Spring naar inhoud

- - - - -

GEZOCHT!!!mensen die samen willen spannen om een beeld te geven in de media!!!!

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_elien89_*
Guest_elien89_*

#1 Geplaatst 19 juni 2010 - 00:29

Dringend gezocht op dit forum,
mensen die goede ideen hebben om in de media te komen en de mensen de ogen te openen voor het leed van de dieren. Of acties te voeren, hoemeer mensen, hoe beter!!!!
ALLE tips welkom.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 19 juni 2010 - 10:28

elien89 zei:

Dringend gezocht op dit forum,
mensen die goede ideen hebben om in de media te komen en de mensen de ogen te openen voor het leed van de dieren. Of acties te voeren, hoemeer mensen, hoe beter!!!!
ALLE tips welkom.

Het zou inderdaad niet slecht zijn om eens duidelijk info the geven over hoe een cattery werkt (of zou moeten werken)
Mensen hebben zo'n simpel idee over het fokken van katten.
Met dierenleed kan ik je niet helpen, uit asiels, dierenwinkels,...blijft ik ver weg !!!! (ik kan dit gewoon niet aanzien)
Maar als je het wat en hoe van een cattery in beeld wil brengen, wil ik zeker helpen ! Hoe dient een nestje gefokt te zijn en wat komt er allemaal bij kijken. Als dit eens duidelijk in de media komt, zouden er toch al  wel enkelen zijn die het zouden laten om zomaar een nestje te gaan fokken.
Nu lijkt het voor velen gewoon zeer schattig en simpel allemaal, maar dat is het dus echt niet !!

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#3 Geplaatst 19 juni 2010 - 11:00

ik vind het een heel goed idee :)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 19 juni 2010 - 11:01

Zo'n lokale zenders of zoiets als vitaya zouden die daar niet voor open staan

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#5 Geplaatst 19 juni 2010 - 11:05

Hoi hoi,

Een mooi en echt heel sympahtiek streven Elien89 en Feroesti :LOL: . Maar is het nu zo effectief om met zijn allen het wiel opnieuw uit te gaan vinden en de boel zo steeds meer te versplinteren :s ? Naar mijn idee zijn er voldoende organisaties en initiatieven die zich hier mee bezig houden. Is het niet beter om die te ondersteunen waardoor zij groter, en daardoor invloedrijker, kunnen worden? Ik steun in NL de Partij voor de Dieren, de Sophia vereeniging (richt zich vooral op misstanden met huisdieren), en stichting proefdiervrij. Daarnaast doneer ik hier en daar incidenteel aan (geweldloze!) organisaties die zich tegen allerlei vormen van dierenleed inspannen, keuze genoeg.

Bewerkt door cattery Jumanah, 19 juni 2010 - 11:16.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 19 juni 2010 - 11:26

cattery Jumanah zei:

Hoi hoi,

Een mooi en echt heel sympahtiek streven Elien89 en Feroesti :LOL: . Maar is het nu zo effectief om met zijn allen het wiel opnieuw uit te gaan vinden en de boel zo steeds meer te versplinteren :s ? Naar mijn idee zijn er voldoende organisaties en initiatieven die zich hier mee bezig houden. Is het niet beter om die te ondersteunen waardoor zij groter, en daardoor invloedrijker, kunnen worden? Ik steun in NL de Partij voor de Dieren, de Sophia vereeniging (richt zich vooral op misstanden met huisdieren), en stichting proefdiervrij. Daarnaast doneer ik hier en daar incidenteel aan (geweldloze!) organisaties die zich tegen allerlei vormen van dierenleed inspannen, keuze genoeg.

Oké, maar waar zetten ze zich in ???
Mensen hebben ondertussen geen flauw benul wat fokken inhoud en kopen onwetend een kitten in de dierenwinkel omdat tot de vreselijke conclusie te moeten komen dat ze ferm bedrogen zijn. (ziektes, sterftes, zware mediche problemen)
Als men eens duidelijke info verschaft en eerlijke informatie verspreid zou dat niet veel beter zijn ? Mensen kijken vooral naar het goedkoopst en weten dus niet waar duurdere prijzen vandaan komen en waarom ze noodzakelijk zijn.
Toen ik Gaia eens een mailtje stuurde omwille van een dierenwinkel waar het grondig fout zat, kreeg ik als antwoord dat ik gewoon beter niet zou fokken, want aan diezelfde ellende meewerk en kittens verspreid. Zou je dan als fokker nog een organisatie steunen ???? Blijkbaar heeft de mail schrijver ook geen flauw benul wat een hobbyfokker in houd !!!

