Spring naar inhoud

- - - - -

niezen en tranende oogjes

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#46 Geplaatst 17 april 2009 - 13:25

werkt je mama of zus? kunnen die binnen?
anders dat zij toch eens even binnenspringen en het al een keer verzorgen door de dag?

jij kan het s morgens en s avonds doen he
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#47 Geplaatst 17 april 2009 - 13:28

Ellenita zei:

werkt je mama of zus? kunnen die binnen?
anders dat zij toch eens even binnenspringen en het al een keer verzorgen door de dag?

jij kan het s morgens en s avonds doen he

Ik doe het 's morgens, na mijn werk en dan nog voor het slapengaan.

Het probleem is dat ik een eind woon van mijn ouders dus ook van zussen en dat die niet zomaar eens over en weer kunnen gaan om Enya eens te verzorgen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#48 Geplaatst 17 april 2009 - 13:28

elixeryen zei:

Dat is niet van toepassing bij Enya.

Zij kreeg reeds bij Nele al antibiotica. Het is dus niet gekomen door stress bij de verhuis.
Daarbij woont Enya nu toch al een tijdje bij M&M.

hier kreeg ze geen antibiotica meer, hoor, hier had ze geen last meer. twas enkel Inty...
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 17 april 2009 - 13:30

wat kan dan de reden zijn want kan dat zomaar terug opkomen??

ja juist die wonen idd effe weg van je, ni aan gedacht
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#50 Geplaatst 17 april 2009 - 13:31

Nele zei:

hier kreeg ze geen antibiotica meer, hoor, hier had ze geen last meer. twas enkel Inty...

Als ik Enya ben gaan ophalen had ze toch nog last van tranende oogjes hé Nele, heb dat toen ook gezegd tegen jou en je zei me dat het geen kwaad kon. In de auto niesde ze regelmatig met toen al groen snot. Inty had toen ook diezelfde symptomen maar hij nam wel nog de antibiotica verder.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#51 Geplaatst 17 april 2009 - 13:37

M&M zei:

Als ik Enya ben gaan ophalen had ze toch nog last van tranende oogjes hé Nele, heb dat toen ook gezegd tegen jou en je zei me dat het geen kwaad kon. In de auto niesde ze regelmatig met toen al groen snot. Inty had toen ook diezelfde symptomen maar hij nam wel nog de antibiotica verder.

tranende oogjes ja, ma niezen deed ze hier maar heel uitzonderlijk, en al zeker niet met snot. zij had ook antibiotica gekregen een tijdje ervoor en leek ervan af, maarja, mss dat inty het dan weer terug heeft doorgegeven... dat kan, ik weet het niet...khoop alleszins dat ze er vlug doorkomt! en anders, indien je het zo echt niet ziet zitten, wil ik haar wel terugnemen, hoor.
maar met een antibioticakuur moet dat toch gedaan zijn, hoor!
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#52 Geplaatst 17 april 2009 - 13:51

Nele zei:

tranende oogjes ja, ma niezen deed ze hier maar heel uitzonderlijk, en al zeker niet met snot. zij had ook antibiotica gekregen een tijdje ervoor en leek ervan af, maarja, mss dat inty het dan weer terug heeft doorgegeven... dat kan, ik weet het niet...khoop alleszins dat ze er vlug doorkomt! en anders, indien je het zo echt niet ziet zitten, wil ik haar wel terugnemen, hoor.
maar met een antibioticakuur moet dat toch gedaan zijn, hoor!

antibiotica moet normaal gezien altijd gegeven worden en uitgenomen worden, mag niet ineens gestopt worden als het lijkt gedaan te zijn. Dat is bij de mens ook zo.

Het kan ook zijn dat Nikita het terug heeft doorgegeven want de andere kleintjes hadden er ook last van en Enya was er dan ook nog.

Je hebt me niet horen zeggen dat ik het zo niet zie zitten hé, ik ging er vanuit van als je wat meer betaald voor een kitten het dan ook wel gezond vertrekt van bij zijn thuis maar blijkbaar was dit een misvatting van mij.

Ik zou haar voor geen geld van de wereld nog weg doen of kunnen missen.
Ik ben ook niet iemand die mijn diertje zou wegdoen omdat het medische zorgen nodig heeft, al mijn poezen zijn trouwens goed verzorgd en bij de minste kik zou ik al bij de DA staan dus dat is voor mij zeker geen reden om mijn beestje weg te doen, vind het gewoon spijtig dat de eerste antibioticakuur niet is verder gezet want dan was dit zo geen rompslomp geweest want Inty heeft de kuur verder gehad en is er nu vanaf.

