Spring naar inhoud

- - - - -

Happy zijn of klagen?

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 23 juni 2010 - 19:04

Ik was net even naar de reacties aan 't kijken in  Het Goed Nieuws Topic en daarna in het Klaagtopic.
Goed nieuws : 875 reacties
Klaagtopic : 2138 reacties. :o
Huh? Hoe kan dat nu?
Zijn er dan zoveel minder dingen die ons gelukkig maken?

Overheersen de mindere dagen in ons dagelijks bestaan?
Of ligt het gewoon in de aard van de mens om z'n ongenoegen en pechdagen tegen anderen te uiten?
Eerlijk gezegd vind ik het triestig dat het niet omgekeerd is.
Iedereen heeft wel eens een slechte dag maar is het dan niet beter om, ondanks je humeur, het goeie uit die dag te halen.
Want die zijn er ook altijd hè.
Lijkt me toch leuker om wakker te worden op een regenachtige dag en te denken: " Oh dear.... het regent, zal m'n parapluke maar boven halen. mmm het ruikt wel héél lekker buiten, is goed voor de natuur." iets in die trant..
Dan je uit je bed te heisen en te denken :" Pfff wat een weer, wil de ganse dag in bed blijven liggen, nu ga ik weer nat worden en ik ben al zo moe."
Ik ben al lang blij dat ik iedere dag wakker word en besef dat ik er weer ben en weer kan genieten van alles : als ik m'n katjes om ter eerst zie buitenhuppelen heb ik al direct reden om te glimlachen.
En dan volgt de rest.
Genieten en dankbaar zijn dat je gezond bent, dat is HET!
Niets is echt erg, behalve de dood!
Enjoy!!!!

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:00

Kiki, je hebt groot gelijk hoor. Maar soms doet het zo eens deugd dat je hier eens kan afschrijven van wat je voelt (alle, bij mij toch) dat je het daarna weer aankunt om verder te gaan...
vb. daarnet wou ik een topic openen: gratis weg te geven: 3 pubers :oops: . Ze zijn er daarnet ingeslaagd om met 2 heel mijn bad propvol met vuile was te leggen (da's hun manier van hun kamer op te ruimen en de wasmand was ook al vol) en daar krijg ik het dus van he. Als ik dan uit mijn sloffen schiet, wordt Dirk er ook ambetant van. Ik schiet even uit mijn sloffen en daarna is dat over O:) .  Als ik het dan even kan schrijven hier, heeft niemand (behalve jullie dan) er last van en kan ik er weer tegen. Anders krop ik het op en voel ik me rottig...
Daarentegen ben ik gewoon blij met die drie pubers en het leven dat ze in huis brengen. En ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten van elk moment dat er is en ik weet ook dat er na een minder moment weer een iets beter moment komt en dat ik dankbaar mag zijn voor alles en iedereen die me omringen. :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:13

Dat snap ik ook wel hoor dat het je soms allemaal ff te veel wordt.
Persoonlijk doet het me echter geen goed om het af te schrijven, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe omvangrijk je grieven zijn hè.
En dat pubers je het bloed vanonder je nagels kunnen halen beaam ik ook volledig. :LOL: Ik heb er zevenentwintig jaar ééntje bij me gehad. Een schatje trouwens hoor. :love2:

Maar je zegt het zelf dat je even daarna weer volop van hen geniet en ze je leven compleet maken.
Je hebt klagen en klagen hè, maar het gaat mij erom dat je van iets "negatiefs" iets goeds kunt maken.
Er zijn altijd twee manieren om iets te bekijken en  dan schiet ik liever in de lach daarmee dan dat ik me ga opjagen of mezelf pijn doen.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:17

Je hebt volkomen gelijk Kiki maar op deze ogenblik zie ik alles door een donkere bril .Maar openlijk komt er na regen weer zonneschijn in mijn leven :(
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:20

:ha wat een sjarels joloka :ha  

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:38

babetatilla zei:

Je hebt volkomen gelijk Kiki maar op deze ogenblik zie ik alles door een donkere bril .Maar openlijk komt er na regen weer zonneschijn in mijn leven :(

Kop op Rita, de zon gaat ook weer schijnen hoor! :thumb:
Ff doorbijten en niet onderdoor gaan voor een ander.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:43

Wees gerust ik laat mij niet op mijn kop zitten :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:44

kiki zei:

