 18 juni 2010 - 15:49

dat is super nieuws
proficiat

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2010 - 16:17

Super :thumb:

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2010 - 16:29

gefeliciteerd :flower: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2010 - 17:22

Gefeliciteerd

Guest_Cattery-Kenai_*
Guest_Cattery-Kenai_*

#8 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:19

Wat super!
Gefeliciteerd :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:35

Gefeliciteerd voor je twee prachtige poezies! :thumb:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:39

Super
dikke proficiat!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:40

Heel goed nieuws en al is het nog even wachten toch verheug ik mij alweer op dat prachtig nestje dat je zeker zal hebben. :d
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:41

:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#13 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:45

Gefeliciteerd, zullen mooie kittens worden :)

Bewerkt door Elfonia, 18 juni 2010 - 18:45.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#14 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:50

Gefeliciteerd met de mooie Amber en Pumpkin. Wat zal jij trots zijn geweest!

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:08

Gefeliciteerd met de goede resultaten!

Geplaatste afbeelding