Spring naar inhoud

- - - - -

Hommel

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 22 juni 2010 - 08:10

En een hommel is een beschermde diersoort.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 22 juni 2010 - 08:29

Joloka zei:

En een hommel is een beschermde diersoort.

Vandaar ook dat we hem terug hebben buiten laten vliegen ;) , maar dat weet MM niet he :)
Moest je haar zien sluipen hebben achter een vlieg nadien de hele avond verder. Juist spidercat

Bewerkt door Spanishke, 22 juni 2010 - 08:30.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#18 Geplaatst 22 juni 2010 - 08:30

ik heb ooit een kat verloren omdat die in de keel gestoken was door een wesp.
En Bix zijn eerste ervaring in open lucht was dat hij na 5 minuten al gestoken werd. De hele dag heb ik naast hem gezeten omdat zijn kin heel dik werd.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 22 juni 2010 - 09:03

Oplossing: een dragon fly kopen!!! :engel: :dancer:

Wat vliegen en wespen betreft: volgens mij verliest de bij haar angel na een steek, een wesp niet. M.a.w. een wesp kan onbeperkt steken!!

Bewerkt door Lut, 22 juni 2010 - 09:04.

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#20 Geplaatst 22 juni 2010 - 09:10

Klopt, een wesp kan blijven steken. Een bij niet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 22 juni 2010 - 14:43

Ik heb in de kattenren kamille geplant, dit zou insekten weg houden :onzeker: , ook heb ik buiten de kattenren enkele wespenvangers gehangen zodat ze daarvoor kiezen i.p.v. bij de katjes in de ren te gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 22 juni 2010 - 14:45

Gisteren heeft Finn een hele dikke bromvlieg gevangen en opgegeten. Daarna kreeg hij klop van Nellemieke :ha

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 22 juni 2010 - 14:51

Jakkie Finn :ha

Als Bebbel en bjorre hier in tuin waren aan het spelen, was ik eens gaan kijken en ja ja ze waren samen een hommel aan het opeten, heb ze toch onmiddelijk af gepakt, ze leefde zelfs nog, ik mag er niet aan denken als die hommel in één van de keeltjes terecht waren gekomen.

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#24 Geplaatst 23 juni 2010 - 14:43

cattery Jumanah zei:

Een hommel kan zeker steken. Wij hadden het vorig jaar met een van onze katjes. In een mum een olifantenpootje :trance: ! Schrok me dood en meteen naar de da gesjeesd. Werden we daar gerust gesteld; het dik worden is de juiste afweer reactie van het lichaam, er wordt vocht naar de plek gestuurd om de boel aan te pakken :) . Binnen 1-2 dagen was het weer goed :) . Als een kat bij zijn oog of in de keel gestoken wordt (mijn grootste angst!) dan moet je wel met spoed naar de da :misselijk: .
Geplaatste afbeelding

Zo'n dikke poot had onze Flex ook gisterenavond. En manken dat hij deed, had er zo'n medelijden mee. Maar 's nachts kun je daarvoor moeilijk een DA lastig vallen. Vanmorgen was het al veel beter. Nog een beetje gezwollen, maar hij loopt terug gewoon en steunt er terug goed op. Mijn grootste angst is dat ze eens gestoken worden in hun keel. Ik heb al eens een wesp uit Foxy's mond moeten halen :o Daarnet hebben we nog snel een wesp moeten pakken, want Foxy wou ze ook weer gaan opeten. :trance:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 23 juni 2010 - 15:44

Lut: Ja dat hebben ze hier nog altijd ter beschikking, maar het echte is toch zoveel leuker hoor denken ze :engel:

Pixel: Arme Flex, gelukkig is het al veel beter ondertussen :thumb: Foxy zo telkens in het oog houden voor een wesp lijkt me helemaal geen simpele opdracht. Als ik zie hoe MM hier al is... :o
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 23 juni 2010 - 16:05

Lut zei:

Oplossing: een dragon fly kopen!!! :engel: :dancer:

Anaïs vindt de DF absoluut niet interessant, maar wespen, vliegen, muggen... allemaal wel. :help:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 23 juni 2010 - 19:12

Een wesp kan ook niet oneindig blijven steken hoor :) . Een bij slechts 1x door zijn weerhaken. Ook steken zij vrij snel omdat er toch genoeg werkers zijn in een korf.
Een hommel kan inderdaad steken. Ze steken wel niet snel, enkel wanneer ze zich echt echt bedreigt voelen...
Maar geef toe... in een kattenmuil of tussen poten van een kat zou ik me ook niet veilig voelen als hommel hoor!

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 23 juni 2010 - 23:46

hier vangen ze ook alles wat vliegt, heb ook al een paar keer moeten oppassen met wespen, hommels zitten hier niet zo veel