Spring naar inhoud

- - - - -

Onze kipjes (upje p.9)

• Log in om te reageren
139 reacties op dit onderwerp
Danielle
Danielle
  • 330 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 26 juni 2010 - 15:46

wat een leukerdjes!! :d
Denk alleen niet dat ze het hier zouden overleven met joy en lucky :p

Bewerkt door Danielle, 26 juni 2010 - 15:46.
Reden van bewerken: iets vergeten

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#47 Geplaatst 26 juni 2010 - 17:40

Leuke kipjes, als het niet was dat ik al zoveel katjes heb zou ik nog wel weer opnieuw een paar kipjes willen!
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#48 Geplaatst 27 juni 2010 - 01:48

Sarah* zei:

Ze zijn leuk!!!!
Mooi die grijs/cremetjes

Mijn parelgrijze is toch een haan, dus die moet weer weg ....
En dan ga ik waarschijnlijk terug op zoek naar twee hennen.

En hopelijk heb ik dan geen hanen meer!!

@ Muna: Jammer dat je nu wéér een haan hebt. :s
Kan je ze eigenlijk makkelijk plaatsen?

Ik hoop dat je wat meer geluk hebt met je 2 nieuwe hennetjes. Misschien kan je ook eens gaan kijken bij de fokker waar ik de mijne gehaald heb?
Hij heeft wel nog maar 1 gewone krul (hen), de andere zijn glad of dubbelkrul.
Hij had ook nog een mooi parelgrijs hennetje.
Als je wacht tot begin augustus is er meer keuze. Ik ben nu al ontzettend benieuwd wat er allemaal zal tussen zitten. :goofy:

@ Danielle: Ik zou mijn katten ook niet vertrouwen met zo kleine kuikens. Maar eens de kippen volwassen zijn, denk ik niet dat ze er op zouden jagen.

De chicks doen het goed. Ik vind dat ze al gegroeid zijn. Ze genieten van het mooie weer. Helaas nog steeds in het tijdelijke hok.
Vandaag gooide m'n vriend een worm bij hen en de parelgrijze heeft hem in nog geen 1 seconde opgegeten. Plots was die worm weg! :lachen:
Ze jagen ook graag op vliegjes, ontzettend leuk om te zien.

Eens ze in hun ren gaan lopen zullen ze zich nog meer amuseren. :goofy:

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#49 Geplaatst 27 juni 2010 - 08:15

Mijn buff columbia haan en mijn zilver zwart gezoomd zijn heel snel gegaan, verschillende mensen op dezelfde dag hebben zich gemeld en ze waren eigenlijk beide binnen de twee dagen dat ik ze op het net plaatste weg.

Denk dat het voor het parelgrijs moeilijker gaat zijn aangezien er veel te vinden zijn.
Maar de meeste vragen er dan weer geld voor terwijl hij bij mij gratis weg mag.

Ik heb John waar jouw kuikens van komen een pb gestuurd.

Weet alleen niet hoe ver Damme is....

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#50 Geplaatst 27 juni 2010 - 15:50

Vanuit Evergem was het zo'n 40 minuten rijden.
Hij woont trouwens ontzettend mooi.
Hopelijk vind je je gading tussen de resterende kuikens. Ik vond alleszins dat er nog erg leuke tussen zaten. ;)

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#51 Geplaatst 27 juni 2010 - 19:17

Hij stuurt me nog foto's van de hennetjes die hij nog heeft, dan reserveer ik die alvast als er iets leuks voor me tussenzit.

Hier gaat het is van de 45 min zijn, maar ga de hond waarschijnlijk meenemen en eerst een wandeling doen langs de dammse vaart ofzo, iets wat er in de buurt te vinden is.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#52 Geplaatst 27 juni 2010 - 22:15

Tof!
Ik ben erg benieuwd welke je zal nemen. Er liep daar nl. nog een kuiken dat ik bijna mee had.
Maar omdat ik nog een aantal kleuren wil heb ik 'maar' 3 genomen. Het plan was 2 maar je kent dat hé. :a

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#53 Geplaatst 27 juni 2010 - 22:17

Jup mijn eerste aanschafplan was ook twee, kwam ook thuis met drie....

Welk kuiken ging je bijna nog meenemen? Het pareltje?

