Spring naar inhoud

- - - - -

droogvoer kitten

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#1 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:18

Hallo,

Mijn kitten eet nu alleen droogvoer maar is dit wel goed voor haar?
Haar vorige eigenares zei dat dit het beste was maar is dit echt wel zo? Op het internet spreken ze elkaar tegen dus daar ben ik ook niets wijzer uit geworden :catscratchhead

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#2 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:22

zoals je zelfs al zegt verschillen veel mensen van mening, mijn da zegt bv dat natvoer slecht is voor de tanden en dat je beter alleen brokjes kan geven.
Maar hier thuis krijgt Elmo, brokjes van RC kitten 36, en daar nog smorgens en savonds carnibest bij (volledige vleesvoeding uit de diepvries).
Sommige mensen zeggen dat natvoer geven zeer goed is, omdat ze daar veel vocht door binnenkrijgen, en zie totaal niet in wat daar verkeerd mee is :)

Ikzelf ben dan ook reuzegrote van van Carnibest, misschien kan je dit ook geven?

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#3 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:27

Sarah en Erik zei:

zoals je zelfs al zegt verschillen veel mensen van mening, mijn da zegt bv dat natvoer slecht is voor de tanden en dat je beter alleen brokjes kan geven.
Maar hier thuis krijgt Elmo, brokjes van RC kitten 36, en daar nog smorgens en savonds carnibest bij (volledige vleesvoeding uit de diepvries).
Sommige mensen zeggen dat natvoer geven zeer goed is, omdat ze daar veel vocht door binnenkrijgen, en zie totaal niet in wat daar verkeerd mee is :)

Ikzelf ben dan ook reuzegrote van van Carnibest, misschien kan je dit ook geven?

Hoe groot mag de portie dan zijn? Ik zou willen beginnen met 1x per dag haar dit te geven want ik weet niet hoe haar lichaam hierop gaat reageren?! Best 's morgens of 's avonds?

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#4 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:38

Hoe groot mag de portie dan zijn? Ik zou willen beginnen met 1x per dag haar dit te geven want ik weet niet hoe haar lichaam hierop gaat reageren?! Best 's morgens of 's avonds?

je kan best beginnen met een klein beetje te geven, 1 soeplepel ofzo, zien of ze het lekker vind, en dan kan je opbouwen :) ik denk dat elmo een 125gr per dag krijgt, de helft smorgens en de helft savonds :) natuurlijk is elmo al 5 maandjes oud :) en voor de rest heeft hij altijd brokjes tot zijn beschikking.
Hoe groot de porties gaan zijn die jou katje gaat eten, hangt een beetje van je katje af, probeer een beetje te zoeken hoeveel ze ervan nodig hebben :) Als je ziet dat er een deel blijft liggen, dan geef je volgende keer een beetje minder :) Bij elmo hangt het soms af van dag tot dag, soms eet hij weinig carnibest, en soms eet hij alles op :)

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#5 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:42

Sarah en Erik zei:

je kan best beginnen met een klein beetje te geven, 1 soeplepel ofzo, zien of ze het lekker vind, en dan kan je opbouwen :) ik denk dat elmo een 125gr per dag krijgt, de helft smorgens en de helft savonds :) natuurlijk is elmo al 5 maandjes oud :) en voor de rest heeft hij altijd brokjes tot zijn beschikking.
Hoe groot de porties gaan zijn die jou katje gaat eten, hangt een beetje van je katje af, probeer een beetje te zoeken hoeveel ze ervan nodig hebben :) Als je ziet dat er een deel blijft liggen, dan geef je volgende keer een beetje minder :) Bij elmo hangt het soms af van dag tot dag, soms eet hij weinig carnibest, en soms eet hij alles op :)

Heel erg bedankt. Ik ga er morgevroeg mee starten dan kan ik haar een hele dag in het oog houden en 's avonds misschien nog wat geven als ze het echt super lekker vind. Zij is wel nog maar 8 weken...

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#6 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:44

Heel erg bedankt. Ik ga er morgevroeg mee starten dan kan ik haar een hele dag in het oog houden en 's avonds misschien nog wat geven als ze het echt super lekker vind. Zij is wel nog maar 8 weken...

ga vandaag dan nog aan carnibest geraken? want je vind dit niet overal é. Ik ga dit halen bij een dierenarst in wijnegem.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#7 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:45

ohja, welk droogvoer ga je er nog bij geven?

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#8 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:49

Sarah en Erik zei:

ohja, welk droogvoer ga je er nog bij geven?

Nu krijgt ze Royal Canin 34. Ik had gedacht haar Royal Canin Babycat Instinctive te geven..of raden jullie mij dit echt af?

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#9 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:51

ik zou haar gewoon rc kitten 34 blijven geven hoor, voor een katje is een omschakeling een belasting op de darmpjes é. Waarom zou je willen overschakelen?
En heb je misschien al een carnibest verdeler in de buurt gevonden?

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#10 Geplaatst 23 juni 2010 - 13:57

Nee ik zou haar er natvoer willen bijgeven...rc kitten 34 als droogvoer en rc babycat instinctive als natvoer

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#11 Geplaatst 23 juni 2010 - 14:02

goh daar heb ik geen ervaring mee, ik blijf bij het standpunt van de carnibest :)

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 23 juni 2010 - 19:58

Wij geven sowieso hier altijd droogvoer en om de 2 of 3 dagen natvoer aan de kleintjes. Gewoon omdat ze het lekker vinden én het erg goed is voor de vochtopname.

Carnibest geef ik om verschillende redenen niet.
De belangrijkste is ongetwijfeld dat ik hier overal vast tapijt heb en ze er zelfs in slagen met gewone brokjes te kliederen :p

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:58

Hier brokjes RC en Carnibest.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#14 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:49

arifiene zei:

Wij geven sowieso hier altijd droogvoer en om de 2 of 3 dagen natvoer aan de kleintjes. Gewoon omdat ze het lekker vinden én het erg goed is voor de vochtopname.

Carnibest geef ik om verschillende redenen niet.
De belangrijkste is ongetwijfeld dat ik hier overal vast tapijt heb en ze er zelfs in slagen met gewone brokjes te kliederen :p

Stukje vinil kopen of placemats :p

Bewerkt door Karwendel, 23 juni 2010 - 21:50.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#15 Geplaatst 23 juni 2010 - 22:21

Heb het juist geprobeerd. ze vindt het wel lekker maar de brokjes zijn te groot en taai. ze steekt een brokje in haar mond en deelt het dan in kleinere stukjes die ze dan deel per deel apart opeet. ze eet dus gemiddeld 3-4 brokjes en dan heeft ze er genoeg van!