Spring naar inhoud

- - - - -

Onze kipjes (upje p.9)

• Log in om te reageren
139 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#136 Geplaatst 19 juni 2012 - 14:21

Mijn zijdehoenders zijn geen krielkippen, al zijn ze quasi even groot als mijn cochins (kriel).
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#137 Geplaatst 19 juni 2012 - 14:30

Bij mijn ouders is er ook eens een kip verdwenen, die niet kon vliegen. Ik heb nergens iets gevonden wat op een roofdier duidde. En een Mechelse koekoek is nogal groot, dus zoiets 'verdwijnt' niet zomaar. Heel gek... ofwel is ze toch op wandel gegaan, ofwel gestolen. Dat weten we dus niet.

Jammer dat net je lievelingsbeestje weg is :8

Bewerkt door Tinne, 19 juni 2012 - 14:30.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#138 Geplaatst 19 juni 2012 - 18:34

Ze heeft toch niet ergens een plekje gevonden om te broeden? Een roofdier kan haar natuurlijk makkelijk gepakt hebben en meenemen naar zijn schuilplaats.

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#139 Geplaatst 19 juni 2012 - 20:46

Zijdehoenders zijn erg leuke kippen, er lopen er ook enkele rond bij mijn ouders.
Misschien is ze meegenomen door een roofvogel?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#140 Geplaatst 20 juni 2012 - 09:30

Sarah* zei:

Ze heeft toch niet ergens een plekje gevonden om te broeden? Een roofdier kan haar natuurlijk makkelijk gepakt hebben en meenemen naar zijn schuilplaats.

Zijdehoenders zouden nog sneller en vaker broeds zijn dan cochins, maar mijn zijdehoender was toch een geval apart. Ik heb ze bijna nooit zien broeden.
Ze is echt spoorloos, onze hele tuin is omheind zodat mijn hondje niet weg kan dus eigenlijk kan ze niet uit de tuin. De enige optie is dat ze naar de buren is gegaan, over de draad maar ik vond dat ook zo raar want ze vliegen dus niet..
Roofdieren heb ik hier nog niet gezien en al helemaal geen roofvogels. Het moet best wel een grote vogel zijn als die zo'n kip wil meepakken. De enige vogels die ik hier erg veel zie zijn duiven. :wi

Pffft, ik vind het echt zo jammer. :8 Het is zo raar dat ik er nu steeds 6 tel ipv 7.

Ik begin al te denken dat mijn buurman er iets mee te maken heeft maar is dat niet erg vergezocht? Het botert niet tussen ons, maar een bejaarde man zie ik niet onmiddellijk over een draad kruipen. :lachen:

Geplaatste afbeelding