Spring naar inhoud

- - - - -

Onze kipjes (upje p.9)

• Log in om te reageren
139 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#106 Geplaatst 14 juni 2011 - 16:34

Weet er iemand waarom mijn kipjes niet meer leggen?
Normaal leggen kippen nu toch nog?  

Geplaatste afbeelding

Guest_Cosmoo_*
Guest_Cosmoo_*

#107 Geplaatst 14 juni 2011 - 16:36

Wij hebben dit enkele weken geleden ook gehad. Maar na een week zonder eieren is dit overgegaan. Ik heb gehoord dat het even een herstel is in hun legcyclus ofzo maar normaal komt dit wel terug in orde hoor en binnenkort heb je terug eitjes. :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#108 Geplaatst 14 juni 2011 - 16:49

Bij mij is het al een maand of langer. :s
Geplaatste afbeelding

Guest_Cosmoo_*
Guest_Cosmoo_*

#109 Geplaatst 14 juni 2011 - 16:55

Oei :) Ja dan weet ik ook niet wat het kan zijn.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 14 juni 2011 - 17:08

Zo schattig al die kippetjes :dancer:

Deze witte hier vind ik de max, is net een beatle :lachen:
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#111 Geplaatst 15 juni 2011 - 00:35

:mrgreen:
Dat is de zilverpatrijs haan. Ik vind hem ook super.

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#112 Geplaatst 15 juni 2011 - 19:15

Moesten ze aan het broeden zijn had je het wel al gezien wss.

Hier leggen de kippen nog goed door, allé Elise toch, de andere twee zijn nu sinds gisteren eindelijk broedsaf.

Best eens posten anders op het kippenforum.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#113 Geplaatst 05 juli 2011 - 10:50

Vrijdag heb ik een nest van 12 eieren ontdekt. :roll:
Ik weet nu niet wat ik ermee moet doen dus heb ik ze gemarkeerd, waardoor ik de nieuwe eitjes gewoon iedere dag kan rapen.
Gisteren heeft Nayra al een ei kapot gemaakt maar er zat niets in (gelukkig)

Ik denk dat ik gewoon ga kijken welke eieren bevrucht zijn en welke niet. De niet bevruchte eieren smijt ik weg want die vertrouw ik niet meer. En de bevruchte laat ik gewoon liggen en ik zie wel of er iets uitkomt. En als er kuikens komen, is het te hopen dat er niet teveel haantjes bij zitten. :onzeker:
Ik krijg het gewoon niet over m'n hart om die eieren gewoon weg te doen/open te doen met de kans dat er kuikens inzitten.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#114 Geplaatst 27 juli 2011 - 21:57

Oké, Belzele is vruchtbaar. Wij hebben kuikens. Helemaal niet gepland maar daarom niet ongewenst.

In het bericht hierboven schreef ik dat ik eieren gevonden had die misschien bevrucht waren. Er was een tijdje geleden weer een eitje kapot gegaan door mijn eigen stomme schuld (ik voel me er nog steeds enorm schuldig over.) en daar zat een embryo in. Eens opgezocht op het internet bleek die 14 dagen oud te zijn.
Ik heb de eieren dus laten liggen en enkele dagen geleden merkte ik dat er 1 ei gebarsten was. En uit dat ei is er een kuiken gekomen. Een ander ei is reeds aangepikt en ik zie het kuiken bewegen. Er liggen nog 7 andere eieren en we zullen zien wat dat geeft..

Ik ben erg benieuwd wat er allemaal zal uitkomen. De haan is een zijdehoender en 5 van de 6 hennen zijn cochin krieltjes. De kans dat ik een raszuivere zijdehoender heb is dus erg klein (heb maar 1 zijdehoender hen :wi ).
Ik hoop op hennetjes want ik ben me ervan bewust dat haantjes erg moeilijk weg te krijgen zijn. Misschien een ongelukkige woordkeuze maar kan het even niet anders formuleren.

'Mams' zit nog op de eieren en op het kuiken dat reeds geboren is. Ik laat ze nu gewoon met rust en zal me best wat inlezen over kuikens. Van wat ik begrepen heb is het wel al wat laat om nu nog kuikentjes te krijgen..
Foto's zullen ook voor een andere keer zijn want mams en de kleintjes krijgen nu de nodige rust.
Geplaatste afbeelding

Guest_Imelda_*
Guest_Imelda_*

#115 Geplaatst 27 juli 2011 - 22:22

Oh wat een schattige kipjes en haantjes! Ik ben alvast heel benieuwd naar de kuikentjes :)

Als ik ooit een huis met tuin heb dan neem ik ook zeker kippen.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#116 Geplaatst 28 juli 2011 - 06:47

elixeryen zei:

Van wat ik begrepen heb is het wel al wat laat om nu nog kuikentjes te krijgen..

Wij hebben hier sinds een week ook kuikentjes hoor :x .
Gisteren de resterende eieren weggenomen want er zaten nog 12 eieren onder en we hadden al 8 kuikens. 8) De eerste dag kwamen er 4 kuikens uit en de overige dagen was er telkens 1 kuiken bij....

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#117 Geplaatst 28 juli 2011 - 15:05

Bah, ik ging net gaan kijken en er lag een kuiken dood.  :8 De hen zit niet meer op de andere eitjes maar ik laat ze nog wat liggen. Er is ook één ei verdwenen, echt héél raar. :catnoknow
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 29 juli 2011 - 10:40

Jammer dat het kuikentje gestorven is :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#119 Geplaatst 29 juli 2011 - 12:12

En het tweede is ook gestorven. Ik heb het gisteren binnen genomen daar de kloek er niet meer naar keek. Op een snugglesafe gelegd met water en drinken. Maar de oogjes waren nog toe en blijkbaar mag dat niet. Ik heb het nog proberen redden maar gisterenavond is het gestorven. Bah, echt zielig. :8
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#120 Geplaatst 30 juli 2011 - 13:57

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag