Spring naar inhoud

- - - - -

verhuizen? - buren gezocht!

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 juni 2010 - 22:32

onze buren gaan verhuizen! we vonden hun appartement altijd zo mooi :)
nu zijn we vandaag nog eens gaan kijken en.. goh... :catscratchhead
ik weet het niet meer. de living is inderdaad een pak ruimer maarre... de keuken is in de living en open maar is kleiner dan hier. de hal is meer apart en het gasttoilet heeft, in tegenstelling tot bij ons, een lavabootje. de slaapkamers zijn kleiner. veel kleiner denk ik zelfs. de hal boven is een pak kleiner. de badkamer is kleiner. komt er dus op neer dat je heel wat opoffert voor een opener, ruimer gevoel in de living... :catscratchhead

Bewerkt door xantippe, 24 juni 2010 - 17:51.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 22 juni 2010 - 22:34

fotoooooos!
Ja moeilijk zeg zo een beslissing...je moet je gevoel volgen!
En praktisch denken...(wat zet je waar, past alles?)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 22 juni 2010 - 22:35

Bij een verhuis komt ook heel wat kijken é...

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 juni 2010 - 22:35

ja foto's komen eraan hoor :)

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2010 - 22:58

Amelie zei:

Bij een verhuis komt ook heel wat kijken é...

tis maar gewoon naar hier naast zenne :) nog veel werk, ja, maar toch minder dan bij een "echte" verhuis

Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#6 Geplaatst 22 juni 2010 - 23:01

Eigenlijk moet je doen waarbij je het beste voelt .....
Volg je gevoel!

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 22 juni 2010 - 23:09

Ok, hier komen de foto's. Het zijn allebei foto's van VOOR dat wij hier zijn ingetrokken (zowel voor de buren als ons geldt dit). De buurvrouw vond het niet zo tof dat er foto's gemaakt werden dus ik ga ze hier nu ook niet op het forum gooien :) Van onze eigen inrichting zal ik achteraf ns foto's posten maar dan hebben jullie al een idee.

Bij de buren heb je een halletje waar je binnenkomt met daarin het gastentoilet. Kom je binnen dan sta je in de keuken, die overgaat in eetruimte naar living. Allemaal in 1 ruimte. Trap naar boven komt uit op klein halletje, twee slaapkamers en badkamer.

Bij ons kom je ook binnen in het halletje met een gastentoilet, dit is zonder lavabootje :) Kom je binnen dan sta je in de keuken. Via de deur kom je in onze living. Tussen onze keuken en living staat dus wel een muur, wat we best jammer vinden. De buren wonen op de hoek van het gebouw en hebben in de hele living ramen, wij enkel aan 1 kant. Neem je bij ons de trap naar boven kom je weer in een hal met eveneens badkamer en twee slaapkamers.

De foto's
Keuken buren
Geplaatste afbeelding

Onze keuken
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Halletje buren hebben we geen publiceerbare foto van, bij ons is die zo

Living/eetruimte buren

Onze living/eetruimte
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Dit is de ruimte die het meest drastisch verschilt van inrichting. Daar moet je echt onze foto's van zien, ik zal het hier asap opruimen en een up to date foto plaatsen. Maar het geeft toch al een beeld.

Badkamer buren
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Onze badkamer
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeeldingeigenlijk mist hier nog een foto... Zal die ook eens opruimen en fotograferen hoor :) (nu staat er nog was)

Slaapkamer 1 buren
Geplaatste afbeelding

Slaapkamer 1 bij ons
Geplaatste afbeelding

Slaapkamer 2 buren
Geplaatste afbeelding

Slaapkamer 2 bij ons
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Die is dus ook heel anders ingericht. Ik beloof zo snel mogelijk van alles foto's te maken hoor :ha Hebben jullie al een beetje een beeld?

De buren hebben een even groot bed als ons maar dat staat bij hen tussen twee muren geklemd, kan niets meer naast. Er staat daar enkel nog een kleerkast bij (een niet al te grote).
Bij ons staat er een grote kleerkast, nachtkastjes, bed, bureau en elektrische piano. Oh, en een airco :ha

Op hun tweede slaapkamer staat nu een klein logeerbed, een klein bureau en een hoop boekenrekken en nog wat kleerkasten. Dus behoorlijk volgepropt. Bij ons staan daar ook wel wat rekken maar geeft niet zo volgepropt gevoel.

Onze badkamer is véél ruimer maar zij hebben daar dan wel weer een raam.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 23 juni 2010 - 01:22

Ik zou zeggen:

Als je 95% van je tijd in de living zit, verhuizen. De keuken vind ik zeker voldoende groot. De slaapkamers zijn in orde als dat niet ook een belangrijke kamer is voor andere dingen dan bedgerelateerde activiteten ;) De badkamer is nogal 't zelfde, dus of je daar zoveel van gaat merken...

Zeg je echter van, neen, onze slaapkamers zijn net ietsjes meer dan gewoon slaapkamer en wij lopen altijd al druk te doen in de badkamer, dan zou ik niet verhuizen.

De keuken zou ik echter uit de vergelijking maken, die is kleiner maar ik vind'm wel gezelliger.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 juni 2010 - 02:29

goh...
ik heb mijn bureau ook in mijn slaapkamer (ik studeer nog). de badkamer is een wereld van verschil hoor, die is véél kleiner. ik zou niet weten waar ik daar al mijn spulletjes moet laten. Wat je bij de buren op de foto ziet, dat is de hele badkamer. Bij ons staat er nog een stuk niet op de foto maar dat is dus wel veel ruimer...  Je krijgt daar bvb al geen droogkast meer binnen :) (on sait jamais, miss wil ik dat hier nog ooit binnen halen)

De keuken is zeker groot genoeg, ik vind dat ook echt leuk zo een open keuken. Maar ik verlies er dan wel al wat aan kastruimte :) Nogmaals, als we zouden verhuizen dan zou het voor de benedenverdieping zijn ;)

Momenteel hebben we slaapkamer/bureau maar ook de mogelijkheid om een kamer voor lien en een kamer voor anne te maken. Ik zie dat minder haalbaar hiernaast. Je moet goed kijken naar het plafond in slaapkamer 2 van de buren, je krijgt daar niets hoogs gezet he... We hebben hier toch wel wat boekenrekken en onze kleerkast is ook nogal hoog... Ik weet het niet, ik sta er niet echt om te springen. Ja, die living is veel toffer, maar of ik daar al die verkleiningen voor over heb ik weet het niet.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 juni 2010 - 09:19

Ik vind de living echt wel super bij je buren! Zo met een open keuken, geeft altijd een wat ruimer gevoel. Je gevoel volgen ;) En goed denken waar je veel belang aan hecht, een iets grotere slaapkamer en badkamer of een leuke ruime living? Veel succes!! :geluk:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#11 Geplaatst 23 juni 2010 - 09:24

als je binnenste ik zo al aan het tegenpruttelen is, doe het dan niet he ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 23 juni 2010 - 09:34

ik zou het ook niet doen als je zoveel twijfelt.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 23 juni 2010 - 09:41

Zeker goed nadenken en alles met elkaar vergelijken ,en de kamers zo mogelijk is opmeten :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 23 juni 2010 - 12:54

Ja Lien was veel enthousiaster, ik wil ook wel die living maar niet als ik dan boven opgepropt zit ( zie pb vosse)

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 23 juni 2010 - 12:57

zou het ook niet doen als je twijfelt. :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.