Spring naar inhoud

- - - - -

Chanelleke is getest op Hcm/Felv en Fiv!

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 22 juni 2010 - 22:56

Smitten Kitten zei:

Ik test gewoon jaarlijks. Dat vind ik het meest praktisch.
Jij kan alleen inschatten of je het risico wilt nemen. Als de vorige test al 2 jaar geleden is of langer als een jaar dan zou ik inderdaad eerst maar eens testen. Maar anders zou ik er geen probleem mee hebben met te testen als een poes zwanger is al hangt dat er wel sterk van af in welke periode van zwangerschap ze zit. Je gaat natuurlijk niet testen met een poes die bijna moet bevallen of eentje die echt heel pril zwanger is.

En natuurlijk is het wel een beetje stress voor de kat, maar je showt ook met je katten en als ze dat aankunnen, dan kunnen ze het ook wel even aan om een hcm-test te doen.

Voor Enrico is het 1 jaar geleden , voor Oilily 2 jaar. En voor Elliot is het zijn eerste keer.
Helaas zit er niets anders op dan wachten met de dekking. Maar dat is geen probleem, ze is nooit echt zeer fel en veelvuldig krols. Wat een wachttijden hé bij mevr. Putcuyps ? Kan ook wel met het verlof te maken hebben natuurlijk.
Worden ze daar geschoren en wat is de prijs (ben ik vergeten te vragen aan de telefoon) ?  Bij Dktr. Vinck betaalde ik destijds 90 euro per kat voor de hcm test (toch veel vind ik).
Qua stress zal het wel meevallen, Enrico was de vorige keer zeer rustig. Oilily is wel niet van de gemakkelijkste om over haar buik te wrijven. Als ik haar moet kammen moet het op de buik en achterpoten zeer snel gaan.

Bij Dktr. Vinck lagen ze wel zeer rustig op een donkere kleine kamer en mocht ik erbij blijven.
Hoe gebeurt het daar ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#32 Geplaatst 25 juni 2010 - 10:06

Ik kan nu Oilily toch vervroegd laten testen met hulp van dit forum hier !!!
Bedankt hé Natalie !!
Maandagmorgen wordt ze getest, belangerijk test vind ik, op 4 jaar heeft dat toch al meer een betrouwbaar beeld.
Enig minpunt, ze is net sedert gisterenavond krols geworden. Hopelijk geeft dat geen problemen bij de test, ze zou wel eens fel kunnen liggen rollen op de tafel :ha .
Oilily is ook nog steeds redelijk kaal op de buik en billen, het haar groeit terug, maar scheren zal alvast niet nodig zijn.
Ondertussen kan ik haar ook laten nakijken wat dat betrefd, eens een tweede opinie van een andere dierenarts kan geen kwaad.
Want we weten ondertussen nog steeds niet wat precies die plotse haaruitval heeft veroorzaak...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 25 juni 2010 - 11:25

feroesti zei:

Ik kan nu Oilily toch vervroegd laten testen met hulp van dit forum hier !!!
Bedankt hé Natalie !!
Maandagmorgen wordt ze getest, belangerijk test vind ik, op 4 jaar heeft dat toch al meer een betrouwbaar beeld.
Enig minpunt, ze is net sedert gisterenavond krols geworden. Hopelijk geeft dat geen problemen bij de test, ze zou wel eens fel kunnen liggen rollen op de tafel :ha .
Oilily is ook nog steeds redelijk kaal op de buik en billen, het haar groeit terug, maar scheren zal alvast niet nodig zijn.
Ondertussen kan ik haar ook laten nakijken wat dat betrefd, eens een tweede opinie van een andere dierenarts kan geen kwaad.
Want we weten ondertussen nog steeds niet wat precies die plotse haaruitval heeft veroorzaak...

