Spring naar inhoud

- - - - -

Hayko, Hobbs en Nino

• Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#16 Geplaatst 11 februari 2009 - 21:22

Daar zijn de knappe broertjes weer :heart:

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#17 Geplaatst 11 februari 2009 - 21:49

Blij ze terug te zien die knapperds!! :LOL:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#18 Geplaatst 12 februari 2009 - 08:54

Wat een mooie lieverds.
Hier wil ik zeker meer foto's van zien

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 12 februari 2009 - 10:18

Super schatjes

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 12 februari 2009 - 12:27

:LOL: :heart: , de 3de foto zo vertederend
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:29

Lieve poesjes
Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 12 februari 2009 - 14:48

wauw die kom ik zeker eens katnappen :heart:
Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#23 Geplaatst 13 februari 2009 - 20:17

:heart:

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 13 februari 2009 - 20:22

:love: :love: :love:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 14 februari 2009 - 19:03

Maar wat een schoon schoon schattige lieve poezziekes! :love: :love: :love:
Mag ik gelijk ff een vraagje stellen?
Wat is het verschil (of is er geen?) tussen Noorse en Siberische boskatten?
Ben ik nu :blont: ?

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#26 Geplaatst 14 februari 2009 - 19:25

Er is eigenlijk niet veel verschil tussen een Noor, Sibeer of Main Coon. Ze behoren allemaal tot dezelfde familie, hun karakter is vergelijkbaar enkel dat Noren bevoorbeeld meer klimmers zijn. Qua uiterlijk zal je op het eerste zicht niet veel verschil merken als leek maar fokkers zullen dat waarschijnlijk wel kunnen. :)
Wij wilden graag een siberische boskat, iemand die we kennen heeft er één maar eigenlijk maakte het niet uit of het nu een sibeer, noor of main coon werd. We wilden gewoon graag katten die lekker groot worden en een grote vacht hebben, ofwel een fluffyvacht zoals ik het zeg :d Uiteindelijk zijn het noortjes geworden omdat het een echt leuk nest was en we graag juist die twee kornuiten wilden ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#27 Geplaatst 14 februari 2009 - 20:41

Hobayni zei:

Er is eigenlijk niet veel verschil tussen een Noor, Sibeer of Main Coon. Ze behoren allemaal tot dezelfde familie, hun karakter is vergelijkbaar enkel dat Noren bevoorbeeld meer klimmers zijn. Qua uiterlijk zal je op het eerste zicht niet veel verschil merken als leek maar fokkers zullen dat waarschijnlijk wel kunnen. :)
Wij wilden graag een siberische boskat, iemand die we kennen heeft er één maar eigenlijk maakte het niet uit of het nu een sibeer, noor of main coon werd. We wilden gewoon graag katten die lekker groot worden en een grote vacht hebben, ofwel een fluffyvacht zoals ik het zeg :d Uiteindelijk zijn het noortjes geworden omdat het een echt leuk nest was en we graag juist die twee kornuiten wilden ;)

Ik heb ergens gelezen dat de siberische kat helemaal niet zoveel verwant is met de noorse boskat en de maine coon? Dat dat algemene gedacht wordt maar dus niet zo is? Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had, dus ik kan't niet meer opzoeken.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#28 Geplaatst 14 februari 2009 - 21:13

2 prachtige modellen! :d

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#29 Geplaatst 15 februari 2009 - 13:33

Vosse zei:

Ik heb ergens gelezen dat de siberische kat helemaal niet zoveel verwant is met de noorse boskat en de maine coon? Dat dat algemene gedacht wordt maar dus niet zo is? Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had, dus ik kan't niet meer opzoeken.

