Spring naar inhoud

- - - - -

Goede DA of niet?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#16 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:37

Mieke zei:

Hoe verliep de castratie van Flapje eigenlijk? Welke verdoving gebruikte jouw DA?

Ik ben er nog niet aan uit hoor of ik de castratie daar laat doen. Het lijkt hem allemaal maar weer veel te simpel. Hij zal dat gewoon doen zoals met Melvin. Ik mag erbij blijven en hij al de castratie doen en hup ik krijg hem onmiddellijk mee... Pff, ik zie dat toch niet meer zo zitten. Ik vond dat maar eng met Melvin (ook al is het goed verlopen).

Ik denk dat ik voor de castratie toch naar de andere zal gaan. Het is mij te brrr...

Ik weet het niet meer :oops: ...
Weet allesinds nog dat ze zei dat ze hem warm gingen houden met een warmtekruik en tijdens de operatie zijn ze met 2, ene die opereert en ene die alle parameters in de gaten houdt.
Het was wel niet zo dat ik erbij mocht blijven, ik moest hem 's morgens binnendoen en 's avonds na 't werk mocht ik er terug om en toen was hij al goed wakker. Zoals je het nu zegt, lijkt hij er ook redelijk licht over te gaan. Zou er ook niet 100% gerust in zijn. Die antibiotica heeft hij 4 of 5 dagen moeten innemen.
Na de castratie zet je ze best niet in stro omdat anders de wondetjes kunnen ontsteken.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:41

Neen, inderdaad geen stro of houtvezel.
Bruintje had ik op oude handdoeken gezet die ik zeker 2 keer per dag ververste en dit ongeveer 2 à 3 dagen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:48

Ik gebruik hier sowieso geen stro. Ze hebben enkel hooi in hun hooiballen en in hun toiletjes houtkorrels met wat hooi op. Ik zal inderdaad handdoeken gebruiken, maar zou ik nu al bellen naar DA 2, want DA 1 zei dat de balletjes er wel al waren, maar heel erg klein dus moeilijker te opereren. Ik vermoed dat DA 2 dan waarschijnlijk ook wel zal wachten. Misschien moet ik met twee weken maar eens bellen naar die andere, want ik heb geen zin om nog eens kosten te betalen als hij gewoon zal kijken en zal concluderen dat het toch nog niet gaat ;) .
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:50

Als het niet zeker is dat ze volledig ingedaald zijn en groot genoeg, zou ik nog eventjes afwachten.  Dat hebben we bij Bruintje ook gedaan.
Hoe oud is hij ?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 21 juni 2010 - 22:01

Bene zei:

Als het niet zeker is dat ze volledig ingedaald zijn en groot genoeg, zou ik nog eventjes afwachten. Dat hebben we bij Bruintje ook gedaan.
Hoe oud is hij ?

Nog jong hoor, maar wel geslachtsrijp. Hij is van 17 maart dus 3 maand en 4 dagen. Ik besef wel dat ik wat geduld moet hebben. Pebbels is wel 2,5 week jonger dus ik moet nu nog niet onmiddellijk gaan vrezen aangezien een voedster maar vruchtbaar is aan 4 maand (2 aug. is ze vier maand). Ik zie er een beetje tegenop om ze apart te houden :( . Zou het een te groot risico zijn om ze tot 15 juli samen te houden?
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 21 juni 2010 - 22:06

Ik heb hun kooi in 2 gedeeld, zodat ze elkaar nog konden zien, ruiken en horen.  Ik heb er een draad tussen gezet.  Want ik wou geen nestje.
Heb dat ook zo gedaan als Bruintje naar huis mocht.  Bruintje was 4 maand als hij gecastreerd is.  Hij was nog jong toen hij hier als adoptie binnenkwam.  Was geboren in december en eind februari was hij hier al met zijn zusje. Grijsje wordt in juli gesteriliseerd.  Dat is beter, want er is heel veel kans op baarmoederhalskanker als je ze niet laat steriliseren.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 21 juni 2010 - 22:11

Ja, ik weet het dat de kans op baarmoederhalskanker en ontsteking groter wordt (ik weet nog niet of ik dat zal laten doen), maar als ik het doe, zal ik toch richting Antwerpen of iets dergelijks moeten rijden, want zoiets laat ik niet bij een niet - konijnkundige DA doen!
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 21 juni 2010 - 22:13

Je moet zover niet rijden hoor.  Zwijnaarde is dichter dan Antwerpen.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 21 juni 2010 - 22:14

Ik laat het hier sowieso doen.  Ik zou het mezelf niet vergeven mocht ze het krijgen.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 22 juni 2010 - 00:20

Ik zou toch uit jou verhaal naar da 1 gaan, lijk mij dat je je daar meer op gemakt voelt , en da 2 als tweede optie aanhouden..
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:07

Ondertussen heb ik alles afgewogen en ik heb besloten om met de katten in de toekomst naar DA 2 te gaan. Bijna half Oostende gaat bij DA 2 omdat hij zo goed is. Hij heeft blijkbaar ook iets met katten en kent heel veel van de Maine Coon.

Voor de konijnen ga ik naar een dierenarts te Oostende ook. Toevallig gevonden via via. Deze DA heeft zelf konijnen en heeft er een grote interesse in. Ik ga nu niet zeggen dat ze konijnkundig is, maar ze gebruikt verdoving dat konijnvriendelijk en veilig is (mengeling ketamine en domitor + wat morfine tegen de pijn). Ze spuit liever te weinig dat ze nadien nog wat moeten bij gaan spuiten dan plots teveel. Ze houdt het konijntje ook bij zich onder een warmtelamp en pas als het goed wakker is mag ik hem gaan halen. Klinkt voor mij super! Nu nog een weekje of twee wachten en dan ga ik nogmaals langs om te kijken of hij gecastreerd kan worden.

Da 1 is een hele vriendelijke man en natuurlijk voel ik mij goed bij hem. Ik ben hem gewoon en ik heb GELUKKIG nog nooit iets ernstig meegemaakt dus hij heeft nog nooit iets moeilijk moeten doen. Het was mij gewoon de druppel hoe hij van plan was om mijn konijn te castreren. Iedereen hier thuis lacht mij uit dat ik weer zo overdreven bezig ben, maar dat moet dan maar... :p
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:14

Mieke zei:

Iedereen hier thuis lacht mij uit dat ik weer zo overdreven bezig ben, maar dat moet dan maar... :p

Je niet aantrekken.  Je wil toch altijd het beste voor je schatjes niet ?