Op "dieren in nesten" tonen ze mooie kittens en pups en zijn het OOOOOhhh en AAAAAAAh's , maar hoe ze gefokt werden heb ik er nog nooit gezien. Mensen zien zo kitten op tv en gaan dan totaal onwetend naar de dierenwinkel of broodfokker... Dat moet toch totaal omgekeerd zijn, tonen hoe het wel moet en dan pas de AAAA en OOOOO. Daar stoor ik me vreselijk aan !!
De dierenprogramma's tonen al het mooie , maar hoe dat mooie tot stand kwam, daar wordt keurig over gezwegen.

En hoe zieliger ze het in beeld brengen, hoe meer kijkers. Mensen houden blijkbaar van zielig en besluiten dan om "eentje te redden". Ongeloofelijk stom vind ik dat en de broodfok in stand houdend !!!

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 juni 2010 - 11:39

Waarom geen gebruik maken van "de stip".  Dat is nu dagelijks op VTM.  Alleen moet iemand bereidt zijn om het voor de TV te vertellen :s

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 19 juni 2010 - 11:49

Krijg je daar de tijd om een uitgebreide uitleg te doen hoe een cattery werkt :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 19 juni 2010 - 11:49

Je hebt hierover nog een topic geopend bij discussie. Mij lijkt het beste dat deze samengevoegd worden.

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#10 Geplaatst 19 juni 2010 - 15:02

feroesti zei:

Oké, maar waar zetten ze zich in ???
Mensen hebben ondertussen geen flauw benul wat fokken inhoud en kopen onwetend een kitten in de dierenwinkel omdat tot de vreselijke conclusie te moeten komen dat ze ferm bedrogen zijn. (ziektes, sterftes, zware mediche problemen)
Als men eens duidelijke info verschaft en eerlijke informatie verspreid zou dat niet veel beter zijn ? Mensen kijken vooral naar het goedkoopst en weten dus niet waar duurdere prijzen vandaan komen en waarom ze noodzakelijk zijn.
Toen ik Gaia eens een mailtje stuurde omwille van een dierenwinkel waar het grondig fout zat, kreeg ik als antwoord dat ik gewoon beter niet zou fokken, want aan diezelfde ellende meewerk en kittens verspreid. Zou je dan als fokker nog een organisatie steunen ???? Blijkbaar heeft de mail schrijver ook geen flauw benul wat een hobbyfokker in houd !!!

Op "dieren in nesten" tonen ze mooie kittens en pups en zijn het OOOOOhhh en AAAAAAAh's , maar hoe ze gefokt werden heb ik er nog nooit gezien. Mensen zien zo kitten op tv en gaan dan totaal onwetend naar de dierenwinkel of broodfokker... Dat moet toch totaal omgekeerd zijn, tonen hoe het wel moet en dan pas de AAAA en OOOOO. Daar stoor ik me vreselijk aan !!
De dierenprogramma's tonen al het mooie , maar hoe dat mooie tot stand kwam, daar wordt keurig over gezwegen.

En hoe zieliger ze het in beeld brengen, hoe meer kijkers. Mensen houden blijkbaar van zielig en besluiten dan om "eentje te redden". Ongeloofelijk stom vind ik dat en de broodfok in stand houdend !!!

Er is nog veel werk aan de winkel, dat ben ik zeker met je eens. Maar er gebeurt echt wel wat.
Je zou hier eens kunnen kijken wat de Sophia vereeniging doet. Koningin Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren Zij geven bijvoorbeeld veel aandacht aan het 'bezint eer gij begint', aan een huisdier in dit geval :) . Ook geven ze voorlichting bijvoorbeeld mbt tot het veel te jong plaatsen van kittens, problemen met zwerfkatten etc etc.

het verkopen in dierenwinkels van welke dieren dan ook ben ik niet voor. Vaak hele jonge schattige diertjes, de verleiding tot een impulsaankoop is heel groot. In Nederland zie je in elk geval geen honden en katten meer in winkels maar in Belgie wel. Laatst zag ik het nog, viezige oogjes enzo, zielige blik. En je had de ontlasting moeten zien...dat zag er echt niet goed uit, dun, met bloed :misselijk: . Daar koop je toch niets!

Veel mensen zwichten inderdaad voor zieligheid. Lief bedoeld maar het kopen van een dier imdat hij zo zielig is bij een fokker in de schuur, of zo'n foute winkel, geeft alleen maar weer plaats voor het volgende nest.

Verder vind ik echt dat mensen zelf beter moeten nadenken en zich ook WILLEN moeten laten voorlichten. Er is genoeg info te vinden, maar dan moet je wel van je luie bank komen en niet alleen wegdromen bij een mooi plaatje van een pup of kitten. Met internet is het gemakkelijker dan ooit. Maar veel mensen besluiten vandaag dat zij een dier willen en dan moet het er eigenlijk vandaag het liefst ook zijn. Onvoorbereid, ze weten er niets van, hebben geen idee waar ze aan beginnen en daar gaat de zoveelste herplaatser van de toekomst. Of nog erger, dumpje in het asiel of in het bos.
Deze mensen zul je met welke campagne dan ook nooit bereiken. Helaas.

Maar nogmaals, een mooi en heel sympathiek streven en als het een bijdrage levert kan ik daar alleen maar blij mee zijn.

Bewerkt door cattery Jumanah, 19 juni 2010 - 15:05.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 19 juni 2010 - 15:17

Baat het niet, dan schaadt het niet ...

Het kan zeker geen kwaad om bepaalde dingen nog meer onder de aandacht te brengen.

En Feroesti heeft wel een punt. Hier in België zijn ze enorm laks.Het wordt tijd om de mensen hun ogen meer te openen.Domme mensen zullen niet plots slim worden , maar onwetende mensen zijn er wel mee geholpen.Ik heb hierover in de media ofzo nog niet veel deftigs over gehoord.Dus kwaad kan het zeker niet.

Geplaatste afbeelding

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#12 Geplaatst 19 juni 2010 - 15:52

Serenity zei:

Hier in België zijn ze enorm laks.Het wordt tijd om de mensen hun ogen meer te openen.Domme mensen zullen niet plots slim worden , maar onwetende mensen zijn er wel mee geholpen.Ik heb hierover in de media ofzo nog niet veel deftigs over gehoord.Dus kwaad kan het zeker niet.

Ja, ik denk ook dat de situatie in Belgie meer te wensen overlaat en misschien zijn daar ook wat minder organisaties actief. Succes!

Bewerkt door cattery Jumanah, 19 juni 2010 - 15:53.

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#13 Geplaatst 19 juni 2010 - 18:42

Jammer dat we hier geen organisatie hebben zoals in Engeland en Amerika van de e.s.p.n. Animal cops. Die alle soorten dieren helpen en verwaarlozing en mishandeling aan het licht brengen.
Want hier worden veel dieren mishandeld als je eens in de weiden kijkt zoals vee die bijna geen gras of water heeft. Alle katten en honden die weer eens uit de auto gezet worden. het overvolle asiel. De zwerfpoezen die dringend zouden moeten gesteriliseerd of gekastreerd worden.
Er zouden hier dringend wetten en regels in moeten komen.

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#14 Geplaatst 20 juni 2010 - 16:59

peterwalker zei:

Er zouden hier dringend wetten en regels in moeten komen.

Zijn die er werkelijk niet of zijn er te weinig vervelende consequenties als je je er niet aan houdt :knuppel:

Bewerkt door cattery Jumanah, 20 juni 2010 - 16:59.

Guest_LDhana_*
Guest_LDhana_*

#15 Geplaatst 21 juni 2010 - 20:43

Ik denk dat in Belgie inderdaad nog niet veel mensen op de hoogte
zijn van wat een huisdier hebben inhoud.
Zij kopen een dier omdat het schattig is of in de mode is of de kinderen het willen en wanneer al de verantwoordelijkheid erbij komt laten ze het vaak afweten en wordt het dier in het beste geval naar een asiel gedaan en anders ergens gedropt of...

Ik vind het een goed initiatief voor in Belgie. Ik denk dat wel wat dierenleed bespaard kan worden door de mensen beter te informeren.
Als ik kan wil ik wel helpen.

groetjes