Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Mijn eerste opvangkittens! Update 11/8 + foto's p. 13

• Log in om te reageren
212 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#91 Geplaatst 25 juni 2010 - 22:25

zie nu!!! :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 26 juni 2010 - 11:36

wat een schatjes
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 26 juni 2010 - 20:34

Ik moest van mijn meter na 48 uur verbetering zien in de diarree... maar  het is nog hetzelfde  Geplaatste afbeelding  Zydan eet ook niet zo goed. Maar ze spelen,  knuffelen, proberen uit de bench te ontsnappen etc. En toch maak ik me  wat zorgen. Ze hebben nu al 3 keer stomorgyl gehad, Zynne eet bijna geen  AD meer maar ander natvoer met geweekte brokjes. Zydan eet soms zelf  een beetje, maar niet genoeg en het spuitje AD moet ik altijd erin  dwingen.

Gisterenavond had er dus een van de groten overgegeven.  Vannacht hoorde ik er ook eentje overgeven, ik ben meteen opgestaan om  te kijken. En het was Juta. Ik vond in hun kattenbakje ook wat plattere  drolletjes. Eerst waren die wel goed. En nu zag ik dat Juta diarree had   Geplaatste afbeelding .

Er is toch iets denk ik dan?  Dinsdag worden de groten 8 weken, dan mochten ze geënt worden, maar met  die diarree en overgeven misschien beter niet?

Ik vond ook  vlooienuitwerpselen in de vachtjes van Junas, Juta en June  Geplaatste afbeelding . Heb al de kittens met de vlooienkam  gekamd: 1 vlo bij Juta. De kleintjes hadden geen vlooienuitwerpselen. De  groten zijn op 15/6 bij hun vorige opvangmama nog ontwormd en  ontvlooid. Dan kan ik ze toch niet opnieuw ontvlooien? Ik was de  dekentjes en de bench sowieso elke dag uit. En ik zal elke dag kammen.  Moet ik misschien iets op hun krabpaaltje sprayen? Lijkt me niet gezond.

Het  liefst zou ik ze maandag allemaal mee naar de dierenarts nemen,  helemaal laten nakijken, ontlasting controleren. Niet dat ze er ziek  uitzien, maar toch, dat moeten we voorkomen.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 26 juni 2010 - 20:40

Oei die kleintjes zolang diarree.  Dat is echt wel niet goed he.
Kan je niet effe naar een DA bellen ?

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#95 Geplaatst 26 juni 2010 - 23:08

Hoe heb je deze kittens gekregen??Ben je zelf aan een opvang begonnen of heb je ze via een organisatie gekregen? Normaal had ik dan verwacht dat de kittens zouden nagezien zijn op parasieten en zo. Je moet inderdaad alle kittens ontvlooien en alle deken en mandjes en zo heel heet wassen. Krabpaaltje en zo inspuiten met produkt tegen vlooien. Zeker de kittens bij de dierenarts laten nakijken of ze nog andere dingen onder de leden hebben.
Bij dit zeer warme weer is het belangrijk dat de kittens vocht binnenhouden want een kitten is zo uitgedroogd. Je kan beginnen met wat kip zonder vel te koken samen met rijst. Hou het water bij en gooi de rijst weg en verdeel de kip in hele kleine deeltjes over het rijstwater.Als de kittens nog te klein zijn voor kip dan doe je alles zonder de kip. Geef ze verschillende keren per dag een spuitje van dit rijstwater of als ze zelf al drinken alleen dit te drinken geven.Ik doe er ook een beetje zout in want zout houdt vocht vast.
Maar ten laatste maandag naar de dierenarts als die niet snel beterd. Sukses.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 26 juni 2010 - 23:30

Ik heb de kittens via Catshelter. Ze komen van bij een ander opvanggezin waar ze eerst een paar weken hebben gewoond. Ik ben ze daar gaan halen en ze werden er heel goed verzorgd :) .
Maar met die hele verhuis naar hier zijn ze waarschijnlijk wat verzwakt en zijn ze wat ziekjes geworden.

Ik heb gelukkig een hele goeie begeleidster van catshelter die me raad geeft en die regelmatig even komt kijken hoe het gaat. Als het nodig is staat ze hier direct.

Maar dit zijn mijn eerste kittens en ik ben waarschijnlijk overbezorgd ;)

De groten hebben nu ook meer last van diarree, er had er ook weer eentje overgegeven. Ze eten wat minder. We gaan het aanpakken door te ontwormen, later ontvlooien. Helpt ontwormen niet, krijgen ze ook stomorgyl. Kan even duren voor dat werkt naar het schijnt.

Vanaf het moment dat ze er ook maar een beetje lusteloos of ziek lijken uit te zien, staan we meteen bij de dierenarts. Maar ze zijn allemaal bijgekomen, eten, drinken, spelen, knuffelen. Dus ik moet proberen me niet té veel zorgen te maken. Ik hou ze in de gaten. En gaat het niet over, dan staan we volgende week toch bij de dierenarts.

Ik zal alles heel heet wassen. Het rijstewater kan ik ook wel eens geven. En bedankt voor de tips en hulp :)

Bewerkt door Nathalie, 26 juni 2010 - 23:32.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#97 Geplaatst 26 juni 2010 - 23:37

Goed bezig Nathalie ,en hopelijk komt het goe met de ukjes :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#98 Geplaatst 27 juni 2010 - 04:12

Ik wil niet de wijsneus uithangen en heb helemaal geen jarenlange ervaring met voedingspatronen en zo,... Maar waarom geef je Hill's A/D aan de kittens en geen RCbabycat mousse of als je hoog energierijk voedsel wil de RCconvalesence support in een papje?

Mijn dierenarts raadde me af om te pas en ten onpas hoog calorierijk voedsel te geven... En die babycat is waarschijnlijk meer aangepast aan de darmpjes van de kittens dan A/D... De convalescence vermeld ook duidelijk dat het voor opgroeiende kittens of pups is.
(dieetvoer.nl)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#99 Geplaatst 27 juni 2010 - 08:17

Als de grote ook diarree krijgen , kan het dan geen parasiet zijn/?

veel succes!!!!

Bewerkt door Ellenita, 27 juni 2010 - 08:17.

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Paola_*
Guest_Paola_*

#100 Geplaatst 27 juni 2010 - 10:28

Nathalie zei:

Ik moest van mijn meter na 48 uur verbetering zien in de diarree... maar  het is nog hetzelfde  Geplaatste afbeelding  Zydan eet ook niet zo goed. Maar ze spelen,  knuffelen, proberen uit de bench te ontsnappen etc. En toch maak ik me  wat zorgen. Ze hebben nu al 3 keer stomorgyl gehad, Zynne eet bijna geen  AD meer maar ander natvoer met geweekte brokjes. Zydan eet soms zelf  een beetje, maar niet genoeg en het spuitje AD moet ik altijd erin  dwingen.

Gisterenavond had er dus een van de groten overgegeven.  Vannacht hoorde ik er ook eentje overgeven, ik ben meteen opgestaan om  te kijken. En het was Juta. Ik vond in hun kattenbakje ook wat plattere  drolletjes. Eerst waren die wel goed. En nu zag ik dat Juta diarree had   Geplaatste afbeelding .

Er is toch iets denk ik dan?  Dinsdag worden de groten 8 weken, dan mochten ze geënt worden, maar met  die diarree en overgeven misschien beter niet?

Ik vond ook  vlooienuitwerpselen in de vachtjes van Junas, Juta en June  Geplaatste afbeelding . Heb al de kittens met de vlooienkam  gekamd: 1 vlo bij Juta. De kleintjes hadden geen vlooienuitwerpselen. De  groten zijn op 15/6 bij hun vorige opvangmama nog ontwormd en  ontvlooid. Dan kan ik ze toch niet opnieuw ontvlooien? Ik was de  dekentjes en de bench sowieso elke dag uit. En ik zal elke dag kammen.  Moet ik misschien iets op hun krabpaaltje sprayen? Lijkt me niet gezond.

Het  liefst zou ik ze maandag allemaal mee naar de dierenarts nemen,  helemaal laten nakijken, ontlasting controleren. Niet dat ze er ziek  uitzien, maar toch, dat moeten we voorkomen.

Ik ben gastgezinbegeleidster bij Zwerfkat in nood. Dus ik kan je misschien iets verder helpen. Stomorgyl gebruiken wij als een soort laatste redmiddel voor diarree (want dan zou het eens giardia kunnen zijn).
Ik heb verder niet het hele topic door gespit, maar heb je al rijstwater (dus rijst koken en alleen het water ervan) gebruikt?. Buscopan al geprobeerd?
Verder gewoon licht verteerbaar voedsel geven en zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgen.

Ik wens je veel succes en ik hoop dat ze snel van de diarree ag zijn.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#101 Geplaatst 27 juni 2010 - 11:39

Oei Nathalie. Heb je al contact opgenomen met Brendy? Zij kan je zeker helpen.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#102 Geplaatst 27 juni 2010 - 12:30

De AD proberen we inderdaad van af te geraken, want dat kan ook voor diarree zorgen. Ze eten ook al ander natvoer met geweekte babycat brokjes.

Maar de groten eten geen AD en hebben ook diarree. Junas en Juta toch.

Ook goed nieuws vandaag: de groten hebben hun kommetjes leeg gegeten vannacht en Zydan heeft gisteren heel laat 's avonds een redelijk normaal kaka'tje gedaan. Misschien begint de stomorgyl te werken?

Als die niet snel werkt is het inderdaad de bedoeling om op parasieten zoals giardia te laten testen.

Komt wel goed met m'n prutsies hoor. En mijn meter van Catshelter, Brendy helpt me goed, ik hou haar van alles op de hoogte. En ze staat altijd klaar indien nodig.

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#103 Geplaatst 27 juni 2010 - 12:58

Hé, da's een mooi cadeau dat Zydan in de bak heeft gelegd!! dat gaat vast de goede kant uit :d

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 27 juni 2010 - 22:15

Ik kom even melden dat alles ok is hier. De kleintjes eten goed zelf en zijn bijna van hun platte kaka af. De groten nog niet maar dat komt wel.

Ik was gewoon te bezorgd denk ik :oops:

We gaan de groten nu nog van hun platte kaka en die paar vlooikes afhelpen en binnen een paar daagjes is dat hier in orde :)

Guest_Paola_*
Guest_Paola_*

#105 Geplaatst 27 juni 2010 - 22:23

Fijn om te lezen dat alles de goede kant op gaat :)