Dat wou ik gewoon even kwijt.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 17 april 2009 - 14:02

Waarom is de kuur niet volledig gegeven geweest zodanig dat ze die volledig kon uitnemen?

Als Taiga bij ons hetzelfde had, is ze daardoor inderdaad er vanaf geraakt, maar het kan zich altijd blijven herhalen dus misschien dat het bij Inty ook nog terugkomt?

Ik ging er inderdaad ook zoals jij vanuit dat als ik een raskat aankocht van geteste ouders, dit gezond naar zijn nieuwe baasjes toekwam, maar het kan inderdaad blijkbaar mislopen ook hierbij.

Het hoeft niet het ergste te zijn, voor hetzelfde geld is ze er ditmaal wel zo goed als vanaf.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#54 Geplaatst 17 april 2009 - 14:30

Antibiotica moet je idd altijd geven tot de verpakking op is (of wat de dokters zeggen van hoeveelheid) omdat je anders het risico loopt dat de bacteriën immuun worden voor dat type antibiotica. Een mooi voorbeeld daarvan is de ziekenhuisbacterie, die zoveel mensen kan doden omdat ze maar moeilijk nog weg te krijgen is met de bestaande vormen van antibiotica.

Wilt dus ook zeggen dat het vaak nodig om verschillende types antibiotica te nemen. Ik heb vorig jaar zo drie zware kuren na een moeten volgen om van iets af te zijn, telkens zwaarder en zwaarder. Wss een bacterie die dus al redelijk resistent was. Pech heb je dan hé...

Ik zou gewoon maar verder doen hoe je bezig bent M&M, je zult vast en zeker heel goed voor Enya zorgen :) Take it one day at a time ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#55 Geplaatst 17 april 2009 - 16:47

Zoals hier al eerder is gezegd antibiotica moet je volledig uitgeven, zelfs als de symptomen zijn verdwenen. Het duurt ook altijd een paar dagen voor dat die medicatie echt goed begint te werken. Volhouden is de boodschap en als het na die kuur niet beter is mss eens naar de DA terug gaan.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#56 Geplaatst 17 april 2009 - 17:42

Het is iets hardnekkig hoor...Echo is ziek van fokster gekomen maar daar had ze Synolux gekregen. Volledig uitgegeven, het leek beter maar nog geen twee weken later had ze het terug. Dan naar mijn DA: gestart met Ronoxan verschillende weken. Dan was het beter dus stoppen om haar immuunsysteem de kans te geven om te werken..uiteindelijk rond de leeftijd van 6 maanden leek het voorbij te zijn. Maar onlangs..jaja, terug van dat terwijl er hier niet echt iets veranderd is in huis ofzo..dus terug antibiotica gedurende een dikke week en nu is het terug over en hopelijk blijft het lang genoeg weg!
't is ook aan de DA om te bepalen hoe lang je het moet geven hé..maar als ik niet zeker was na de kuur, ging ik gewoon terug naar de DA om te checken. Die voelde dan aan haar lymfekliertjes en afhankelijk daarvan en van het al dan niet niezen, tranende oogjes enzo, mocht ik stoppen of moest ik verderdoen..
't is een merde..en ik vind dat zo zielig voor die beestjes..maar gelukkig is Echo het ondertussen al gewoon om pilletjes te moeten slikken. Jammer maar helaas...
Maar ik moet wel zeggen dat Echo nog nooit groen snot heeft geniesd. Meer zo'n waterige nies...
Volhouden en proberen om de zalf enzo toch zoveel mogelijk te geven...'s morgens, 's avonds en vlak voor het slapen bv? Da's al 3 keer...

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 17 april 2009 - 19:22

Alweer poezeltjes met chronische ziektes. :cry: Ik vind dat ook zo moeilijk.
Je verzorgt je poezeltjes dan zo goed je kan en toch blijven ze opnieuw ziek worden.
Heel veel sterkte voor jou en je zieke Enyaatje. :hug:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#58 Geplaatst 20 april 2009 - 13:13

Ondertussen zit ik dus al aan dag 4 met de nieuwe zalf en de andere antibiotica. Het oogje traant nog steeds en ze niest ook nog steeds. Ik hoop dat het na deze kuur gedaan is, vooral voor Enya dan.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#59 Geplaatst 20 april 2009 - 13:17

Ik blijf ook duimen voor je meisje!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 20 april 2009 - 13:17

Kan je haar weerstand niet extra ondersteunen met echinacae druppeltjes bij in haar eten te doen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag