Spring naar inhoud

- - - - -

Keelontsteking/ neus wordt rood

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#1 Geplaatst 20 juni 2010 - 17:58

Ik heb al een topicje geopend over ons kitten dat niesziekte had. Ik heb echter ook een vraagje over onze kater Louis.
Hij(drie jaar, niesziekte gehad toen hij klein is en waarschijnlijk besmet met Calicivirus omdat onze vorige poes daaraan leed) is een paar dagen nadat ons kitten begon te niezen, serieus ziek geworden. Hele hoge koorts, keelontsteking, niet meer kunnen miauwen, eten, drinken en erg apatisch. (hij heeft ook wel heel veel stress gehad van het nieuwe kitten)

Hij krijgt AB nu 5 dagen. Ik vind dat hij aan de beterehand is, nog zeker niet wat het moet zijn, maar hij eet, drinkt en de keelpijn is sterk gebeterd. Er zit weer meer leven in. Maar voor zijn doen wel nog altijd veel te rustig.

Maar ik zat er nog eens goed naar te kijken en ik vind dat zijn neus er zo raar uitziet. Normaalgezien een roze neusje, maar de onderkant is nu donker, naar de rode kant. Is dat een ontsteking of iets anders? Het is zéker geen bloed. Het ziet er raar en niet gezond uit vind ik.

Iemand een idee wat dit is??

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#2 Geplaatst 20 juni 2010 - 21:05

Nee zou het niet weten :-k Ik zou morgen maar even de DA bellen. In ieder geval beterschap met hem :duim:

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#3 Geplaatst 20 juni 2010 - 22:27

Het lijkt me rauw vlees te zijn qua uiterlijk. Als je er op voelt is het precies een korstje, maar knalrood.
Ben een beetje bezorgd dat niemand het herkent. Ik heb eens gegoogeld op calicivirus en bij die zeldzame vorm die dodelijk is heb ik een foto gezien die er heel erg op lijkt. Alleen veel erger. De poes op de foto heeft precies geen neus meer, alleen rauw vlees.
pfft morgen naar dierenarts...

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#4 Geplaatst 20 juni 2010 - 22:35

O maar hopen dat het dat dan niet is :-k
Veel succes en hou ons op de hoogte als je wilt :wave:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#5 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:07

Filou heeft ook een zware keelontsteking gehad verleden week, en is nu herstellend. Dat rood onder aan zijn neus heeft hij ook gehad, het is nu wel weer weg. Maar het is me al opgevallen dat als poezen ziek zijn ze soms zo een rood boordje onderaan hun neusje krijgen. Bij Filou is het weg gegaan, mss nog effe wachten en anders eens raad vragen aan je dierenarts.

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#6 Geplaatst 21 juni 2010 - 13:26

Ik moest toch naar de dierenarts omdat ons kitten Milà niet reageert op haar antibiotica. Neem Louis dan ook mee. Ben eens benieuwd. Hij is helemaal niet lekker.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 juni 2010 - 13:55

Kun je er misschien eens een foto van nemen? Veel beterschap voor je schat :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#8 Geplaatst 21 juni 2010 - 19:44

Ok een foto van de neus. Hij ziet er wel niet uit hoor, met al die zalf in zijn ogen en zijn zieke kopje. ;-)

Ben naar de da geweest en zij had het precies nog niet gezien zo een neusje. Ze veronderstelt dat het geïrriteerd is door niesziekte/keelontsteking. Hij moet nu nog langer antibiotica nemen. Er was ook wel een misverstand over de antibiotica, dacht dat hij iedere morgen en avond een half pilletje moest, maar het was blijkbaar iedere ochtend en avond een hele pil. Ze vond het wel raar, dat hij -gevaccineerd zijnde- zo snel ziek kon worden van het kitten met niesziekte. Als hij nu niet goed gaat reageren, test ze hem op leucose. Maar ik denk niet dat dat kan eigenlijk. Onze vorige poes is nog eens extra getest, geloof anderhalf jaar terug en ze had het niet. Zijn mama was ook getest en had het ook niet. En hij is er al twee jaar telkens tegen gevaccineerd.  En hij loopt alleen maar buiten aan een tuigje en het zou me sterk lijken dat hij dan in contact komt met een andere besmette kat. Bovendien heeft hij altijd al geen geweldige weerstand gehad. Als kittentje van 14 weken heeft hij niesziekte gehad en toen hebben we ook langer moeten behandelen dan normaal.
Daarna was hij bijna drie jaar kerngezond. Als hij leucose zou hebben, zou het toch al eerder problemen hebben gegeven.  
Groetjes

Bijgevoegde thumbnails

• DSC03932.JPGB.JPG
  • DSC03933.JPGC.JPG

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#9 Geplaatst 21 juni 2010 - 19:45

Tweede foto, beetje vaag maar je ziet wel waar het rood is he.

Bijgevoegde thumbnails

• GetAttachment.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 21 juni 2010 - 19:52

Ik zou ook denken dat het neusje een beetje geïrriteerd is door de verkoudheid. Hopelijk is hij snel terug beter :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#11 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:15

Je hebt echt een prachtige kat, nu maar hopen dat hij snel weer beter is :wave:

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#12 Geplaatst 21 juni 2010 - 22:20

Als er hier iemand iets meer weet over leucose en in dit verhaal iets herkent dat op leucose zou wijzen. Reageer dan alsjeblieft. :s Ik dénk dat de kans dat hij het heeft klein is, en hij gewoon weinig weerstand heeft en moeite heeft om te wennen aan het kitten met alle gevolgen vandien. Maar als er mensen zijn die denken dat het wel eens kan zijn, wil ik het graag weten. Het blijft een beetje in mijn achterhoofd hangen en wil mijn schatteke het beste gunnen en ons Milà als het nog kan beschermen. Ze drinken van dezelfde bakjes dus...

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#13 Geplaatst 23 juni 2010 - 22:50

:s Louis is zo ziek. Niesziekte helemaal doorgebroken. Ademt soms door zijn bekje. Hij eet wel nog nat voer. Zijn oog is heel erg ontstoken. Geef hem wel zalf, ab en lysine. Ondertussen ook nog een sniffend kitten...

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#14 Geplaatst 23 juni 2010 - 22:53

O wat erg :( , ik hoop dat Louis heel snel beter wordt. Wat voel je je machteloos he je wilt zoveel maar kunt zo weinig als een dier ziek is
Heel veel beterschap :duim:

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#15 Geplaatst 23 juni 2010 - 23:02

Ik zou hem zo graag pilletjes geven dat de miserie overgaat, maar hij moet het zelf doen. Echt vreselijk. Normaalgezien is hij zo blij, ligt hij s  morgens op zijn ruggetje te wachten op ons en is zo een vrolijke kat. Nu gebruikt hij zelfs zijn nagels opdat ik geen zalf in zijn ogen zou doen. Hij was altijd zo zacht , laat zich altijd doen, zelfs door tweejarige peuters. Pfft, ik zit er zo mee in.