Spring naar inhoud

- - - - -

niezen en tranende oogjes

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#91 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:09

Lisje zei:

Heeft ze al een antibiotica gehad? Toen de DA dacht dat onze Alin niesziekte had heeft hij hem behandeld met (mensen)antibiotica, zithromax denk ik.
Hielp bij hem natuurlijk niet omdat het aids was, maar zou voor Enya mss wel kunnen helpen. (sorry moest het al ergens gestaan hebben, maar heb niet het hele verhaal gelezen :oops: ).

Wat die minder behaarde plekjes boven de ogen betreft, ons Phoebe heeft dat ook, denk idd omdat ze zwartharig zijn dat het beter opvalt. Geen paniek daarover dus!

Heeft Nele gereageerd?
Allesinds heel veel beterschap voor al je poezeltjes! :catkiss

Enya heeft dus antibiotica gehad bij Nele en die is stopgezet geweest en dan heeft ze bij ook nog een antibioticakuur gehad (Ronaxan) en al 2 verschillende zalven in haar oogjes.

Nele heeft niet gereageerd wat ik op zich ook wel erg vind pff...

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#92 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:12

Ellenita zei:

maar meisje toch!!!
moet ik , ben de naam vergeten, een beetje antibiotica meenemen zat?

heb hier nog genoeg liggen

en helpt fysiologisch water niet?

Fysiologisch water helpt hier niet :( heb het al getest maar dat neemt die Clamidya niet weg hé

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#93 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:20

was maar een vraagje want hier hielp het met Inty en ook Hindou en Reiko wanneer ze ff last hadden van tranende oogjes....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#94 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:36

Ellenita zei:

was maar een vraagje want hier hielp het met Inty en ook Hindou en Reiko wanneer ze ff last hadden van tranende oogjes....

Ik weet dat het maar een vraagje was :)

Heb ook fysiologisch water gebruikt eerst maar dat hielp niet echt, daarmee dat ik het gewoon zeg. Morgen nog maar eens naar de DA.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#95 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:39

ocharme , zeg en kan de DA niet tot bij jou komen?
Dan kan ze ze allemaal eens zien?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#96 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:49

Dat lijkt me ook niet slecht hoor, dat de dierenarts even bij je langs komt om naar allemaal in één keer te zien.

Maar ik snap niet dat de antibiotica is stop gezet de eerste keer? Waarom was dat? Want antibiotica mag je natuurlijk nooit op eigen initiatief toedienen of op eigen initiatief stopzetten... Maar dat weet je ook wel natuurlijk.

Het is misschien niet leuk, maar zou het te doen zijn om Enya even af te zonderen? Want als er andere poezels zijn met hetzelfde probleem, is de kans groot dat zij (als klein ukje met de minste weerstand) het telkens opnieuw blijft terug krijgen, telkens opnieuw blijft doorgeven, enz. Het is niet ideaal natuurlijk maar dat is de huidige situatie ook niet :(

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#97 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:49

Ellenita zei:

ocharme , zeg en kan de DA niet tot bij jou komen?
Dan kan ze ze allemaal eens zien?

3 van de 6 zijn ok en de andere 3 hebben ervan. Ik heb haar gevraagd of ik ze niet allemaal best behandel en ze zei dat het niet nodig was, enkel diegene met een 'oogletsel'. Ik vroeg ook of ze ze allemaal geen spuitje met AB kon geven maar ze zei dat dat minder goed werkt dan wanneer je een kuur geeft.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#98 Geplaatst 05 mei 2009 - 10:52

werkt ze zaterdag?
vraag haar om langs te komen ,of ga jij met 3 naar haar?
en een antibioticaspuitje aan alle 3?
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#99 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:03

Ellenita zei:

werkt ze zaterdag?
vraag haar om langs te komen ,of ga jij met 3 naar haar?
en een antibioticaspuitje aan alle 3?

Ik denk niet dat ze zaterdag werkt. Ik ga met 3 naar haar, ze zei me dat ze ze eens wou zien want dat het via telefoon moeilijk werd, zeker na al 2x verschillende zalf enzo dusja, ga er woensdag heen.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#100 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:22

Jeetje lees dit nu pas :catsad .
Wat een ellende voor jullie.
Heel erg veel beterschap voor al je schatjes. Ik hoop dat ze er allemaal snel weer bovenop zullen zijn. :hug:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#101 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:36

Bah Tessa, ik dacht dat het aan het beteren was maar lees nu dat het weer erger geworden is.
Snel naar de DA is de boodschap. Hoe sneller je erbij bent, hoe beter.
Wel vreemd dat de zalf niet werkt. Bestaat er niets sterkers?

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#102 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:52

elixeryen zei:

Bah Tessa, ik dacht dat het aan het beteren was maar lees nu dat het weer erger geworden is.
Snel naar de DA is de boodschap. Hoe sneller je erbij bent, hoe beter.
Wel vreemd dat de zalf niet werkt. Bestaat er niets sterkers?

Wel, ik dacht ook dat het aan het beteren was maar niet dus pff... Als de ene er bijna vanaf is, begint de volgende opnieuw, ben het echt zo beu, wil dat mijn poezeltjes er vanaf geraken.
Weet je, de zalf werkt wel maar heel langzaam zo te zien. Bij Twinkle ziet haar oogje al minder rood dan in het begin maar bij Xyra betert het niet en nu dat enya terug hervallen is, weet ik het helemaal niet meer. Ik ga morgen terug naar de DA.
Ik heb het haar gevraagd of er geen sterkere zalf is en ze zei van wel maar ze wou eerst de poezen eens zien want ze vond het nogal moeilijk via de telefoon.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#103 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:55

ja dat kun je uiteraard ook doen
morgen ga je er naartoe dus

k zal duimen

ze steken elkaar precies terug aan ...
is frustrerend he meisje
hoop dat ze je iets geven dat je lang genoeg moet geven en dat het dan over is....
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#104 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:57

Ellenita zei:

ja dat kun je uiteraard ook doen
morgen ga je er naartoe dus

k zal duimen

ze steken elkaar precies terug aan ...
is frustrerend he meisje
hoop dat ze je iets geven dat je lang genoeg moet geven en dat het dan over is....

wel ik hoop het ook dat ze er allemaal maar snel vanaf zijn, zal me er dan ook wel beter bij voelen want voel me nu zo machteloos.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#105 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:59

Ik hoop dat het snel beter wordt , en het juiste medicijn hebt dat aanslaat!!!
Sterkte en volhouden , en inderdaad htk zijn vaak minder ziek dan onze raskatjes :hug: