Spring naar inhoud

- - - - -

moederpoes en kittens

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_SLEEPINGxHEARTBEAT_*
Guest_SLEEPINGxHEARTBEAT_*

#1 Geplaatst 22 juni 2010 - 10:40

Hey,
Ik ben Natacha. Ik ben 18 jaar. Dat is genoeg over mij. Nu over naar het probleem. Ik ga beginnen met de situatie te schetsen.
In België begint nu de grote vakantie (ik weet namelijk niet of er veel mensen van Nederland zijn).
Vorige grote vakantie was ik gaan rijden met de fiets en zag ik plots een katje in de gracht (beek) zitten. Zo snel ik kon ben ik weer naar huis gereden om een doos te zoeken. Een meneer die daar dicht bij woont had namelijk gezegd dat het er al 2 weken zat. Het katje was erg bang. Toch heb ik het met eten kunnen lokken en te pakken gekregen. Ik heb het in de doos gestoken en ben terug naar huis gegaan. Aangezien we geen katten in huis kunnen houden (we hebben een hond van 3 jaar en die is geen katten gewoon en het is niet het braafste ras dus veel kans dat hij ze gewoon zou doden) Maar we hebben wel een hooizolder aangezien we nog 2 koeien en een pony hebben. Daar zaten al 2 katten. Dus besloot ik het nieuwe zwarte katje daar ook te zetten. Toen we de doos open deden is het er alleen heel snel vandoor gevlucht, het hooi in. 3 of 4 dagen hebben we het niet gezien maar ik ging wel elke keer boven kijken. Ik had er ook wat katteneten gezet. Mijn geduld werd beloond en nu 1 jaar later kunnen we ze wel aaien. Maar meer ook niet.
Zo dat was het verhaal van de moederpoes.
Alleen ik had al een tijdje gemerkt dat ze dikker was geworden. Ik besloot elke dag meerdere keren te gaan kijken of alles goed was. (ik heb echt het beste met hen voor en denk dat ik hier niet echt aan het juiste adres ben omdat de meesten weer zullen beginnen klagen over dat het ongehoord is enzo) Zondag ging ik dus weer kijken en zag ik dat de moederpoes achter de kater van de gebuur zat (die normaal gecastreerd is, dat had ze ons toch verteld) Ik probeerde de moederpoes tot bedaren te brengen. Dat lukte me en toen legde ze zich naast mij neer maar ik zag dat haar buik erg samentrok. Ik dacht 'oh neen, niet nu' we hebben namelijk juist ons gras afgedaan om er hooi van te maken en dan komt de hooizolder vol te liggen. Ze ging naar boven en ik ben haar gevolgd maar toen is ze in een gat gekropen waar ik ni bij kon.
Dan sla ik het stuk over van de bevalling want die heb ik namelijk niet goed kunnen volgen aangezien ik er niet bij kon. Vandaag zijn het volgens mij 3 kittens (2 witte en 1 zwartje) als ik goed gezien heb.
Maar nu komt het probleem: Ze zitten nogal op een erg krappe plaats en ik ben bang dat ze ze gaat stikken want in het hooi kan het nogal warm zijn. In verband met het hooi dat dan binnen moet vrijdag. Denk ik dat het geen probleem zal zijn want er is net een ruit aan het gat waar ze zitten en aan de ruiten zetten we geen hooi dus ze zal er uit blijven kunnen. Maar mijn vraag is dus: Moet ik de kleintjes op de kleine plaats laten zitten of moet ik de plaats proberen groter te maken? Of zou ik ze beter ergens in een doos steken op de hooizolder. Ze mogen in geen geval binnen in huis.
Ik wil gewoon eventjes hulp daarmee want ik wil niet dat ze stikken ofzo
Ik heb geen zin om geklaag te horen over dat het onverantwoord is enzo
Ik ben zelf maar 18 jaar en van mijn ouders moet ik het laten zoals het is. Maar ik heb altijd een hart gehad voor katten en mijn ouders nu een maal niet.
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
groetjes Natacha

Bewerkt door SLEEPINGxHEARTBEAT, 22 juni 2010 - 10:42.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 22 juni 2010 - 10:47

:hi:  op :kattensite:

Wat ik lees heb je een groot hart voor dieren , wat verplaatsen van de kittens zou ik niet doen heb hier al gelezen dat moeder poes ze weer op de zelfde plaats zou leggen  
als je kan zou ik de ruimte waar ze liggen groter maken  hopelijk lukt het  .

:geluk: :geluk:

Bewerkt door ramses, 22 juni 2010 - 10:47.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 22 juni 2010 - 10:54

Kan je idd de ruimte waar ze liggen niet wat ruimer maken en daar geen hooi leggen zodat ze ruimte genoeg hebben? Binnen enkele weken zullen de kleintjes meer en meer te voorschijn komen, dan is ook het moment om ze handtam te maken want anders gaan ze wilde katjes worden die je niet of amper kan aanraken.
Ik zou als ik u was toch eens proberen te overleggen om de katten te steriliseren anders zit je binnen dit jaar nog met kittens mss. En dan al mss kittens van kittens. Waar eindigt het dan? Veel succes met de kleine schatjes.