Spring naar inhoud

- - - - -

angst

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#1 Geplaatst 22 juni 2010 - 10:41

Ik heb van gisteren een nieuwe kitten.
Ze doet nog steeds zeer terughoudend en heeft nog steeds heel veel schrik. Wanneer ze bijna slaapt kan ik haar wel aaien en begint ze te spinnen maar wanneer ik gewoon op haar afstapt en haar wilt aaien krimpt ze in elkaar en vlucht ze weg. Haar opnemen wanneer ze moe is lukt wel en valt ze in slaap om mijn schoot maar haar opnemen wanneer ze wakker is, is dus een enorm probleem. Laat ik haar best gewoon doen? Of weet u enkele trucjes dat ze snel gewend raakt aan mij?

Lolliebollie
Lolliebollie
  • 23 berichten

#2 Geplaatst 22 juni 2010 - 11:07

Hey Lotje, ik heb enkele dagen geleden ook een soortgelijk topic gestart: "zeer angstig kitten". Daar staan ook al veel tips :d

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 22 juni 2010 - 11:45

het beste geef je haar wat tijd, hoor. niet forceren, proberen te lokken met speeltjes en voer, en als je zegt dat ze zich laat strelen als ze moe is of in slaap valt, mag je dit zeker blijven doen. ze is nog maar pas bij jou, dus moet ze ook eerst nog aan de omgeving wennen. eens ze doorheeft dat jij haar eten geeft en met haar speelt, zal het wel goed komen! veel succes! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#4 Geplaatst 22 juni 2010 - 14:13

Nele zei:

het beste geef je haar wat tijd, hoor. niet forceren, proberen te lokken met speeltjes en voer, en als je zegt dat ze zich laat strelen als ze moe is of in slaap valt, mag je dit zeker blijven doen. ze is nog maar pas bij jou, dus moet ze ook eerst nog aan de omgeving wennen. eens ze doorheeft dat jij haar eten geeft en met haar speelt, zal het wel goed komen! veel succes! :)

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ze blijft ondertussen al liggen op mijn schoot wanneer ze wakker is en bekijkt mij niet meer zo angstig. Ze is daarjuist ook al komen eten uit mijn hand.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2010 - 15:52

:thumb: :thumb: :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 juni 2010 - 16:15

:thumb: :thumb: :thumb:
:geluk: :geluk: :geluk:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 22 juni 2010 - 18:47

Dat is helemaal geen angstig kitten...
Het beestje is gewoon overdonderd door de nieuwe omgeving.
Ze blijft zelfs al op je schoot liggen!
Geef haar een weekje en ze crost lustig rond hoor ;) .
Laat haar maar op haar gemak de omgevign verkennen!

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#8 Geplaatst 23 juni 2010 - 11:19

arifiene zei:

Dat is helemaal geen angstig kitten...
Het beestje is gewoon overdonderd door de nieuwe omgeving.
Ze blijft zelfs al op je schoot liggen!
Geef haar een weekje en ze crost lustig rond hoor ;) .
Laat haar maar op haar gemak de omgevign verkennen!

Dank u wel voor de reactie. Ik laat haar nu rustig rondlopen en dan komt ze soms zelf eens kijken naar mij. Zelf op mijn schoot kruipen zit er nog niet in maar wanneer ze aan het spelen is en ik kom er mij bijzetten, kijkt ze eventjes en speelt ze gewoon rustig verder. Ten opzichte van andere personen van het gezin doet ze wel nog enorm angstig zeker tegen mijn papa en broer maar daar schrik ik niet van, met hun 1m85 zijn ze enorm voor het kleine beestje