Spring naar inhoud

- - - - -

niezen en tranende oogjes

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 15 april 2009 - 10:57

dus ofwel hooikoort, niesziekte of stress? Zou begot nie weten van wat ze stress zou kunnen hebben. Ze ziet er niet ziek uit, ze speelt nog heel veel, knorrebort nog veel :LOL: en ze is heel lief dus op haar oogje na zie je niet echt dat er iets met haar is.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 15 april 2009 - 10:58

Kweet het niet daarom dat ik het vraag. Er zijn veel dingen die ze zoals wij kunnen krijgen en dat ze dan nog eens mensenmedicatie mogen nemen daarvoor.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 15 april 2009 - 10:59

Ik weet niet of ze niesziekte heeft hé. ;)
Ik weet alleen dat mijn da eens zei dat, wanneer een kat niesziekte gehad heeft, die niesziekte weer kan opkomen door vb stress (door vb verhuis, een nieuwe kat erbij, etc).

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#19 Geplaatst 15 april 2009 - 11:22

Het lijkt mij wel niesziekte, tranende oogjes, niezen.
gebbie heeft het ook gehad, ondanks haar inenting heeft ze er nog een lichte vorm van gekregen. Ze was toen niet ziek, ze speelde, eigenlijk was er niets mis met haar. Alleen moest ze niezen en haar oogjes traanden.
Na een antibiotica kuur was ze genezen

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 15 april 2009 - 11:28

Ik denk ook eerder inderdaad aan niesziekte, dat is blijvend, kan altijd terugkomen als ze minder weerstand hebben.. Je hebt er wel verschillende gradaties in dacht ik dus hopelijk is het dan de minste (als het niesziekte is natuurlijk)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 15 april 2009 - 11:32

Maar ik heb haar al een antibiotica kuur gegeven gedurende een week en het leek over :catscratchhead

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 15 april 2009 - 11:34

Ik heb Taiga ook antibotica moeten geven, ze heeft er nu ook geen last meer van. Haar oogjes zijn perfect en ze niest niet ook, hij dacht aan overblijfselen van de niesziekte hoewel ze vooral last had aan haar oortjes, haar neusje vaak verstopt was (nog vaak) en ze ook veel niesde. Ik geloof wel dat ze drager is, maar toen ik vroeg aan de DA om haar hierop te testen zei hij dat dat maar een momentopname was en dus heel bedrogen kon overkomen. Voor mij is het wel duidelijk, ik vertrouw haar niet in de buurt van Yumi haar kittens, de eerste drie weken komt ze dan ook niet in de buurt. Makkelijk te doen, want Yumi zit toch in de slaapkamer en daar mogen ze normaal gezien niet komen. Allez ja makkelijk gaat het niet zijn, want we kunnen het ook doorgeven en gaan altijd alles moeten ontsmetten :s
Het liefste en beste zouden we haar eigenlijk enkele weken moeten kunnen ergens onderbrengen, maar het probleem is dat ik enkel mensen ken die hun katten buiten laten

Bewerkt door Spanishke, 15 april 2009 - 11:59.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#23 Geplaatst 15 april 2009 - 19:52

Ik heb Echo nog geen jaar maar heb die ondertussen al verschillende kuren antibiotica moeten geven. En zeker in het begin..wéken aan een stuk..ook omwille van de niesziekte. Zij had ook geen snot hoor maar ook niezen hé en tranende oogjes. Beter snel naar DA want als het beperkt blijft in het kopke is het nog niet supererg..het kan ook verdergaan naar de longskes enzo en ja, dat is minder.
Het kan ook iets anders zijn maar ik zou toch eens naar DA gaan...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 16 april 2009 - 09:52

Ben je inmiddels al naar de da geweest?

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 16 april 2009 - 09:56

Ik heb haar deze morgen naar mijn ma gebracht en ze gaat er om 10u mee naar de DA aangezien ik moet werken. Ze zal wss opnieuw antibiotica krijgen.

Wou zeker niet langer wachten voor de andere poezels ook thuis en ook voor haar, dat het niet erger word.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 16 april 2009 - 10:08

Ok, deze avond weet je dus meer.
Ik ben benieuwd.

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 16 april 2009 - 10:10

Deze avond? Neenee :LOL: Zolang kan ik niet wachten, binnen half uurtje bel ik al naar mijn ma om te vragen wat de DA heeft gezegd :d

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 16 april 2009 - 10:29

:LOL: :LOL: :LOL:

we duimen weer mee
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 16 april 2009 - 10:50

Heb zonet gebeld en heb de DA zelf aan de lijn gekregen van mijn ma :LOL:
Ze moet dus Ronaxan ofzo nemen, dat is 1 pilletje per dag en oogzalf terug want het is Clamidia in het oogje (ontsteking dus).
Heeft allemaal te maken met niesziekte :(
Leuk is anders moet ik zeggen :( mijn klein dutseke...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 16 april 2009 - 10:55

Oei, gelukkig zijn de andere katten ingeënt tegen niesziekte.
Hoe lang moet ze het zalfje en het pilletje krijgen? Hopelijk laat ze zich wat doen.

Veel beterschap Enya! :hug:

Geplaatste afbeelding