Spring naar inhoud

- - - - -

Calvin en dragonfly gescheiden van tafel en bed

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
27 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 7 katten

#16 Geplaatst 24 juni 2010 - 12:41

nu effe serieus : ik vind het idd geweldig hé calvin zijn verhalen maar idd op die manier geraak je helemaal op
Zet anders de anderen bij jullie op de slaapkamer en hem in de living? of andersom? is dit geen optie?
Of anders zien dat hij voldoende bezigheid heeft gehad net voor jullie gaan slapen?
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#17 Geplaatst 24 juni 2010 - 12:48

Sowieso gaat hij 's nachts altijd apart, samen met Victor (die 2 kan je niet uit elkaar halen). Ze mogen altijd nog even bij ons tv kijken in bed. Hij is dan superlief en als het licht uitgaat wordt hij 'wakker'.We kunnen dit 5 minuutjes negeren, maar echt niet langer, anders krijgen we wel problemen met de buren vrees ik. Heb al alles geprobeert, nog even met hem spelen, kordaat zijn, me boos maken, .. Als we in een huis gaan wonen, moet hij gewoon beneden blijven en dan zie ik ons geen last meer hebben, maar zolang we hier wonen... Als ik hem apart zet in de living zet ik altijd de Bolt aan, in het begin vond hij dit super en hoorde je hem van heel de nacht niet meer, maar nu is er niks dat nog blijkt te helpen.. Hij krijgt nochtans absoluut genoeg aandacht hoor..

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 24 juni 2010 - 12:58

Goh, onze poezen mogen niet op de slaapkamer eigenlijk. We hebben beneden een deur tussen de living en de trapgang en dan nog de deur van de slaapkamer. En die gaan allebei dicht.
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor je probleem en je je nachtrust terug hebt.

Bewerkt door sjintoo, 24 juni 2010 - 12:59.

tash
tash
  • 7 katten

#19 Geplaatst 24 juni 2010 - 13:06

poj poj..........
en als je hem en victor es ni in de slaapkamer meer haalt voor jullie gaan slapen? zo doorbreek je mss zijn gewoonte en reageert hij mss wel anders?
ik zou zeker en vast ni met hem gaan spelen, dat hebben ze snel door en uiteindelijk weten ze dan maar al te goed wat hij moet doen opdat je mss wel in bent voor een spelletje
Hier is het mayro die daar een stukje van weg heeft : meneer heeft genoeg geslapen en begint gewoon aan alle kasten, vensters te krabben (en hij kan buiten hé in de 3 rennen). In het begin ging ik dan ook altijd naar hem toe, tot ik zag dat hij dit als een spelletje begon te zien............. nu, hij doet het nog maar houdt toch vlugger op omdat hij weet dat er geen respons op komt
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Fieke
Fieke
  • 3.150 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 24 juni 2010 - 13:17

Sorry dat ik :lachen: maar je beschrijft het ook zo leuk.
Effe serieus nu. Ik denk dat Tash wel een mogelijke goede oplossing heeft. Laat hem en Victor eens een nachtje in de woonkamer. Misschien dat hij bij jullie op de slaapkamer zijn, associeert met spelen.
Gaan jullie onderburen niet op verlof of zo binnenkort? Dan kan je evt. wel eens proberen om hem te negeren en moet je je minder druk maken om het protest. Het is moeilijk om een kat iets af te leren, ze kunnen enorm volhardend zijn.
Kan je hem geen ander (geruisloos) speeltje geven om mee door het huis te lopen? Shiva sleept zijn dragonfly ook overal mee naar toe (ik leg die wel weg als we niet thuis zijn en 's nachts) maar hij verhuist 's nachts zijn knuffel-Schanuleke en die maakt geen lawaai...
Ik kan me echt voorstellen dat je kapot bent als je elke nacht een aantal keer uit je bed moet. Eén keer is dat grappig maar het mag niet blijven duren.
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#21 Geplaatst 24 juni 2010 - 13:25

of amelie, nog een oplossing : breng hem es een nachtje naar hier : brainwashing :LOL: :LOL:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#22 Geplaatst 24 juni 2010 - 15:31

Lol! Das nog een idee :lachen:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#23 Geplaatst 25 juni 2010 - 10:22

Juij!! Hebben voor het eerst in weken een nachtje mogen doorslapen!! Hebben allebei een vrije dag vandaag dus hebben lekker lui tot 10u geslapen.. Zal van  de grote vaak zijn :)

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#24 Geplaatst 25 juni 2010 - 11:07

ai niet zo leuk. hopelijk laat hij jullie snachts gerust zodat jullie snel de nodige nachtrust krijgen :hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 25 juni 2010 - 14:54

:lachen: :lachen: :lachen:
Je kan misschien rond het houtje van de dragonfly een doekje doen, als hetdan ergens tegen slaat, dan hoor je dat niet en heeft hij toch zijn favoriete speeltje
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Animal_lover_*
Guest_Animal_lover_*

#26 Geplaatst 29 juni 2010 - 14:43

Precies wel een populair speeltje :d

tash
tash
  • 7 katten

#27 Geplaatst 29 juni 2010 - 14:57

en?????? hoe is het ginder???? mag ik de calvin nog verwachten hier of is de rust teruggekeerd ? :lachen:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#28 Geplaatst 29 juni 2010 - 19:43

Ewel de rust is weergekeerd, althans voorlopig.. We hebben al een nacht of 4 mogen doorslapen van meneertje... We laten nu alle 4 de jongens in de living en sindsdien ambeteert hij ons niet meer, was misschien uit jaloezie.. We blijven natuurlijk wel hout vasthouden.. En ik ben er van overtuigd dat jij iedere avond een kaarsje brandt om onze nachtrust te verzekeren  :)