Spring naar inhoud

- - - - -

niezen en tranende oogjes

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#76 Geplaatst 21 april 2009 - 10:34

M&M zei:

In het begin dat Enya er was had ik haar Augmentin moeten geven (siroopje) en zalf voor haar oogjes, een weekje later mocht ik ermee stoppen. Met de oogzalf moest ik nog eventjes verderdoen maar hoe meer ik de zalf nu gebruikte hoe meer haar oogje ging tranen. Ben er uiteindelijk mee gestopt en kuis het nu uit met fysiologisch water maar het word weer erger, inclusief het niezen ook. Iemand raad voor mij :onzeker:

M&M zei:

Blijkbaar misverstandje :) Na een weekje zalf te hebben gebruikt leek alles goed. Maar af en toe traande haar ene oogje nog daarom zei de DA om de zalf nog wat verder te gebruiken. Maar als k de zalf er terug indeed begon het ook nog meer te tranen, daarom dat ik nu haar oogjes uitkuis met fysiologisch water.

Ivm het niezen, ik zie geen snot aan haar neusje (ook die kuis ik mee af) maar ze niets me een beetje teveel. In het begin was het eens af en toe maar nu is het meerdere keren na elkaar enzo.

Het rare is dat ze al een week medicatie heeft genomen daartegen en alles leek over te zijn en de week erna begint het opnieuw :(

Heb je Enya meegenomen terwijl ze nog behandeld werd?
Het ware beter geweest om haar dan nog even bij de fokker te laten. Verhuizen op zich brengt al stress mee. Dat en niet lang genoeg AB zou wel eens de reden kunnen zijn van het hervallen.
Nogmaals veel beterschap voor je schatjes. :hug:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#77 Geplaatst 21 april 2009 - 10:42

ijammeke zei:

Heb je Enya meegenomen terwijl ze nog behandeld werd?
Het ware beter geweest om haar dan nog even bij de fokker te laten. Verhuizen op zich brengt al stress mee. Dat en niet lang genoeg AB zou wel eens de reden kunnen zijn van het hervallen.
Nogmaals veel beterschap voor je schatjes. :hug:

Nele heeft zelf de AB stopgezet toen het leek dat Enya genezen was. Toen ik Enya ging ophalen zei ik tegen Nele dat haar oogjes nog traanden maar ze zei dat het niks was. In de auto begon ze dan te niezen met snot en ook die oogjes traanden nog meer.

Ik denk niet dat het beter zou geweest zijn moest ik haar daar nog langer gelaten hebben.

Hier zie je dat ik het niet uit mijnen duim zuig, dit zijn foto's van in de auto.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_8361.jpg
  • IMG_8368.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 21 april 2009 - 10:56

Niesziekte kan hardnekkig zijn en helaas ook vaak terug komen. Angel hier heeft ook de chronische vorm en hervalt dus regelmatig. Ik vind het ook zielig om haar steeds met tranende en etterende oogjes te zien en altijd maar weer haar te pesten met die zalf in haar oogjes. Maar helaas is er verder niet veel aan te doen. Tijger was toen ook verzwakt door haar suikerziekte, en heeft het ook overgekregen van Angel, ook al was ze ingeënt. Ons Simba heeft het dan weer niet, en die slapen altijd samen. Verder doen zoals je bezig bent is de enige oplossing denk ik, en zeker lang genoeg volhouden hé. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#79 Geplaatst 21 april 2009 - 20:17

Ja, op de fotootjes zie ik ook tranende oogjes en zeer vochtig neusje..
Blijven volhouden..je krijgt haar er wel door hoor! :b

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#80 Geplaatst 21 april 2009 - 21:36

Ocharme dikke knuffel Tessa, hopelijk gaat het vlug beter met je schatten!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#81 Geplaatst 21 april 2009 - 22:11

Ochgottekes toch hij ziet er een beetje zielig uit de arme drommel.
Volhouden want zoals hier eerder vermeld is niesziekte héél hardnekkig.
Beterscahpsknuffel aan je schatje en voor jou veel doorzetting gewenst. :hug:
Komt wel goed!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#82 Geplaatst 21 april 2009 - 23:10

arme enya , hoop dat ze er vlug doorgeraakt
:hug:
from us
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#83 Geplaatst 22 april 2009 - 09:31

Nog 4 dagen AB en zalfje, dan terugkeren naar de DA. Ga Xyra meenemen want het haar net boven haar oogje is weg, ik vind dat zo raar :s Iemand een gedacht of dat ook kan zijn omdat ze die Clamidia heeft in haar oogje? Of is het gwn omdat ze zwart van haar is dat het meer opvalt?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#84 Geplaatst 22 april 2009 - 09:48

Kan je eens een foto trekken?
De plaats tussen het oogje en het oor is vaak minder behaart. Bij Aaron zie ik dat heel goed. Hij heeft daar opvallend minder haar dan elders. Soms zie je zijn huid er wat door. Maar kaal is hij daar zeker niet.
Bij zwarte katjes, valt dat waarschijnlijk beter op.

Indien het echt kaal is, is het volgens mij wel iets anders. Daarbij vind ik het ook vreemd dat ze dat nu pas heeft.

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#85 Geplaatst 22 april 2009 - 10:17

Kan nu geen foto trekken want ben opt werk.
De plaats tussen haar oogje en oor is idd minder behaart, dat is al van int begin zo maar het is net boven haar oogje, zo een streepje waar geen haar meer is. Ze houd haar oogje ook zo half dicht gelijk Enya deed als het zo erg was met haar oogje.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#86 Geplaatst 05 mei 2009 - 09:46

En het heeft niet mogen zijn :( Enya is opnieuw hervallen :cry: Ben nog steeds Twinkle en Xyra aan het behandelen met de zalf en ondertussen is Enya ook terug hervallen.

Dat is nu al meer dan een maand aan de gang, ben radeloos, weet nie meer wat te doen, geef het eerlijk toe pfff...

Geef eerlijk toe dat ik gisteren een sms naar Nele heb gestuurd en eens goed mijn gedacht gezegd hebt, ik vind dit er gewoon over. Nooit problemen gehad met mijn 5 poezels, ik ga poesje halen bij Nele en tis allemaal om zeep :evil:

Ben kwaad en verdrietig tegelijk :( ik vraag me af wanneer dit gaat stoppen pfff... :(

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#87 Geplaatst 05 mei 2009 - 09:58

Heeft ze al een antibiotica gehad? Toen de DA dacht dat onze Alin niesziekte had heeft hij hem behandeld met (mensen)antibiotica, zithromax denk ik.
Hielp bij hem natuurlijk niet omdat het aids was, maar zou voor Enya mss wel kunnen helpen. (sorry moest het al ergens gestaan hebben, maar heb niet het hele verhaal gelezen :oops: ).

Wat die minder behaarde plekjes boven de ogen betreft, ons Phoebe heeft dat ook, denk idd omdat ze zwartharig zijn dat het beter opvalt. Geen paniek daarover dus!

Heeft Nele gereageerd?
Allesinds heel veel beterschap voor al je poezeltjes! :catkiss

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#88 Geplaatst 05 mei 2009 - 09:59

maar meisje toch!!!
moet ik , ben de naam vergeten, een beetje antibiotica meenemen zat?

heb hier nog genoeg liggen

en helpt fysiologisch water niet?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#89 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:01

Hé wat jammer nu toch... Snap dat het wel frustrerend moet zijn.
Knuffel :hug

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#90 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:02

hoelang heb je nu de antibiotica en zalf gebruikt?
Geplaatste afbeelding