Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten voer

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_wilma25_*
Guest_wilma25_*

#1 Geplaatst 20 juni 2010 - 11:35

Waar moet ik op letten bij kittenvoer, wat moet erin zitten aan voedingstoffen.
Mijn oudere kat heb ik op premium brokken en af en toe krijgt ze brokken van whiskas.
Als ik de kitten variant neem van deze brokken is dat dan ook goed genoeg voor een kitten?
En ik voer mn honden kvv is dit ook goed voor een kitten?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 juni 2010 - 12:08

Als je jouw honden KVV voert, zou ik dit je kitten ook geven! Hoe jonger je met rauw begint hoe gemakkelijker ze dit oppikken en ook op latere leeftijd blijven eten.
Het is dan wel belangrijk dat je een (complete) versie voor katten geeft, omdat de ingrediënten wel verschillen met een honden-KVV. (o.a zit er in de kattenversie meer taurine)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2010 - 12:09

Je kunt natuurlijk ook gewoon premium brokjes geven voor kittens, maar ik zou zeker en vast geen whiskas junior-brokken geven.
Als je openstaat voor rauw voeren zou ik dat inderdaad ook aan je kitten geven.

Bewerkt door arifiene, 20 juni 2010 - 12:10.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 juni 2010 - 14:53

Zelf ben ik een serieuse leek in al wat met rauw voeren te maken heeft. Maar wanneer je dit al doet voor je honden, zou ik dit doortrekken naar je kat.

Guest_wilma25_*
Guest_wilma25_*

#5 Geplaatst 20 juni 2010 - 15:51

Hey bedankt voor de antwoorden.

Op het kvv van de honden staat dat dit ook voor katten is, maar ik zal ff kijken wat er aan taurine dan inzit.
Weten jullie misschien ook een bepaald merk kvv wat speciaal voor katten is?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 juni 2010 - 15:59

KVV's die geschikt zijn voor katten (verkooppunten staan op de site, ook voor België):

www.allanimal.nl (hele vermalen prooidieren, omdat de darm- en maaginhoud is mee vermalen vinden niet alle katten het allemaal even lekker)
www.barfmenu.nl
www.carnibest.nl
www.carnivoer.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.haaksbarf.nl

Als het kan zou ik proberen zoveel mogelijk smaakjes/merken af te wisselen. Elk merk gebruikt namelijk andere ingrediënten, andere verhoudingen en op die manier wed je nooit op één paard. Als je ze van jongs afaan variatie kunt aanbieden, worden het gemakkelijke eters.

Een kitten op rauw kun je zo'n 3x per dag voeren op wisselende tijden. Een kitten op een KVV eet gemiddeld zo'n 60-80 gram per kilo lichaamsgewicht. Op het oog voeren is uiteraard het belangrijkste, het blijven maar richtlijnen.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_wilma25_*
Guest_wilma25_*

#7 Geplaatst 20 juni 2010 - 16:03

heey bedankt, er zitten een paar bekende links tussen maar heb nooit gekeken voor de kat.
Ik ben van plan het sowieso beetje af te wisselen, met af en toe een brokdag net als de honden.