Spring naar inhoud

- - - - -

niezen en tranende oogjes

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#106 Geplaatst 05 mei 2009 - 12:01

M&M zei:

wel ik hoop het ook dat ze er allemaal maar snel vanaf zijn, zal me er dan ook wel beter bij voelen want voel me nu zo machteloos.

begrijp ik goed zou k ook hebben
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#107 Geplaatst 05 mei 2009 - 12:05

Jammer genoeg is het zo dat één enkele poezel niet genoeg heeft aan een A.B. kuur van drie weken en er twee kuren na elkaar,dus zes weken A.B. aan één stuk door gegeven moet worden.
Ook de oogjes moeten an die tijd behandeld worden.

Alvast véél beterschap voor je schatjess. :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#108 Geplaatst 05 mei 2009 - 13:53

Als het om niesziekte gaat, vrees ik dat de ontstoken oogjes inderdaad regelmatig gaan blijven terug komen. Ik begrijp dat het frustrerend is, heb hier ook eentje met niesziekte, en als ik een week stop met de zalf, beginnen de oogjes al terug te ontsteken. Ik begrijp dus heel goed dat je je machteloos voelt, ik zou ook willen dat het eens zou ophouden met steeds zalf te moeten geven.
Hopelijk kan de DA je een oplossing bieden.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#109 Geplaatst 05 mei 2009 - 17:36

Ik hoop dat de DA je deze keer een kuur geeft waarmee ze er definitief vanaf komen. Het duurt te lang. In alle geval wens ik vééééééél beterschap aan de poeskes en voor jou héééél veel doorzetting! :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#110 Geplaatst 05 mei 2009 - 19:12

Aiai..zeer erg! Ik begrijp ook heel goed dat je er wat moedeloos van wordt..ik hoop dat je goede medicatie krijgt zodat ze er eens en voor altijd vanaf geraken!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#111 Geplaatst 06 mei 2009 - 08:56

Deze morgen is het weer slechter pff.. Enya niest terug en haar oog traant weer gelijk zot pfff...
Morgen naar de DA want vandaag kan ik niet.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#112 Geplaatst 06 mei 2009 - 08:58

Ocharme! Ik hoop dat ze er alsnog iets op vinden!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#113 Geplaatst 06 mei 2009 - 09:21

Amaaaaaai wat een gedoe. Hopelijk is het plekje boven het oog geen schimmel. Want niesziekte, chlamidia en schimmel gaan nogal eens gepaard. Controleer eens goed de nageltjes of ze niet enorm schilferig zijn. En laat de dierenarts er zeker eens met de lamp over gaan. Dat het zo lang aansleept en steeds terugkeerd is zeer verontrustend, het moet snel ophouden of het kan chronich worden.
Persoonlijk zou ik mijn katten eens bij de dierenarts aan het infuus laten leggen tot het helemaal over is. Via een infuus kan de medicatie zeer correct toegedient worden en een dierenarts kan hen beter beoordelen als ze bij hem/haar zijn. Haal ze pas terug als ze helemaal genezen zijn.
Ondertussen het hele huis ontsmetten van boven tot onder en eens goed uitroken (voor alle zekerheid). Wij roken elk jaar uit met Clinafarm, gewoon voor alle zekerheid, ter preventie.

Een dure grap en absoluut niet leuk, maar als het blijft aanslepen geraak je er mogelijk nooit meer vanaf. Als niesziekte meteen en goed behandeld word, kunnen ze het overwinnen (natuurlijke vaccinatie) en het mogelijk niet meer terug krijgen. Indien het chronich wordt geraken ze er nooit meer vanaf. Hoge weestand is dan de boodschap, weerstandversterkende middelen en absoluut geen stress.
Ik leef enorm met je mee ! Spijtig dat zoiets gebeurt, zeer onverantwoordelijk van de fokker om zo'n kitten te laten verhuizen naar een plaats waar al katten zijn. Vandaar dat wij altijd toch 4 weken quarantaine toepassen voor nieuwkomers. Ik mag er niet aan denken het hier ooit binnen te krijgen...
Veel moed en veel geluk en hopelijk straks gezonde katten !!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#114 Geplaatst 06 mei 2009 - 09:26

feroesti zei:

Amaaaaaai wat een gedoe. Hopelijk is het plekje boven het oog geen schimmel. Want niesziekte, chlamidia en schimmel gaan nogal eens gepaard. Controleer eens goed de nageltjes of ze niet enorm schilferig zijn. En laat de dierenarts er zeker eens met de lamp over gaan. Dat het zo lang aansleept en steeds terugkeerd is zeer verontrustend, het moet snel ophouden of het kan chronich worden.
Persoonlijk zou ik mijn katten eens bij de dierenarts aan het infuus laten leggen tot het helemaal over is. Via een infuus kan de medicatie zeer correct toegedient worden en een dierenarts kan hen beter beoordelen als ze bij hem/haar zijn. Haal ze pas terug als ze helemaal genezen zijn.
Ondertussen het hele huis ontsmetten van boven tot onder en eens goed uitroken (voor alle zekerheid). Wij roken elk jaar uit met Clinafarm, gewoon voor alle zekerheid, ter preventie.

Een dure grap en absoluut niet leuk, maar als het blijft aanslepen geraak je er mogelijk nooit meer vanaf. Als niesziekte meteen en goed behandeld word, kunnen ze het overwinnen (natuurlijke vaccinatie) en het mogelijk niet meer terug krijgen. Indien het chronich wordt geraken ze er nooit meer vanaf. Hoge weestand is dan de boodschap, weerstandversterkende middelen en absoluut geen stress.
Ik leef enorm met je mee ! Spijtig dat zoiets gebeurt, zeer onverantwoordelijk van de fokker om zo'n kitten te laten verhuizen naar een plaats waar al katten zijn. Vandaar dat wij altijd toch 4 weken quarantaine toepassen voor nieuwkomers. Ik mag er niet aan denken het hier ooit binnen te krijgen...
Veel moed en veel geluk en hopelijk straks gezonde katten !!