:thumb: :thumb: :thumb: Super, ben benieuwd, ook achter de tweede opinie van het haaruitval! :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#34 Geplaatst 25 juni 2010 - 11:32

feroesti zei:

Voor Enrico is het 1 jaar geleden , voor Oilily 2 jaar. En voor Elliot is het zijn eerste keer.
Helaas zit er niets anders op dan wachten met de dekking. Maar dat is geen probleem, ze is nooit echt zeer fel en veelvuldig krols. Wat een wachttijden hé bij mevr. Putcuyps ? Kan ook wel met het verlof te maken hebben natuurlijk.
Worden ze daar geschoren en wat is de prijs (ben ik vergeten te vragen aan de telefoon) ?  Bij Dktr. Vinck betaalde ik destijds 90 euro per kat voor de hcm test (toch veel vind ik).
Qua stress zal het wel meevallen, Enrico was de vorige keer zeer rustig. Oilily is wel niet van de gemakkelijkste om over haar buik te wrijven. Als ik haar moet kammen moet het op de buik en achterpoten zeer snel gaan.

Bij Dktr. Vinck lagen ze wel zeer rustig op een donkere kleine kamer en mocht ik erbij blijven.
Hoe gebeurt het daar ?

Bij Putcuyps liggen ze ook in een donkere kamer. Doorgaans is er nog een assistente bij die de kat mee vast houdt, de eigenaar van de kat zelf en dan Putcuyps he.

Scheren doet ze wel, maar dat is voor mij als niet-shower toch niet zo belangrijk, maar bij points dan weer wel dacht ik he?
Prijs denk ik wel dat je zoiets als bij Vinck kan verwachten.

Maar ze is echt superlief en supergeduldig met de katten en geeft echt heel veel uitleg aan de baasjes. Vind haar echt een heel kundige da!

Ik heb de indruk dat de wachtijden bij Putcuyps iets minder lang zijn dan in Merelbeke, maar mss ligt dat ook net aan de periode waarin je gaat testen.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#35 Geplaatst 25 juni 2010 - 11:39

:thumb: :thumb:  wij duimen

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 25 juni 2010 - 12:01

Duimen worden gebruikt hier!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 25 juni 2010 - 12:11

Ik heb voor Flanel haar testen bij dr Putcuyps 160€ betaald.
HCM/PKD/FIV en FeLV en haar bloedgroepbepaling.

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#38 Geplaatst 25 juni 2010 - 13:20

Smitten Kitten zei:

Hoeveel is het in Mechelen?
Ben zelf vorige week met 2 katten gaan testen in Merelbeke (hcm, pkd (echo), pkd (dna), bloedgroep, fiv en felv) en was 400 euro kwijt voor de testen alleen :catangel

Lijkt me ook nog redelijk mee te vallen: bij ons was het exact 199 euro per kat voor alle testen zonder de pkd/dna...
En die iphone lijkt inderdaad wel leuk ;-)

Bewerkt door quid_faciendum, 25 juni 2010 - 13:29.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 25 juni 2010 - 13:28

:thumb: :thumb: :thumb:

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 25 juni 2010 - 15:22

:thumb: :thumb: :thumb:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 25 juni 2010 - 19:16

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 25 juni 2010 - 20:26

Wij duimen met zijn allen mee :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 26 juni 2010 - 12:17

Over Merelbeke niets dan lof :thumb:
Ik weet niet echt of het zo lang duurt om er te kunnen geraken, voor onze eerste afspraak ging het binnen de week, maar dat was in februari, hangt waarschijnlijk ook wel van de periodes af.
En de 2de afspraak had ik meteen vastgelegd terwijl we er waren voor de 1ste, had die dan gemist door een vergissing, maar kon er dan toch 10 dagen later terecht.

Voor mij was het niet echt om te testen, maar voor een hartcontrole bij Echo via echografie, waarop ze toch ook meteen zagen dat ze geen hcm had, het is dus bij dezelfde dienst.

De eerste keer heb ik 90 Euro betaald, de 2de keer 60 Euro.
Eerste keer zal waarschijnlijk met de dossierkosten erbij zijn...

Ik duim in ieder geval voor goede uitslagen :thumb:

Bewerkt door haemoglobine, 26 juni 2010 - 12:18.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#44 Geplaatst 28 juni 2010 - 13:41

Ons Oilily werd dus deze morgen negatief getest en heeft nu haar eigen topic onder kittentijd.
We betaalden bij Barbara 75 euro voor de hcm test, maar als we in juli terug gaan met 3 katten komt er een korting.

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 28 juni 2010 - 22:08

Anja succes met Channelleke en Nathalie proficiat met het goede resultaat
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie