Spring naar inhoud

- - - - -

niezen en tranende oogjes

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#61 Geplaatst 20 april 2009 - 13:20

PeggyJ zei:

Kan je haar weerstand niet extra ondersteunen met echinacae druppeltjes bij in haar eten te doen ?

En dat is ?? :o :o

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 20 april 2009 - 13:28

Dat zijn gewoon homeopatische druppeltjes van Dr. Vogel of zo, kan je bij de apotheek halen, wel de gewone nemen, je kan altijd vermelden dat het voor de poes is, want je hebt er met verschillende smaak toevoegingen, en dat gaat de poes niet appreciëren denk ik. Het verhoogd hun weerstand, Angel krijgt het ook voor haar niesziekte, 6 druppeltjes per dag onder haar voeding.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#63 Geplaatst 20 april 2009 - 13:32

Je hebt het ook in pilletjesvorm. :)

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#64 Geplaatst 20 april 2009 - 13:58

elixeryen zei:

Je hebt het ook in pilletjesvorm. :)

Bespaar mij de pilletjes :louche:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#65 Geplaatst 20 april 2009 - 15:47

Pfff pilletjes of druppels, ik krijg het er bijna niet in,ik moet echt met de grote middelen (houdgreep, bekje open en shoot in de keel) tewerk gaan. En dat levert telkens zo'n stress op voor m'n Dazzle Petatje. In de winter geef ik het ook, allée ik probeer. In hun drinkwater moeten ze 't niet, onder hun eten niet, met kattenmelk of Viyo niet. Maar voor d erest is het een héél goed middel tegen zwakke weerstand.
Het is toch wel héél hardnekkig bij Enya, vind ik. Hier kwamen ze er na een week vanaf met Antirobe AB en het oogzalfje heette Terramycine. Stel het anders eens voor als het niet betert. Dikke beterschapskus van ons iig. :hug:

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#66 Geplaatst 20 april 2009 - 15:58

kiki zei:

Pfff pilletjes of druppels, ik krijg het er bijna niet in,ik moet echt met de grote middelen (houdgreep, bekje open en shoot in de keel) tewerk gaan. En dat levert telkens zo'n stress op voor m'n Dazzle Petatje. In de winter geef ik het ook, allée ik probeer. In hun drinkwater moeten ze 't niet, onder hun eten niet, met kattenmelk of Viyo niet. Maar voor d erest is het een héél goed middel tegen zwakke weerstand.
Het is toch wel héél hardnekkig bij Enya, vind ik. Hier kwamen ze er na een week vanaf met Antirobe AB en het oogzalfje heette Terramycine. Stel het anders eens voor als het niet betert. Dikke beterschapskus van ons iig. :hug:

Voor zowel de pilletjes als de oogzalf moet ik de grote middelen bovenhalen. Ik neem haar vast aan haar nekvelletje en probeer het zo te doen. Voor het pilletje moet ik tot 3x proberen want ze spuwt het er telkens weer uit met haar tong. Het is ook altijd zo een stressmomentje voor haar :( pfff...

Angel was er ook vanaf met dagelijks een half pilletje Ronaxan gedurende 10 dagen en Terramycine in haar oogjes maar bij Enya is het al zwaarder.

10 dagen een volledig pilleke en het is ondertussen de 2e oogzalf al :(
Ik zal haar zeker en vast een dikke kus van je geven :)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#67 Geplaatst 20 april 2009 - 18:07

Jammer dat ze nog altijd zo ziek is...je kan niet meer doen dan je best hé! Hopelijk geraakt ze er ooit vanaf want aangezien ze als kitten al ziek was, zal het lastig zijn om haar volledig te genezen maar doe zo voort!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#68 Geplaatst 20 april 2009 - 18:39

hopelijk geneest ze echt gauw!!! ik duim mee!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#69 Geplaatst 21 april 2009 - 09:15

Nu nog beter :( Xyra krijgt het ook aan haar oogje :( Aangezien ze in die periode gesteriliseerd is, zal haar weerstand ook wel minder geweest zijn en de DA had me gezegd dat hetgeen Enya heeft besmettelijk is en dat ik het in de gaten moest houden, welja, Xyra heeft er nu ook van. Ik ben echt ten einde raad :cry:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#70 Geplaatst 21 april 2009 - 09:33

Bah, wat rot..
Bel eens naar je DA. Ik zou Xyra ook snel behandelen, vooralleer het erger wordt..

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#71 Geplaatst 21 april 2009 - 09:38

elixeryen zei:

Bah, wat rot..
Bel eens naar je DA. Ik zou Xyra ook snel behandelen, vooralleer het erger wordt..

Ik ga haar om 10u bellen, dan begint ze met consultaties.

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#72 Geplaatst 21 april 2009 - 09:42

M&M zei:

Nu nog beter :( Xyra krijgt het ook aan haar oogje :( Aangezien ze in die periode gesteriliseerd is, zal haar weerstand ook wel minder geweest zijn en de DA had me gezegd dat hetgeen Enya heeft besmettelijk is en dat ik het in de gaten moest houden, welja, Xyra heeft er nu ook van. Ik ben echt ten einde raad :cry:

Om de een of andere onbekende reden zijn er katten die niet genoeg hebben aan één AB kuur. Ameno was zo een kat. Soms is het nodig om zes weken AB te geven vooraleer ze volledig genezen zijn. Ik zou beiden nu ook samen behandelen en je kleintje ook lang genoeg zodat ze eindelijk volledig genezen is.
Veel sterkte en snel veel beterschap voor je schatjes. :hug:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 21 april 2009 - 09:47

Ik kan er gewoon nog altijd niet bij :(
Je geeft wat meer voor een katje met het gedacht dat het gezond en wel is en dan heb ik er nog meer miserie mee dan dat ik ooit heb gehad met mijn HTK-tjes waarvoor ik heel wat minder betaald heb pff...

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#74 Geplaatst 21 april 2009 - 10:11

M&M zei:

Ik kan er gewoon nog altijd niet bij :(
Je geeft wat meer voor een katje met het gedacht dat het gezond en wel is en dan heb ik er nog meer miserie mee dan dat ik ooit heb gehad met mijn HTK-tjes waarvoor ik heel wat minder betaald heb pff...

Nu ga ik misschien heel de site op mijn kop krijgen maar.....
Om een lang verhaal heel kort te maken.
In mijn garage woont een katertje dat van mensen achter ons is en daar nooit binnen mag. Hij eet,slaapt bij mij en woont daar ook echt tijdens de winter en alle slechte regendagen.
Dit jaar zal het in de zomer al zes jaar zijn.

Hij word dus niet geënd, krijgt geen pipetjes ,behalve als ik er eentje geef om te ontwormen enz.

Wel deze prachtige straatkater is desondanks nog nooit, maar dan ook nog nooit ziek geweest, geen dag. Geen waterig oogje, nooit eens misselijk, sloom  ,hangerig of wat dan ook. Ik heb nog nooit een vlo, een teek of ander beest gezien en ik controleer zijn vacht elke keer ik hem zie.
Ik heb jaren en jaren medelijden gehad met deze mooie jongen omdat hij toch in een koude garage woonde in de winter. Hij is nl nogal dominant tegen andere katten en dus kon ik hem geen huisje bieden.
Maar nu geloof ik eindelijk de D.A. Die heeft altijd gezegd dat zo een straatrakker gezonder en sterker is dan één van onze rotverwende overbeschermde schatjes.
Als je goed nadenkt zit er wel wat in.Als wij nooit buiten zouden komen werden wij ook veel makkelijker ziek. Ons immuunsysteem zou ook sterk verzwakken. :o

En dat is iets waar we dikwijls niet bij stilstaan; Maar waar veel katten samen zijn zijn er ook die vlugger al eens iets onder de leden hebben.
Misschien een stom vergelijk, maar in creches en peutertuinen zie je ook veel snotterende kindjes.

jouw kleine ventje zijn immuunsysteem moet zich nog versterken , ook al is hij ingeënt. En net zoals het ene kindje het andere aansteekt gebeurt dit nu ook bij jouw schatjes. :hug:

Allebei samen behandelen nu, en lang genoeg. :hug:

Het is niet omdat je nu een raskatje hebt gekocht dat dit per sé nooit eens ziek kan worden. In tegendeel zou ik zeggen en ik kan het weten. ;)

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#75 Geplaatst 21 april 2009 - 10:17

ijammeke zei:

Nu ga ik misschien heel de site op mijn kop krijgen maar.....
Om een lang verhaal heel kort te maken.
In mijn garage woont een katertje dat van mensen achter ons is en daar nooit binnen mag. Hij eet,slaapt bij mij en woont daar ook echt tijdens de winter en alle slechte regendagen.
Dit jaar zal het in de zomer al zes jaar zijn.

Hij word dus niet geënd, krijgt geen pipetjes ,behalve als ik er eentje geef om te ontwormen enz.

Wel deze prachtige straatkater is desondanks nog nooit, maar dan ook nog nooit ziek geweest, geen dag. Geen waterig oogje, nooit eens misselijk, sloom  ,hangerig of wat dan ook. Ik heb nog nooit een vlo, een teek of ander beest gezien en ik controleer zijn vacht elke keer ik hem zie.
Ik heb jaren en jaren medelijden gehad met deze mooie jongen omdat hij toch in een koude garage woonde in de winter. Hij is nl nogal dominant tegen andere katten en dus kon ik hem geen huisje bieden.
Maar nu geloof ik eindelijk de D.A. Die heeft altijd gezegd dat zo een straatrakker gezonder en sterker is dan één van onze rotverwende overbeschermde schatjes.
Als je goed nadenkt zit er wel wat in.Als wij nooit buiten zouden komen werden wij ook veel makkelijker ziek. Ons immuunsysteem zou ook sterk verzwakken. :o

En dat is iets waar we dikwijls niet bij stilstaan; Maar waar veel katten samen zijn zijn er ook die vlugger al eens iets onder de leden hebben.
Misschien een stom vergelijk, maar in creches en peutertuinen zie je ook veel snotterende kindjes.

jouw kleine ventje zijn immuunsysteem moet zich nog versterken , ook al is hij ingeënt. En net zoals het ene kindje het andere aansteekt gebeurt dit nu ook bij jouw schatjes. :hug:

Allebei samen behandelen nu, en lang genoeg. :hug:

Het is niet omdat je nu een raskatje hebt gekocht dat dit per sé nooit eens ziek kan worden. In tegendeel zou ik zeggen en ik kan het weten. ;)

Bedankt :) maar je hoort me ook niet zeggen hé dat omdat ik nu een raskatje heb het nooit eens ziek kan worden, ik bedoel gewoon dat ik het erg vind dat ik een ziek katje heb meegekregen. Maar ik blijf behandelen totdat het volledig gedaan is.