Spring naar inhoud

- - - - -

Onze kipjes (upje p.9)

• Log in om te reageren
139 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 23 juni 2010 - 01:19

Sarina_ zei:

Wat een leuke beestjes!!!! :thumb: :thumb:

Wij hebben hier 2 araucana's zitten (moet dringend eens recente foto's maken) en die heten Madeleine en Irène (vernoemd naar vriendinnen van ons mama :) )
We gaan er nog eentje bijhalen normaal, dat wordt Brigitte (nog een vriendin van mama :) )

Heel toffe beestjes!!

Ik ben erg benieuwd naar je kipjes.
Is dat dat ras dat groene eieren legt of zeg ik nu iets heel doms?

Geplaatste afbeelding

desorayo
desorayo
  • 5.455 berichten

#32 Geplaatst 23 juni 2010 - 05:35

grijsblauwe eieren :d
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.994 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 23 juni 2010 - 06:29

Echt wel leuke kipjes hoor ,die met de krulletjes is special :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Sarina_
Sarina_
  • 948 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 23 juni 2010 - 12:04

elixeryen zei:

Ik ben erg benieuwd naar je kipjes.
Is dat dat ras dat groene eieren legt of zeg ik nu iets heel doms?

Neenee, helemaal niet dom! Is inderdaad het ras met gekleurde eieren. Ze leggen ofwel blauwe, groene of roze eieren (1 kip legt wel steeds dezelfde kleur). Wij hebben de pech dat ze beide dezelfde kleur leggen (groen) anders stond dat wel leuk in de eierdoosjes

We hadden 3 kipjes gekocht vorig jaar, 2 araucana's en 1 Orpington, bleek die laatste achteraf een haan te zijn... Het kleinste Araucanaatje zag er te veel van af (rugje open door het treden) dus hebben we de haan aan iemand verkocht die er veel plezier aan heeft (en de haan gelukkig want die heeft nu zelfs veel meer kippetjes).

Zal proberen dit weekend fotootjes te maken, van kippetjes en van eitjes  ;)

Bewerkt door Sarina_, 23 juni 2010 - 12:05.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 23 juni 2010 - 12:52

Roze eieren? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat grappig! :lachen:
Ik vraag me af hoe het komt dat de eierschaal een andere kleur heeft.

Geplaatste afbeelding

Sarina_
Sarina_
  • 948 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:54

elixeryen zei:

Roze eieren? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat grappig! :lachen:
Ik vraag me af hoe het komt dat de eierschaal een andere kleur heeft.

Daar heb ik nu ook geen idee van... ik geef ze allesinds geen groene kleurstofjes tussen de graantjes :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#37 Geplaatst 23 juni 2010 - 14:16

Met het goede weer vind ik het zo zielig dat ze binnen zitten.
Ik ben gisteren achter een buitenhok geweest bij m'n ouders en overdag zitten ze nu daarin. 's Avonds pak ik ze binnen in het binnenhok.
Ze genieten van de buitenlucht en vinden het ontzettend leuk om gras te voelen. :love4:

Ik hoop écht dat het hok snel af zal zijn! Er moet ook nog kippengaas op de buitenren komen want de kleine stiekemerds waren daarnet bijna ontsnapt.  
Mijn tuin is helaas niet al te egaal en het hok had dus enkele kieren onderaan. Kruipt die buff-kleurige er wel niet onder zeker. :o  Ik heb nu rondomrond stenen gelegd zodat ze niet weg kunnen.
Het buitenhokje had wel kippengaas onderaan maar dat leek me niet leuk om op te lopen, die heb ik er dus mooi afgeknipt.
Eens de grote ren klaar is mogen ze die gaan verkennen. En dan het hok nog..

Ze zijn zo leuk om ernaar te kijken. Mijn buurvrouw is ze daarnet ook komen bewonderen.  :LOL:

Geplaatste afbeelding

Sarina_
Sarina_
  • 948 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 23 juni 2010 - 14:25

elixeryen zei:

Met het goede weer vind ik het zo zielig dat ze binnen zitten.
Ik ben gisteren achter een buitenhok geweest bij m'n ouders en overdag zitten ze nu daarin. 's Avonds pak ik ze binnen in het binnenhok.
Ze genieten van de buitenlucht en vinden het ontzettend leuk om gras te voelen. :love4:

Ik hoop écht dat het hok snel af zal zijn! Er moet ook nog kippengaas op de buitenren komen want de kleine stiekemerds waren daarnet bijna ontsnapt.  
Mijn tuin is helaas niet al te egaal en het hok had dus enkele kieren onderaan. Kruipt die buff-kleurige er wel niet onder zeker. :o  Ik heb nu rondomrond stenen gelegd zodat ze niet weg kunnen.
Het buitenhokje had wel kippengaas onderaan maar dat leek me niet leuk om op te lopen, die heb ik er dus mooi afgeknipt.
Eens de grote ren klaar is mogen ze die gaan verkennen. En dan het hok nog..

Ze zijn zo leuk om ernaar te kijken. Mijn buurvrouw is ze daarnet ook komen bewonderen.  :LOL:

Onze kippetjes hebben ook een zelfgemaakt hok, maar helemaal niet mooi, het is gemaakt onder het moto: zo goedkoop en ecologisch (lees herbruikbare materialen) mogelijk een kippenhok maken :d
En dat is gelukt! De bedoeling was dat de kippetjes bij ons mama aan de zijkant van het huis zouden zitten, daar ziet toch niemand dat hok staan. Maar toen wij ons huisje (met bijhorend stuk grond) kochten zijn ze tot bij ons verhuisd (inclusief hok). Bij ons mama was alles kaalgescharreld en wij hadden een braakliggend stuk (een hemel voor de twee dames!). Dus nu staat dat (lelijk) hok hier in het midden van de "tuin". Maar dat maakt mij niet uit, dat is toch nog een puinhoop en de kippen lopen over het hele stuk aangezien de "tuin" toch nog niet bbq-klaar is en wij ze toch niet gebruiken :)
Dus bij ons lopen ze rond in een paradijs van hoog gras, planten, omgekapte stukken (paul gaat er af en toe met de zeis door) en hoooopen instecten... Ik zal ook eens een foto van ons eco-hok maken maar dan als het pas terug zuiver gemaakt is :)

Bewerkt door Sarina_, 23 juni 2010 - 14:28.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 23 juni 2010 - 14:46

Prima! Ik ben benieuwd.

Ik wou toch een mooi hok daar we een recht stuk tuin hebben (lang & smal) en het sowieso in het zicht zal staan.
Ons tuin is nog niet mooi aangelegd maar ik hoop dat dit in de toekomst wel zal gebeuren. Eerst hebben we andere prioriteiten. ;)

Fijn dat de kippen zoveel ruimte ter beschikking hebben! Hier waren we niet van dezelfde mening.. ;) Ik wou "hoe groter hoe liever" en van mijn vriend mocht het kleiner. Uiteindelijk heb ik mijn zin gekregen 8) . Al mag het van mij nog groter zijn. Maar dat is dan een project voor later.
Nu eerst deze ren (en het hok!) in orde brengen.

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 23 juni 2010 - 23:53

vind kippen meestal ook niks, maar deze zijn wel mooi zeg :love3: :love3:

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#41 Geplaatst 25 juni 2010 - 20:18

Ze zijn leuk!!!!
Mooi die grijs/cremetjes

Mijn parelgrijze is toch een haan, dus die moet weer weg ....
En dan ga ik waarschijnlijk terug op zoek naar twee hennen.

En hopelijk heb ik dan geen hanen meer!!

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 25 juni 2010 - 21:23

Leuke kippetjes :)

Geplaatste afbeelding

desorayo
desorayo
  • 5.455 berichten

#43 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:46

hele mooie kippetjes
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#44 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:48

:ha Die laatste kip :thumb: het zijn wel mooie kipjes.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#45 Geplaatst 26 juni 2010 - 10:15

leuke kipjes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding