Spring naar inhoud

- - - - -

Hongerstaking door Activityboard?? Toch gelukt!! --> filmpje P2

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#1 Geplaatst 21 juni 2010 - 09:56

We hebben hier sinds zaterdag het activityfunboard in huis.
De hoofdreden was te zorgen dat Flush wat meer "bezigheid" heeft op die manier. En dat werkt eigenlijk best wel goed...
Maar Chiva, das een ander verhaal :(
Ze vertikt het eigenlijk om de brokjes van het bord te rapen. Ze heeft het ding eens bekeken, besnuffeld en eens met haar pootjes alles onderzocht en zo een paar brokjes eraf gehaald maar die dan niet opgegeten, ze was nog in de "onderzoeksfase, vandaar. Ze weet goed hoe het werkt maar gaat er gewoon koppig naast zitten en kijkt ons zo aan --> :8 'ik heb honger!!!!' :evil:
Daarbij moet ik ook wel even vertellen dat Chiva nu nog niet echt heeeeel opt gemak van het bord gebruik zou kunnen maken aangezien de over-enthousiaste Flush steeds wil "helpen".

Nu moet het natuurlijk lukken dat flush wel wat op reserve heeft maar ons Chiva helemaal niet, het is een heel fijngebouwd beestje... We hebben ze dan gisteren ook maar in de keuken (apart van Flush) een kommetje brokjes voorgeschoteld af en toe...

Maar nu is mijn vraag, is dit nog bij iemand gebeurd, dat een poes heel koppig doet hierover? En wat doen we dan best? Volhouden? Ze altijd apart eten geven zien we ook niet echt zitten, dat is organisatorisch niet altijd haalbaar...

Bewerkt door Sarina_, 28 juni 2010 - 21:46.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#2 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:00

Ik dacht het activityfunboard diende om ze af en toe al spelenderwijs hun brokjes te geven.
En niet om constant hun brokjes zo te geven?
Ben mss mis hoor.

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#3 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:03

catherine zei:

Ik dacht het activityfunboard diende om ze af en toe al spelenderwijs hun brokjes te geven.
En niet om constant hun brokjes zo te geven?
Ben mss mis hoor.

Kan beide. Wij wilden het echt gebruiken om ze constant hun brokjes op te geven zodat ze het afleren om op hun lui penske brokjes uit het bakje te knabbelen :) maar er zelf achter moeten "vangen" :)

Weet dat er nog mensen hier zijn waarvan de poezels niet meer zouden weten hoe ze brokjes uit een bakje moeten eten...

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:08

PeggyJ gebruikt het activityboard ook gewoon voor het dagelijkse eten. Als de poezies dat onder de knie hebben, waarom niet?

Ik weet wel dat een kat wel degelijk in hongerstaking kan gaan. Onze Santos at vroeger Carnibest en op een dag wou hij het gewoon niet meer eten. Ik dacht dat hij uiteindelijk wel zou gaan eten van de honger, maar hij heeft dat bijna drie dagen volgehouden! Toen hebben we hem toch maar terug korrels gegeven. Zo zie je maar hoe koppig ze kunnen zijn :wall: .

Je kan misschien ook de Pipolino kopen als je wilt dat ze een beetje actiever worden.

Bewerkt door Bibie, 21 juni 2010 - 10:10.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#5 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:14

Bibie zei:

PeggyJ gebruikt het activityboard ook gewoon voor het dagelijkse eten. Als de poezies dat onder de knie hebben, waarom niet?

Nu, ik weet wel dat een kat wel degelijk met hongerstaking kan gaan. Onze Santos at vroeger Carnibest en op een dag wou hij het gewoon niet meer eten. Ik dacht dat hij uiteindelijk wel zou gaan eten van de honger, maar hij heeft dat bijna drie dagen volgehouden! Toen hebben we hem toch maar terug korrels gegeven. Zo zie je maar hoe koppig ze kunnen zijn :wall: .

Je kan misschien ook de Pipolino kopen als je wilt dat ze een beetje actiever worden.

Had idd al gehoord van hongerstaking bij poezen, vandaar mijn vraag of iemand hiermee ervaring had...

