Spring naar inhoud

- - - - -

Onze kipjes (upje p.9)

• Log in om te reageren
139 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#121 Geplaatst 30 juli 2011 - 21:51

:hug: :hug:

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#122 Geplaatst 31 juli 2011 - 19:54

Och wat snu ook :( :hug:
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 01 augustus 2011 - 10:51

worden de kuikentjes niet aangevallen door de andere kippen?
Wij hebben de kuikentjes apart moeten zetten omdat ze aangevallen werden; ze kunnen heel goed overleven op kuikenmeel - hebben hun mama infeite niet meer nodig.

We hebben zo onze tjip-tjip opgevoed. Buren kwamen aanzetten met een klein vogeltje, maar het bleek een kuikentje te zijn :d - kuikenmeel gegeven en water en nu is dit een handtamme Engelse gevechtshaan - die loopt in de dag in de tuin rond en 's avonds springt ie tegen het venster en moeten we hem binnenlaten, eet hij iets, loopt rond, zit op mijn schouder en wordt geknuffeld (legt dan zijn kopje op mijn schouders) en slaapt op de boom waar de papegaai tijdens de dag op zit. :d
We konden hem ook niet bij de andere kippen zetten want ze vielen hem aan en nu steken we hem er niet meer bij want hij is zoveel meer gewend. :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#124 Geplaatst 01 augustus 2011 - 13:15

@ Ratje: het heeft het helaas niet overleefd.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#125 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:05

Even een upje.

Sinds een week is Nayra's knuffelkip spoorloos verdwenen. Ik vind het echt zoooo jammer. De enige kip aan wie we eigenlijk iets hadden. Nayra kon haar opnemen en knuffelen. Ze was echt zalig, 't was mijn lievelingskip.
Vorige week zaterdag hadden we ze nog. Ik tel de kippen altijd.. Mijn vriend is de zondag geweest maar hij weet niet of hij ze gezien heeft. Vorige week maandag ging ik naar de kippen en ik telde er maar 6! Ik heb overal gezocht maar heb ze niet gevonden. 's Avonds is mijn vriend ze ook nog gaan zoeken maar ze blijft spoorloos. :8

Het vreemde is dat het een ras is dat niet vliegt. Het was een zijdehoender. Ik had altijd gedacht dat àls er een kip zou ontsnappen het een cochin ging zijn.
Opgegeten door een roofdier lijkt me ook wat vreemd daar ik nergens veren gevonden heb o.i.d.

2012_03_24_9_73.JPG

Bewerkt door elixeryen, 19 juni 2012 - 12:05.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#126 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:08

:LOL: , leuke foto. Jammer dat de kip verdwenen is, ook wel vreemd. Mocht het een roofdier zijn, zou ik ook denken dat het niet bij 1 kip was gebleven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#127 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:09

Wat erg voor jullie en het kippetje :s Hoop dat ze nog gevonden word en toch niet........ :geluk:
sorry laatste keer

alexa
alexa
  • 419 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:12

elixeryen zei:

Even een upje.

Sinds een week is Nayra's knuffelkip spoorloos verdwenen. Ik vind het echt zoooo jammer. De enige kip aan wie we eigenlijk iets hadden. Nayra kon haar opnemen en knuffelen. Ze was echt zalig, 't was mijn lievelingskip.
Vorige week zaterdag hadden we ze nog. Ik tel de kippen altijd.. Mijn vriend is de zondag geweest maar hij weet niet of hij ze gezien heeft. Vorige week maandag ging ik naar de kippen en ik telde er maar 6! Ik heb overal gezocht maar heb ze niet gevonden. 's Avonds is mijn vriend ze ook nog gaan zoeken maar ze blijft spoorloos. :8

Het vreemde is dat het een ras is dat niet vliegt. Het was een zijdehoender. Ik had altijd gedacht dat àls er een kip zou ontsnappen het een cochin ging zijn.
Opgegeten door een roofdier lijkt me ook wat vreemd daar ik nergens veren gevonden heb o.i.d.

Bijlage monthly_06_2012/post-42-1351068765,6822.jpg

Oh, das zo spijtig van dat kipje! :8
Nayra is zoo groot geworden en heel mooie meisje! :love:

Die kip heeft precies haar? :o
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#129 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:19

Ja, een zijdehoender wordt ook wel de kip met haren genoemd. :mrgreen: Die hennen hebben zo'n grappig bolletje op hun kop.
Ik vind het een super ras!

Mijn vriend stelde voor om een nieuwe te nemen, maar dan zijn dat weer twee erbij. 1 kip erbij plaatsen wil ik niet doen omdat het toch beter is om er minimum 2 in één keer bij te zetten. Maar dan zitten we al aan 8 kippen..
Daarbij wacht ik liever tot de andere wat ouder zijn. Anders sterven ze misschien allemaal op hetzelfde moment en dat zou ook sneu zijn.

Bewerkt door elixeryen, 19 juni 2012 - 12:19.

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#130 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:21

elixeryen zei:

Ja, een zijdehoender wordt ook wel de kip met haren genoemd. :mrgreen: Die hennen hebben zo'n grappig bolletje op hun kop.
Ik vind het een super ras!

Mijn vriend stelde voor om een nieuwe te nemen, maar dan zijn dat weer twee erbij. 1 kip erbij plaatsen wil ik niet doen omdat het toch beter is om er minimum 2 in één keer bij te zetten. Maar dan zitten we al aan 8 kippen..
Daarbij wacht ik liever tot de andere wat ouder zijn. Anders sterven ze misschien allemaal op hetzelfde moment en dat zou ook sneu zijn.

wat erg voor jullie dochter :hug: ..
Is inderdaad een leuk ras, wij zijn er ook voor aan't kijken...
Waar hebben jullie ze gehaald? wij hebben namelijk een stuk van ongeveer 12m2 waar we er 3 willen houden
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#131 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:29

Ik ben ervoor naar Limburg gereden omdat ik persé een goudpatrijs en zilverpatrijs wou hebben. Wat bleek is dat ik 2 zilverpatrijzen mee had en 1 daarvan was een haan. Ik had nog 2 andere kippen mee voor een vriendin van mij en zij had zelfs 2 hanen. :roll:
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#132 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:32

oke, dus dat adres is niet ideaal...
maar de ruimte is toch genoeg he voor 3 kippetjes?
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#133 Geplaatst 19 juni 2012 - 12:36

Ja hoor. Er wordt gezegd minimum 3m² à 4m² per kip. Maar hoe groter hoe beter. Neem eerder te ruim dan te klein. :wi
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#134 Geplaatst 19 juni 2012 - 13:34

Ooh, zo zielig, hopelijk heeft ze zich gewoon goed verstopt en komt ze binnenkort toch nog  tevoorschijn...
banner

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.993 berichten
  • 6 katten

#135 Geplaatst 19 juni 2012 - 13:58

Ik hou ook ontzettend van kippen , voor het moment heb ik nog één haan lopen, al mijn kippen worden door roofvogels gepakt, die vliegen daar direkt mee weg , zielig hoor.
Ook egels pakken krielkippetjes, en ratten pakken ook krielkippetjes en dan de rest van de roofdieren ( marterachtigen ) , kippenvlees wordt erg gegeerd door roofdieren.
Ik ga toch terug kippen kopen, maar enkel de grote rassen , de Mechelse koekoek bijvoorbeeld, die zullen de roofvogels hoop ik te groot vinden om te pakken !!!
Geplaatste afbeelding