Mja, dat ze eigenlijk verwant zijn is wat ik toch altijd te horen kreeg. Maar moest het niet zo zijn, ik blijf het drie geweldige rassen vinden ;) :heart:

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 15 februari 2009 - 14:24

@ Hobayni: Ik wil nog fotootjes!!! :LOL:
Ik wou ook een kat die veel fluff was en aanhankelijk was... Oorspronkelijk wilden wij altijd een Noorse boskat (of een Nebelung), maar uiteindelijk bleken de patronen bij Sibeertjes ons meer aan te spreken en hebben we ons het volgende laten wijsmaken:
De Sibeer is over het algemeen aanhankelijker en rustiger dan de Noor en juist iets actiever en behendiger dan de Maine Coon. Ze hebben graag veel aandacht en worden ook graag geaaid en verzorgd. De meeste Siberen zijn heel intelligente katten. (bron: cattery Bubastis)

Ik ga hier eens een poging doen tot het verschil tussen Sibeertjes, Noortjes en Maine Coonetjes te verklaren... :LOL:

"Er wordt gedacht dat de Maine Coon, de Siberische boskat, de Turkse langhaar en de Noorse boskat verwant zijn, omdat ze ergens een overeenkomende voorouder hebben. Maar dat is slechts een gedachte. Het kan heel goed mogelijk zijn dat de rassen in een gelijktijdige evolutie, in verschillende omgevingen zijn ontstaan." (bron: kattenplaza.nl) Ik heb ook al gehoord dat er eigenlijk niet zo heel veel verwantschap zou zijn als we denken... Ook de vorm van het kopje zou anders zijn bij een Sibeertje ipv een Noorse boskat of Maine Coon: een Sibeertje is eerder rond en minder spits of vierkant.  Er is ook een verschil in de lengte van haar heb ik ergens gelezen. Ik dacht dat bij een Noorse boskat de bovenvacht langer mag zijn dan de ondervacht en dat dit bij een Sibeertje liever niet gezien wordt...

Ik heb hier net nog eens gegoogled en dit gevonden (bron: Noorse boskat - Startkabel.nl)

Qua uiterlijk zijn er voor de kenner duidelijke verschillen (mits het ras uiteraard goed gefokt is):
De Noor: driehoekige kop, lang lichaam, lange rechte neus zonder stop, sterke kin, ogen ovaal en iets schuin geplaatst, grote lange oren, dikkere ondervacht, staart tussen of over de schouderbladen tot de nek, borstelige staart, achterpoten langer dan voorpoten (zorgt voor een goede sprongkracht)
De Maine Coon: vierkante kop, rechthoekig lichaam, kortere neus met een welving, stevige kin, ogen lichtovaal, grote lange oren, dunnere ondervacht, staart tot schouderbladen, staart loopt taps toe, lange poten
Sibeer: in tegenstelling tot de andere twee rassen is bij dit ras niets 'extreem'. Korte stompe wigvormige kop, rechthoekig lijf, afgeronde snuit, neus met een welving maar zonder stop, geen uitstekende kin, ogen zijn groot en open, licht schuin geplaatst en afgerond, oren middelgroot, dichte ondervacht, middellange poten, staart tot schouderbladen niet te lang.

Qua karakter (uitzonderingen daargelaten):
De Noor: Een geweldig karakter! Ze zijn lief, moedig, doortastend, niet nerveus en rusteloos. Ze kunnen heel goed in huis leven, maar ze hebben wel het een en ander nodig om te kunnen klimmen en zoals iedere kat, te krabben. Noren zijn goed met Noren, andere kattenrassen, honden en kinderen. Ze houden heel erg van aandacht van mensen, soortgenoten en andere dieren, maar zijn geen specifieke schootkatten. Ze zijn heel leergierig en slim. Als je het hart van een Noor hebt gewonnen, heb je een vriend voor het leven!

De Maine Coon: Het karakter is net zo geweldig als van de Noor. De Noor is voor het algemeen iets intelligenter en nieuwsgieriger. De Main Coon wat onbesuisder/ongecompliseerder en ook wat verlegen soms. Wat minder klimmerig/actief dan de Noor.

De Sibeer: heel aanhankelijk en rustiger dan de Noor. Wel zijn het waardige katten en stellen niet snel opdringerigheid van vreemden op prijs. Ze behouden hun waardigheid. Het zijn goede klimmers. De Sibeer wil actief deelnemen aan het gezinsleven, dus hij kan beter niet als enige kat gehouden worden of bij een gezin dat veel van huis is. Net als de Noor een intelligente, actieve kat.

Voila sie...

Geplaatste afbeelding