Spring naar inhoud

- - - - -

Baziel en rauwvoer met foto's pg 3

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 21 juni 2010 - 18:44

Lies zei:

Zo meneer heeft juist een portie lever naar binnengewerkt en hoe :o Hij at niet maar vrat.

Dat is echt super om te horen! :thumb: Dat is vaak één van de dingen die katten lastig vinden om te eten. Toppie joh! :)

Lever werkt wel héél laxerend en aan 50 gram lever heeft jouw kitten al genoeg. Teveel lever is niet gezond voor een kat.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#17 Geplaatst 21 juni 2010 - 18:54

Ester zei:

Dat is echt super om te horen! :thumb: Dat is vaak één van de dingen die katten lastig vinden om te eten. Toppie joh! :)

Lever werkt wel héél laxerend en aan 50 gram lever heeft jouw kitten al genoeg. Teveel lever is niet gezond voor een kat.

Ja dat het lastig is voor katten had ik al door. Bix en Gebbie moeten dat totaal niet hebben. Dus ik ben zo'n beetje stiekem blij dat die lever al uit de diepvriezer is.  

Hij heeft nu een 20 à 30 gram binnen (ben het vergeten te wegen). Dat teveel lever niet gezond is weet ik ook al. Maar eens om de 2 weken ofzo is toch goed hé.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 21 juni 2010 - 19:11

Ik wist niet dat je het al wist. Voor de zekerheid zei ik het maar even. Op een ander forum was namelijk laatst iemand die 100 gram lever ineens had gegeven, en die kat is toen een paar dagen aan de diarree geweest. ;)
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#19 Geplaatst 21 juni 2010 - 19:29

Ester zei:

Ik wist niet dat je het al wist. Voor de zekerheid zei ik het maar even. Op een ander forum was namelijk laatst iemand die 100 gram lever ineens had gegeven, en die kat is toen een paar dagen aan de diarree geweest. ;)

Alle tips zijn welkom hoor :)

Ah misschien nog het vermelden waard, Baziel weegt nu 1,231 kg. Dat is 200 gr erbij op 1 week tijd.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 21 juni 2010 - 20:53

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:03

Super Baziel :thumb: ... Wat is kvv? :onzeker:

Bewerkt door English Rose, 21 juni 2010 - 21:03.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#22 Geplaatst 21 juni 2010 - 21:13

English Rose zei:

Super Baziel :thumb: ... Wat is kvv? :onzeker:

kant en klaar vervoer, zoals carnibest, haaksbarf, bibie,....

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 22 juni 2010 - 13:44

Ik sta een beetje weigerachtig tegenover lever, dat is toch de zeef (kom niet op het juiste woord) van je lijf, die haalt al de gifstoffen enzo uit je lijf. Om dat dan te voeren, kweetnie

Hier krijgen ze af en toe kippenmaagjes en -hartjes, uiteindelijk is dat toch ook spiervlees niet?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 22 juni 2010 - 16:56

Een kat die op volledige rauwe voeding staat heeft zeker lever nodig, dat is echt essentieel. In alle volledige KVV's zit al lever verwerkt, maar als je zelf-samenstelt dan moet je dit dus zeker toevoegen. (zo'n 5% van het totaal percentage orgaanvlees) Ze hebben er maar heel weinig van nodig maar het is wel erg belangrijk.
Als je alles uit wilt sluiten kun je uiteraard biologische levers voeren, vaak vinden katten en honden dat ook een stuk lekkerder. Qua opslagplaats valt het wel mee, het is meer een doorgeefluik en aangezien je er maar zo weinig van voert, zou ik me daar niet zo druk om maken.

Hart en maagjes vallen beide onder orgaanvlees.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#25 Geplaatst 22 juni 2010 - 18:50

Deze ochtend gaf ik naturis kat kip/eend :roll: heb een blikje almo open kunnen doen. En mijn collega heeft het mee naar huis voor zijn katten.
Nu ligt er haaksbarf konijn uit. Dat zal hem wel gaan smaken, hoop ik.

Ik moet wel nog vlees gaan bij bestellen. Hier koop ik mijn eten
Natuurvoeding
Suggesties zijn altijd welkom :)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#26 Geplaatst 24 juni 2010 - 20:55

Zo ik ben juist een voorraad haaksbarf en bibi gaan halen. Kippennekken hadden ze daar ook, dat kost maar 1 euro voor een kilo.
Van die kippennekken heb ik er onmiddellijk 2 uitgehaald. Op hun raad heel heel heel kapotgeslagen met een hamer. Nekje in  een zakje en kloppen maar. Mijn gedacht was eentje voor Bix en eentje voor Baziel. Nou was dat even fout gedacht. Alles is in Baziel zijn maagje verdwenen.
Omdat het de eerste keer was had ik het nekje vastgehouden zodat ik ervoor kon zorgen dat Baziel niet te gulzig was. Maar hij deed het super. mooi knabbelen, niet te grote hapjes.
:duim: ik ben fier op mijn klein manneke!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:16

super!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:26

Lies zei:

Zo ik ben juist een voorraad haaksbarf en bibi gaan halen. Kippennekken hadden ze daar ook, dat kost maar 1 euro voor een kilo.
Van die kippennekken heb ik er onmiddellijk 2 uitgehaald. Op hun raad heel heel heel kapotgeslagen met een hamer. Nekje in een zakje en kloppen maar. Mijn gedacht was eentje voor Bix en eentje voor Baziel. Nou was dat even fout gedacht. Alles is in Baziel zijn maagje verdwenen.
Omdat het de eerste keer was had ik het nekje vastgehouden zodat ik ervoor kon zorgen dat Baziel niet te gulzig was. Maar hij deed het super. mooi knabbelen, niet te grote hapjes.
:duim: ik ben fier op mijn klein manneke!

Jaaa, hier word ik nu vrolijk van. Ga zo door! :thumb:
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 24 juni 2010 - 22:11

Amai zeg dat gaat goed hè! :thumb:
En jong geleerd is oud gedaan of zoiets...

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#30 Geplaatst 25 juni 2010 - 00:04

wouw super!
Hier nog 2 vleesmonsters, maar nu moeten ff de maagjes tot rust komen (diarree)
Kippennekken zijn idd heel goedkoop, kippenhartjes idd. Of een prooidiertje? Hier hebben ze laatst een kuikentje gehad. Eerst dacht ik zo van iew ggoorrr maar uiteindelijk viel het wel mee en nou vind ik het dus echt gewoon niet meer vies meer.. (en de katten vinden het heerlijk ^^)