Spring naar inhoud

- - - - -

Fiere komt maar niet aan!

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 juni 2010 - 00:21

sinds twee maanden weegt Fiere 4 kg en komt ze niet aan.
We gingen met haar naar de dierenarts omdat ze haar natvoer overgeeft. Hij zei dat ze dit gewoonweg niet kan verteren en daarmee dit doet (ze ziet of gedraagt zich ook helemaal niet ziek) Ze kreeg almo natuur, of Grau maar deed dit bij beiden (volgens mij toch zeer pure voeding)

Enfin, we kregen dan korrels mee van de arts (royal canin) maar dit was niet voor kittens maar voor gestereliseerde poezen en Magic Coonie had me al aangeraden toch voeding voor kittens te blijven gebruiken (wat ook mij veel logischer leek) We hebben haar altijd Sannabell voor kittens gegeven omdat ik merk dat ze het lekker vindt, een goede stoelgang heeft, fit is en een mooie vacht. Maar ze komt maar niet aan! Ik voel haar ruggengraatje er zo door terwijl ze behoorlijk haar korreltjes eet (het natvoer geven we dus niet meer).

Ze drinkt ook voldoende nu we een fonteintje hebben (dank je Pixel :) ) en neemt maar wat graag haar 'snoepjes' aan... Heeft iemand raad hoe ik ze toch een beetje kan laten aankomen. De dierenarts vond dat ze weinig woog en ze was in twee maanden ook niets meer aangekomen. Ze is nu wel een spring in het veld en klimt heel veel... Misschien krijgt ze gewoon te weinig energie binnen?

Thanks!

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 juni 2010 - 07:08

Had dat in het begin met Garion ook, hoe beweeglijker ze zijn, hoe minder vlug ze ook zal verdikken.

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#3 Geplaatst 23 juni 2010 - 07:22

T'kan ook gewoon zijn dat dat haar gestel is,he.Als dat zo is dan zal er niet veel aan veranderen,denk ik.Misschien met ouder te worden.Mijn DA zegt dat de  korrels van RC(savour exigent)veel calorieen bevatten.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 23 juni 2010 - 08:58

Ik heb net ervaring met katten die op een bepaald moment precies die kittenbrokjes niet meer konden verteren, ook al hadden ze nog wel zogenaamd de leeftijd om kittenbrokken te blijven eten. Ik blijf dan ook niet consequent kittenbrokken voorschotelen en schakel al sneller over op een zo volwaardig mogelijk volwassenbrok, aangevuld met rauwvoer (geen blikvoer). En op die manier heb ik geen problemen meer! :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 23 juni 2010 - 10:32

Misschien krijgt ze gewoon haar groei-spurt wat later, zolang ze goed eet en drinkt en speels is zou ik me er niet teveel zorgen om maken. Overgeven is natuurlijk niet goed, heb je al eens geprobeerd om rauwvoer te geven ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:23

Ik heb ze al eens kip gegeven rauw, maar ze speelt er eigenlijk vooral mee. Vis wil ze nog wel rauw eten. maar ik ken er eigenlijk te weinig van om er ineens op over te schakelen. Zolang ze enkel brokken eet geeft ze niet over, ik denk dat het dan ook een kwestie is van te snel te willen eten bij het natvoer...