Spring naar inhoud

- - - - -

Dode poes op de weg :(

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#1 Geplaatst 18 juni 2010 - 21:37

Vandaag zag ik tot mijn grote spijt weer een poes dood op de weg liggen,
de chauffeur te hard gereden of het beestje te onvoorzichtig..
Maar wat ik zo erg vind, mensen zien het diertje liggen op de straat en ze rijden er gewoon over!!!!
Tot het helemaal platgereden is.
Het is niet omdat het beestje dood is dat het zo moet behandeld worden.
Is het teveel moeite als je het dier hebt aangereden of ziet liggen aan de kant van de weg te leggen??

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 18 juni 2010 - 21:40

Ai wat erg voor dat poesje. Mijn man en ik hebben ook al zo'n een dode poes die iemand aangereden had opgeraapt en langs de weg gelegd de dag erna is de eigenaar ze komen oprapen. Erg vind ik dat. :cry: :cry:

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#3 Geplaatst 18 juni 2010 - 21:50

Ja, ik kan me voorstellen moest het bij onze diertjes voorvallen en we zien die zo plat liggen.
Gruwelijk.
Ik kan absoluut niet tegen dierenleed.
Maarja, veel kan je er niet aan doen :s

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:02

:( :( :(

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:39

:cry: :cry:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:40

ik ben 1 van de weinige mensen die stopt en de dode kat naast de weg legt. Ik heb altijd een reismand en oude handdoeken in mijn auto. Dus ik neem die op met zo'n handdoek en dan hoop ik dat het personeel de kat vindt en die toch nog een waardige rustplaats kan geven.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:42

Ik ga als t moet nog verder en zoek naar informatie in t kokertje van t halsbandje.. soms zou een baasje anders nooit meer weten wat er is gebeurd..

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#8 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:49

:cry: :cry: :cry:

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:51

Ik rij ook niet over een aangereden dier, zelfs niet als het "plat gereden" is, en als dat toch gebeurt, dat ik het niet op tijd gezien had, zeg ik altijd sorry sorry sorry tegen dat beestje (klinkt dom maar ja)
Ik heb ook al meerdere poesjes langs de baan gelegd, die hier voor de deur aangereden zijn.
Heb zelfs ooit eens een vleermuisje in huis gehaald dat, ik vermoed, tegen een auto of zo gevlogen was, maar het heeft het niet gehaald, ik had het toen beter naar het vogel- en zoogdierenopvang gebracht, maar dat bestond toen nog niet zo lang en heb daar eerlijk gezegd niet aan gedacht toen...

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#10 Geplaatst 18 juni 2010 - 23:00

Blijkbaar nog vele mensen met een hart voor dieren.
Ik weet dat er wel een dierenorganisatie bestaat ofzo, maar kunnen we niet meer doen dat dat, een initiatief met het forum hier?
Dat mensen eindelijk eens normaal gaan doen en hun dieren liefhebben...

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 18 juni 2010 - 23:35

Katten zijn soms ook erg raar...onlangs reed ik met mijn vader in de auto en plots kwam er een kat van het voetpad recht naar onze wielen gelopen? :catscratchhead Gelukkig konden we uitwijken...De diertjes begrijpen het volgens mij niet volledig, nog een reden om mijn katten binnen te houden.

Rust zacht arme schat !
Geplaatste afbeelding

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#12 Geplaatst 18 juni 2010 - 23:47

Ik weet dat het soms niet te vermiojden valt, maar als je eentje ziet liggen of hebt aangereden, leg hem dan even aan de kant...
Dat bedoelde ik ;-)
De mijne komen ook nooit buiten.
Voor ik vertrek enkele keren controleren of ze allemaal veilig binnen zitten.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#13 Geplaatst 19 juni 2010 - 00:38

Ik heb nog maar een keer een poezel in degelijke staat zien liggen en die lag al aan de kant. En toch zijn er nog mensen overgereden. Expres dan zeker...? Het was een hele mooie stevige zwarte kat :(

Als het bij een snelweg is, dan zal ik nooit of nooit stoppen. Ik heb dat beloofd aan mijn vader dus ik hou mij daaraan. Mijn moeder is overleden toen ze stopte om iemand te helpen. In mijn geval vind ik dat dus een beetje het lot tarten :oops:

Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#14 Geplaatst 19 juni 2010 - 00:46

Mja,
maar op een gewone rustige weg vind ik toch dat iemand even kan uitstappen om d epoes aan de kant te leggen...

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 19 juni 2010 - 09:24

:( :( :(

Geplaatste afbeelding