Dat snap ik ook wel hoor dat het je soms allemaal ff te veel wordt.
Persoonlijk doet het me echter geen goed om het af te schrijven, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe omvangrijk je grieven zijn hè.
En dat pubers je het bloed vanonder je nagels kunnen halen beaam ik ook volledig. :LOL: Ik heb er zevenentwintig jaar ééntje bij me gehad. Een schatje trouwens hoor. :love2:

Maar je zegt het zelf dat je even daarna weer volop van hen geniet en ze je leven compleet maken.
Je hebt klagen en klagen hè, maar het gaat mij erom dat je van iets "negatiefs" iets goeds kunt maken.
Er zijn altijd twee manieren om iets te bekijken en dan schiet ik liever in de lach daarmee dan dat ik me ga opjagen of mezelf pijn doen.

De dingen die ik hier schrijf, zijn inderdaad meestal "oppervlakkige dingen" die er gewoon even uit moeten, even stoom aflaten. Dingen die heel diep zitten en die me heel erg veel pijn doen, verdrietig maken,schrijf ik hier ook niet neer. Als het me echt te hoog zit, schrijf ik iemand eventueel een pb'tje. Maar ik kan het me voorstellen dat sommigen het hier wel zeggen en als we dan even meeleven, samen dingen dragen, kan het misschien helpen om sommige dingen lichter te maken :hug: :hug: :hug: .

:off: @ Anne: het positieve is dat het nu net mooi weer is dus als de wasmachine mee wilt, is alles morgenavond proper en droog terug in hun kast  :thumb: . En ze zijn me gewoon even aan het trainen voor de volgende maand: het enige dat ik dan zie, is hun was (Werchter, voorwacht Chiro, Chiro, Gentse Feesten, nawacht Chiro en dan zijn we augustus: Lokerse Feesten,....)

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#9 Geplaatst 23 juni 2010 - 20:46

je moet het zo bekijken: eens je het kan neerschrijven, lucht dat wat op.

Het verandert niks aan de miserie, groot of klein, maar beter eens neerschrijven dan het hardop uiten, niet? :oops:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#10 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:01

Inderdaad, als je ergens mee zit of het gaat even niet dan lucht t op om t hier te zetten. Mensen steunen je, een luisterend oor, een schouderklopje, en je voelt je beter.
Bij het goed nieuws topic heb je (ikke toch) al gauw dat je denkt: ze gaan me een opschepper vinden of andere mensen hebben problemen en ik kom ff met mijn goed nieuws aanzetten.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:05

Elfonia zei:

je moet het zo bekijken: eens je het kan neerschrijven, lucht dat wat op.

Het verandert niks aan de miserie, groot of klein, maar beter eens neerschrijven dan het hardop uiten, niet? :oops:

Daar heb je groot gelijk in maar waarom zijn er zo weinig goednieuws reacties?
Ik vind het evenwicht nogal ver te zoeken.

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:06

Ik probeer van alles het positieve te zien.
Zelfs uit slechte of erge dingen, probeer ik toch iets positiefs te halen, soms iets voor de toekomst.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#13 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:18

Ik ook,  dat is de aard van het beestje ;)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#14 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:18

kiki zei:

Niets is echt erg, behalve de dood!
Enjoy!!!!

:neen: O nee hoor, er zijn véél meer erge dingen en miserie dan alleen de dood!

Ik ben meestal een opgewekte zonnige persoon maar af en toe eens goed klagen kan deugd doen.

EN jij kan dat topic toch gewoon negeren en enkel het goed topic lezen? :d

Bewerkt door sneeuwwitje, 23 juni 2010 - 21:20.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:48

Dat doe ik meestal ook wel!
Maar bedoel je dat ik daar dan geen vragen bij mag stellen. :o

Eenieder heeft recht op z'n mening of het recht om een discussie op te starten maar niet over zoiets?
Mag ik me niet afvragen waarom er meer reacties zijn in het klaaghoekje dan in het goed nieuws hoekje.
Voel je je mss aangesproken?
En geloof me meiske wanneer je oog in oog met de dood hebt gestaan dan besef je echt wel dat al de rest niet meer zo belangrijk is hoor!

Ik heb het alleen maar over : waarom zo veel negatiefs en in verhouding een pak minder positiefs?

Geplaatste afbeelding