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#54 Geplaatst 27 juni 2010 - 22:25

Mijn vriend ging een buff columbia dubbelkrul meenemen maar ik zei dat ik maar 1 dubbelkrul wou en we hadden het grijze al.
John had nog 1 gewone krul zitten; een donker kuiken met een bruin borstje. Ik twijfelde over dat kuiken. :)

Wanneer ga je eens gaan? Ik ben erg benieuwd met wat je gaat thuiskomen. :goofy:

Geplaatste afbeelding

Paola
Paola
  • 173 berichten
  • 5 katten

#55 Geplaatst 27 juni 2010 - 22:27

Wat een grappige beesjes :LOL:

mightycats
mightycats
  • 627 berichten

#56 Geplaatst 27 juni 2010 - 22:37

toffe kippetjes ! wij hebben er ook sinds een grote 6 weken, allemaal verschillende, een marans, sussex, bruine legkip, kuifkriel, hollandse kriel en leghorn, ze zijn nu al handtam, ze staan te wachten op hun eten, jammer genoeg onstnapt onze hollandse kriel elke dag en slaapt ze dan buiten de ren en eitjes legt ze waar ze zin heeft...we hebben haar gebot (vleugeltjes kort), draad hoger en nog steeds vindt ze een manier om eruit te raken, maar erin da lukt dan niet , rare kip haha
Het kippenhok hebben wij niet zelf gemaakt, bij tom en co kon je een mooi hok krijgen voor 99 €, de ren wel is echt rap gefikst, wat draad , palen en zelf een deurtje in elkaar gestoken en klaar is kees!
Groene eieren van auracana's zouden colestrol ' arm ' zijn, maw je zou 3 eitjes mogen eten tegen één gewone, onlangs op de radio gehoord. ik vond het maar een raar zicht groenblauwe eieren, de dooier is normaal maar toch :d

Bewerkt door mightycats, 27 juni 2010 - 22:37.

Sarina_
Sarina_
  • 948 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 28 juni 2010 - 12:17

mightycats zei:

Groene eieren van auracana's zouden colestrol ' arm ' zijn, maw je zou 3 eitjes mogen eten tegen één gewone, onlangs op de radio gehoord. ik vond het maar een raar zicht groenblauwe eieren, de dooier is normaal maar toch :d

Dat onderzoek is nog aant lopen dus echt zeker zijn ze er nog niet van...

En dat groenblauwe is enkel de schaal hoor, het eiwit is ook gewoon wit! :)

Sarina_
Sarina_
  • 948 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 28 juni 2010 - 12:20

elixeryen zei:

De chicks doen het goed. Ik vind dat ze al gegroeid zijn. Ze genieten van het mooie weer. Helaas nog steeds in het tijdelijke hok.
Vandaag gooide m'n vriend een worm bij hen en de parelgrijze heeft hem in nog geen 1 seconde opgegeten. Plots was die worm weg! :lachen:
Ze jagen ook graag op vliegjes, ontzettend leuk om te zien.

Eens ze in hun ren gaan lopen zullen ze zich nog meer amuseren. :goofy:

Die van ons zijn vrij tam door de dag nu met dit warme weer, enkel zo in de schaduw wat scharrelen maar voor de middag en 's avonds voor ze op hok gaan zijn ze wel heel actief!

En die van ons jagen ook op vliegen! GE-WEL-DIG is dat gewoon!!! Zo ineens lopen ze gelijk een gek en dan weer "STOP" (dan zijn ze de vlieg kwijt) :lachen:

Sarina_
Sarina_
  • 948 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 28 juni 2010 - 12:22

elixeryen zei:

Maar omdat ik nog een aantal kleuren wil heb ik 'maar' 3 genomen. Het plan was 2 maar je kent dat hé. :a

Je kan altijd beter 3 dan 2 kipjes nemen. Kipjes zijn erg gevoelig voor "eenzaamheid". Bij 2 kipjes heb je, als er eentje ziek is, kans dat de tweede gaat treuren en dat ze dan alletwee ziek worden of erger, sterven. Bij 3, als er eentje ziek is, kan je die apart zetten (indien de andere erop gaan pikken) en kan die genezen en zullen de andere niet moeten treuren. Je hebt dus een goede keuze gemaakt! :thumb:

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#60 Geplaatst 28 juni 2010 - 17:47

Ik ga dit weekend, ben benieuwd.

ga wel eens kijken naar zo'n buff columbia krul, Elise had dit moeten zijn volgens de fokker, maar is blijkbaar ook wat anders, maar ze is en blijft prachtig.

Kan niet wachten haha O:)

Geplaatste afbeelding