Ben er efkes niet goed van :onzeker: :trance:

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#115 Geplaatst 06 mei 2009 - 09:32

:hug:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#116 Geplaatst 06 mei 2009 - 09:35

Begrijp ik wel. Je staat zo machteloos tegen zoiets.
Maar als je bruusk ingrijpt en zeer snel werkt kan je er zeker alsnog vanaf geraken. Beter 1 keer bij de dierenarts laten en helemaal laten behandelen dat elke week opnieuw te moeten gaan. Als het mijn katten waren zou ik er met de dierenarts eens goed over praten en hem voorstellen ze bij hem/haar te behandelen tot ze eindelijk eens helemaal genezen zijn. En dan daarna weerstand verhogend werken. Veel kans dat het niet meer terug keert.
Als ze een weekje van huis zijn en de boel eens goed ontsmet en uitgerookt, dan wordt het virus sneller geëlimineerd. Zo is de kans op herbesmetting veel kleiner.
Absoluut niet leuk en zeer dratisch , maar doeltreffend !

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#117 Geplaatst 06 mei 2009 - 09:43

feroesti zei:

Begrijp ik wel. Je staat zo machteloos tegen zoiets.
Maar als je bruusk ingrijpt en zeer snel werkt kan je er zeker alsnog vanaf geraken. Beter 1 keer bij de dierenarts laten en helemaal laten behandelen dat elke week opnieuw te moeten gaan. Als het mijn katten waren zou ik er met de dierenarts eens goed over praten en hem voorstellen ze bij hem/haar te behandelen tot ze eindelijk eens helemaal genezen zijn. En dan daarna weerstand verhogend werken. Veel kans dat het niet meer terug keert.
Als ze een weekje van huis zijn en de boel eens goed ontsmet en uitgerookt, dan wordt het virus sneller geëlimineerd. Zo is de kans op herbesmetting veel kleiner.
Absoluut niet leuk en zeer dratisch , maar doeltreffend !

En wat is uitroken?

Dus het is dan beter om ze alledrie bij de DA te laten of enkel de kleinste bij wie het telkens terugkeert?
Vind het erg van Nele dat ze zelfs niet reageert op mijn sms :evil:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#118 Geplaatst 06 mei 2009 - 10:16

Ik zou het drastisch doen en zeggen alle drie. Want als die kleine dan terug komt, en die twee lijken er maar vanaf te zijn maar er zit nog iets...

Denk dat feroesti gelijk heeft: huis ontsmetten, alle poezels laten onderzoeken (je weet nooit dat er nog eentje het aan't krijgen is), de besmette poezels in quarantaine en dan goed hopen. Da's niet leuk voor de poezels, maar volgens mij beter dan dat het blijft aanslepen :(

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#119 Geplaatst 06 mei 2009 - 12:44

Inderdaad alle 3. Ze hoeven daarvoor niet aan het infuus, maar gewoon bij de dierenarts ter observatie. Voor alle zekerheid, anders is het een cirkel en keert de besmetting steeds opnieuw terug.

Uitroken doe je met Clinafarm rookkaarsen , verkrijgbaar bij de apotheek. Je zet ze op een bord of baksteen en steekt ze aan te midden de kamer. Alle katten (en andere huisdieren) moeten eruit en zelf kan je er ook niet inblijven voor 4 uren. Je zet alle kasten open, zodat de rook overal in en tussen kan. Je moet rekenen dat je wel minimum 4 uur niet in je huis kan achteraf, tot de rook wat is verdwenen. De rook bevat een medicament die alle schimmels dood, het laat een ontsmettende geur achter.
Wij verwittigen wel vooraf de brandweer en de buren, zodat ze geen melding krijgen van brand en uitrukken. Want de rookontwikkeling is enorm. (waardevolle schilderijen of kunstwerken moeten wel verwijdert worden, want het laat een poeder na) Achteraf eens het stof afnemen en alles is schimmelclean.
Wij zetten er eentje beneden en eentje boven en alle deuren en kasten binnenhuis open, zodat de rook mooi verspreid en overal komt.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#120 Geplaatst 06 mei 2009 - 19:40

feroesti zei:

Inderdaad alle 3. Ze hoeven daarvoor niet aan het infuus, maar gewoon bij de dierenarts ter observatie. Voor alle zekerheid, anders is het een cirkel en keert de besmetting steeds opnieuw terug.

Uitroken doe je met Clinafarm rookkaarsen , verkrijgbaar bij de apotheek. Je zet ze op een bord of baksteen en steekt ze aan te midden de kamer. Alle katten (en andere huisdieren) moeten eruit en zelf kan je er ook niet inblijven voor 4 uren. Je zet alle kasten open, zodat de rook overal in en tussen kan. Je moet rekenen dat je wel minimum 4 uur niet in je huis kan achteraf, tot de rook wat is verdwenen. De rook bevat een medicament die alle schimmels dood, het laat een ontsmettende geur achter.
Wij verwittigen wel vooraf de brandweer en de buren, zodat ze geen melding krijgen van brand en uitrukken. Want de rookontwikkeling is enorm. (waardevolle schilderijen of kunstwerken moeten wel verwijdert worden, want het laat een poeder na) Achteraf eens het stof afnemen en alles is schimmelclean.
Wij zetten er eentje beneden en eentje boven en alle deuren en kasten binnenhuis open, zodat de rook mooi verspreid en overal komt.

Maar als je alle kasten openzet, komt dat poeder dan ook niet in alle kasten te liggen?