Pipolino wou ik ook nog wel aanschaffen maar niet nu dadelijk, heb pas een uitgebreide shop-sessie gehad voor de poezels :oops:
Maar tot nu werkt het ook heel goed voor Flush, die is er erg handig in aant worden en dat was de bedoeling. Dus pipolino kan ik nog eens aanschaffen...
Enige probleem nu nog is dat ons Chiva zo koppig doet over dat bord :evil:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:25

Hoelang is ze nu al in staking?

Eet ze ook niet uit die vakjes op dat tunneltje? Gebbie gebruikt haar pootjes daar niet voor, maar eet dat gewoon op.
Anders kan je eens proberen om flush apart te zetten, snoepjes op het bord te doen en er even met Shiva bij te gaan zitten.

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#7 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:46

Lies zei:

Hoelang is ze nu al in staking?

Eet ze ook niet uit die vakjes op dat tunneltje? Gebbie gebruikt haar pootjes daar niet voor, maar eet dat gewoon op.
Anders kan je eens proberen om flush apart te zetten, snoepjes op het bord te doen en er even met Shiva bij te gaan zitten.

we hebben ze gisteren laten staken tot 's avonds, toen hebben we ze brokjes gegeven in een bakje in de keuken.
Dus de staking is eigenlijk al voorbij :s
Nee, ze eet er niets van, enkel een paar brokjes eraf gegooid en laten liggen...
Flush apart zetten en Chiva bij het bord hebben we ook geprobeerd... Je wilt niet weten hoe wij zelf gedemonstreerd hebben hoe ze de brokjes eruit moet krijgen :)
Maar het lukt haar ook hoor, ze deed het zo eens een keertje maar dan at ze ze niet op. Ze ziet het als een nieuw speelgoedje dat ze eigenlijk niet echt geweldig leuk vindt. En die brokjes die daaruit komen echt opeten???  :o --> [-( nee hoor!!!

Zodadelijk ga ik werken en ik laat enkel het activitybord staan. Nu weet ik natuurlijk niet wie er hoeveel van heeft gegeten... Zouden we proberen Chiva vandaag geen kommetje voor te schotelen??? Ze heeft deze morgen nog een klein beetje gegeten uit het kommetje in de keuken...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:55

doorzetten.
Bix heeft 3 dagen niet willen eten toen ik de pipolino had gekocht

Guest_San_*
Guest_San_*

#9 Geplaatst 21 juni 2010 - 10:58

Toulouse heeft ook een paar dagen niet gegeten toen we de Pipolino hebben gekocht. Maar de aanhouder wint.. :d Het is wel heeel moeilijk om vol te houden, vooral als ze zielig gaan zitten kijken. :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:10

:ha Ik heb het bij onze Santos alleszins niet volgehouden. Maar zijn castratie kwam er toen wel aan en ik wou dat hij toch voldoende kracht had om die operatie te doorstaan.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#11 Geplaatst 21 juni 2010 - 11:13

ga dat eens aan Paul proberen te vertellen (als het om Chiefke gaat is hij nogal snel ongerust).
En drie dagen moet ik het hier wel niet volhouden, dan kan ik ze naar DA brengen denk ik :o tis al zo een mager beestje...

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#12 Geplaatst 21 juni 2010 - 14:43

Even een update!!!!

Chiva heeft van het bord gegeten!!!! :dancer:

Ze heeft (net zoals Gebbie) uit die gaatjes gegeten. Ik moest er wel langs zitten en de gaatjes tot boven toe (en meer :) ) vullen na elk brokje dat zij eruit haalde maar toch!! Tis gelukt! :jump:

Tzal nog wel een paar dagen duren eer ze echt alleen deraan zal zitten (het meisje krijgt buiten dat ook noooit aandacht, arm dutske toch :s , nu profiteert ze daar natuurlijk van)

Maar ben zo blij dat het is gelukt!!! :dancer:

Bewerkt door Sarina_, 21 juni 2010 - 14:43.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 21 juni 2010 - 14:46

:thumb: :thumb: Foto's??? :)

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#14 Geplaatst 21 juni 2010 - 15:09

Amelie zei:

:thumb: :thumb: Foto's??? :)

Die heb ik nog niet, Chiva is heel "verlegen" voor de camera, als ik het ding nog maar uit haal is ze weg... Dus dat ging ik nu net niet doen toen ze eindelijk was aant eten :)

Als ze het echt gewoon wordt zal ik er eens een foto/filmpje van maken!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 21 juni 2010 - 15:10

Super! Dat is nog sneller gegaan dan verwacht :)

Geplaatste afbeelding