Spring naar inhoud

- - - - -

niezen en tranende oogjes

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 16 april 2009 - 11:02

Het zalfje moet ze krijgen tot het volledig gedaan is, liefst meer dan 2x per dag maar dat kan ik niet want ik moet werken :(  Het pilletje zal een 10-tal dagen zijn denk ik, toen Angelke klein was heeft ze dat ook moeten nemen.

De DA vroeg zich wel af hoe het komt dat het zolang aansleept?
De eerste keer dat ze antibiotica heeft genomen had ze moeten verder nemen tot het volledig over was.

Ze laat zich niet gemakkelijk doen hoor, zal mijn werk hebben maarja, wat moet, moet hé.

Bewerkt door M&M, 16 april 2009 - 11:07.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 16 april 2009 - 11:18

ocharme

geef ze een dikke knuffel van ons 7 en een extra van haar broertje

hopelijk geneest ze gauw
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 16 april 2009 - 12:06

M&M zei:

Heb zonet gebeld en heb de DA zelf aan de lijn gekregen van mijn ma :LOL:
Ze moet dus Ronaxan ofzo nemen, dat is 1 pilletje per dag en oogzalf terug want het is Clamidia in het oogje (ontsteking dus).
Heeft allemaal te maken met niesziekte :(
Leuk is anders moet ik zeggen :( mijn klein dutseke...

Ronaxan! Dat was het dat wij ook aan Taiga moesten geven, dat is heel vervelend voor het arme beestje. Ze heeft er geweldig hard van afgezien van die pil en die oordruppeltjes dat we moesten toedienen, van de pijn heeft ze zo bij de DA haar oor volledig kapotgehaakt omdat ze was blijven hangen met haar nageltjes, zo zielig dat het was :( , maar Roxanan hebben wij inderdaad ook iets van een 3 weken ofzo moeten geven en sindsdien heeft ze er nog wat klachten van gehad, maar nu dus niet meer. Veel succes met je lieverdje

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 16 april 2009 - 17:45

Angel hier heeft ook regelmatig een opstoot van niesziekte, en dan moet ze ook Ronaxan nemen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#35 Geplaatst 16 april 2009 - 19:03

Denk dat ik dat Echo ook altijd heb moeten geven..heb hier al 't een en het ander moeten geven dat ik op den duur de namen allemaal vergeet.
Hopelijk is ze snel beter!! :b

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 17 april 2009 - 09:31

hopelijk is ze snel beter !
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 17 april 2009 - 09:41

Hopelijk is het snel opgelost, hier gelukkig nog geen problemen met niesziekte !
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#38 Geplaatst 17 april 2009 - 12:49

een tip om zalf in haar oogjes te doen: maken dat je handen dus sowieso goed gewassen zijn, en dan een worstje op je vinger leggen, en dan met je vinger in haar oogje wrijven. want met dat tubetje boven haar oog, dan moet je daar nog een worstje in doen, en wrijven aan oogjes.... tduurt voor de meesten te lang, plus vind da gevaarlijk, met dat ding bijna in hun ogen. hier doe ik het zo, en tis rap gedaan!
hopelijk is het rap beter!
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#39 Geplaatst 17 april 2009 - 12:58

Het gebeurt vaak dat kittens meer beginnen niezen bij de verhuis naar het nieuwe baasje. Mijn DA raadt aan om niet meteen antibiotica te geven wanneer ze licht niezen, hij vindt het beter om het kitten zelf weerstand te laten opbouwen ipv meteen medicatie.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 17 april 2009 - 13:14

MissKitty zei:

Het gebeurt vaak dat kittens meer beginnen niezen bij de verhuis naar het nieuwe baasje. Mijn DA raadt aan om niet meteen antibiotica te geven wanneer ze licht niezen, hij vindt het beter om het kitten zelf weerstand te laten opbouwen ipv meteen medicatie.

Als het licht niezen is ok, maar dit was wel niezen met groen snot dus dat was wel niet echt goed hé.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#41 Geplaatst 17 april 2009 - 13:15

MissKitty zei:

Dat is niet van toepassing bij Enya.

Zij kreeg reeds bij Nele al antibiotica. Het is dus niet gekomen door stress bij de verhuis.
Daarbij woont Enya nu toch al een tijdje bij M&M.

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 17 april 2009 - 13:16

Nele zei:

een tip om zalf in haar oogjes te doen: maken dat je handen dus sowieso goed gewassen zijn, en dan een worstje op je vinger leggen, en dan met je vinger in haar oogje wrijven. want met dat tubetje boven haar oog, dan moet je daar nog een worstje in doen, en wrijven aan oogjes.... tduurt voor de meesten te lang, plus vind da gevaarlijk, met dat ding bijna in hun ogen. hier doe ik het zo, en tis rap gedaan!
hopelijk is het rap beter!

Wel de vorige zalf heb ik altijd zo gedaan maar nu doe ik het toch met het tubetje.
Ze heeft het wel niet graag maar op een bepaald moment laat ze zich wel doen en dan leg ik een worstje zalf in haar oogje. Ik moet de zalf er zo lang indoen tot het volledig weg is. Haar rechteroogje is volledig ontstoken :(

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 17 april 2009 - 13:18

Ai toch arm beestje! Dat wordt weer een DA bezoek of denk je dat het zonder kan?
Veel beterschap in ieder geval. Geef ze maar een lieve knuffel. :hug:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#44 Geplaatst 17 april 2009 - 13:23

kiki zei:

Ai toch arm beestje! Dat wordt weer een DA bezoek of denk je dat het zonder kan?
Veel beterschap in ieder geval. Geef ze maar een lieve knuffel. :hug:

Dit is het 2e DA bezoek. Eerst had ze Augmentin 75 gekregen in vorm van siroop en oogzalf, nog geen dag nadien begon het oog terug te tranen, de zalf moest ik dan langer aanbrengen. Zogezegd, zo gedaan, de dag erna traande haar oogje kweet nie hoe, enkel fysiologisch water gebruikt dan maar het hielp niet. Dan terug DA gegaan, nu Ronaxan 20 en een sterkere oogzalf. 1 pil per dag en 3-4 x per dag de oogzalf maar helaas kan ik dit niet zoveel keer doen aangezien ik werk.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#45 Geplaatst 17 april 2009 - 13:23

Ah oei, precies de hardnekkige versie. Had het topic maar raprap gelezen :oops: