Spring naar inhoud

- - - - -

Tweede katje

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Evi_*
Guest_Evi_*

#1 Geplaatst 22 juni 2010 - 22:43

Hallo,

Ik ben blij dit recent onderwerp te vinden...
Wij hebben één katertje van nu 3.5 maand, Julien, en we dachten ook aan een vriendje, omdat het wel een erg wilde kitten was (kittens zijn sowieso wat wild, maar hij maakte het wel erg bont).
We hebben sinds eergisteren een tweede kitten in huis genomen, van 9 weken. Dit is wel een meisje.
Ik had gelezen dat de nieuwe poes het meestal danig druk heeft met het wennen aan de nieuwe omgeving, dat die zich niet agressief zal opstellen tegen de kat die er reeds aanwezig is. Bij ons is het omgekeerd. Julien ziet het nieuwe vriendje volledig zitten, terwijl ons nieuwke, Jayne, voortdurend loopt te blazen en piepen... Julien wil voortdurend spelen, maar met dat Jayne steeds blaast heeft hij de neiging om haar in de nek te bijten en te bespringen alsof hij wil paren (is er wel nog te jong voor). Volgens de boekskes mag je je als baasje niet moeien in de eerste dagen dat twee katten nieuw samenzitten, maar soms vechten ze danig hard dat ik me toch wel eens meng... Heeft iemand hier raad?
Is het misschien niet aangeraden om twee katjes van verschillend geslacht samen te steken?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 23 juni 2010 - 06:22

normaal mag dat geen problemen geven, hoor. is de kater al gecastreerd? dit kan al een deel van het probleem oplossen, hij zal haar meer met rust laten. en vroegcastratie kan al zonder problemen. nuja, sowieso is het nieuwe meisje er nog maar net, dus staat zij nog minder open voor contact. nog wat tijd geven, haar af en toe eens apart nemen zodat ze goed aanjullie went. en ook nog af en toe alleen met jullie katertje spelen, zodat hij toch wat van zijn energie kwijt kan. zeker nog wat geduld oefenen voor je begint te panikeren! succes! :)
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 23 juni 2010 - 06:30

Heel goed idee om er een kitten bij te zetten. Je moet vooral naar het karaktertje kijken. Hij is nu nog jong, dus dat kan niet veel problemen geven.
Als je er een kattin bijzet is het wel belangrijk om eens te denken over vroegcastratie.

De asiels zitten nog vol met jonge kittens, dus keuze genoeg.
Veel succes ermee

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 juni 2010 - 10:38

Ik zou ze op eigen tempo aan elkar laten wennen, dat ze eens blazen naar elkaar is normaal hoor en ook het speelse vechten is normaal. Zolang er geen gewonden vallen zou ik me er niet mee bemoeien. :geluk: :geluk: :geluk: Maar het wennen heeft voor beide poezen tijd nodig. Het geslacht op zich maakt niet zoveel uit als je hen tijdig laat castreren/steriliseren. Je kijkt beter naar hun karakter.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 24 juni 2010 - 06:14

Dat blazen enzo is volledig normaal de eerste tijd,daarna betert dit.Er zijn zelfs poezels die zich keren naar hun baasje ;) Na een week ofzo zul je ze wel eens naast elkaar slapend vinden.

Guest_Evi_*
Guest_Evi_*

#6 Geplaatst 25 juni 2010 - 22:48

Bedankt voor de snelle reacties. We zijn intussen 5 dagen verder en ze slapen al geregeld op hetzelfde kussen, ze eten al uit hetzelfde bakje (ondanks dat er twee bakjes gezet worden :d )... Dus ik zie het inderdaad ook wel goed komen! Julien heeft nog steeds de neiging om Jane te domineren, maar toch spelen ze al meer en zit er meer tijd tussen de verschillende catfights!
Ik heb intussen ook wat meer op deze website gelezen en kan dus besluiten dat we er helemaal niet zo slecht voorstaan!
Castratie lijkt me ok binnen een twee maand, dan is ons katertje ongeveer 6 maand...
Wishing you all good cat-times!  :cat

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 25 juni 2010 - 22:51

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#8 Geplaatst 25 juni 2010 - 23:49

komt denk ik helemaal goed hoor! effe laten wennen en aankijken..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 juni 2010 - 20:29

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag